TIMIȘOARA. A fost lansată procedura pentru găsirea unei firme care să construiască viitorul Pod Solventul peste Bega, dar și să amenajeze drumul până la el, între Bulevardul Dâmbovița și strada Gării la Pasajul Solventul pe sub liniile de cale ferată.
Proiectul are asigurați 18 milioane de euro din fonduri europene, însă obiectivul de infrastructură a fost estimat la 42 de milioane euro de către firma FIP Consulting, cea care a întocmit cu chiu cu vai documentația și proiectul tehnic și va asigura și asistența.
Deocamdată, banii care vin prin Programul Regional Vest 2021-2027, Mobilitate sustenabilă, acoperă doar o parte din acest nou traseu: Podul Solventul și cam o jumătate din drumul până în cartierul Dâmbovița, zona necontaminată din fostul combinat chimic, confirmă reprezentanții primăriei. Restul șoselei de la Pasajul Solventul și până la Podul Solventul peste Bega, care nu a fost cuprinsă în acest prim proiect, se va amenaja, cel mai probabil, pe bani de la bugetul local.
În anunțul de licitație lansat în Sistemul de Achiziții Publice, valoarea contractului este estimată la 101.981.174 lei fără TVA, adică aproape 25 de milioane de euro cu TVA.
Proiectul cuprinde:
– construirea unui drum nou între str. Gării şi Bd. Dâmboviţa, pe terenul fostei platforme industriale Solventul;
– construirea unui nou pod peste Canalul Bega, dimensionat la trafic greu, echipat inclusiv cu linie de tramvai;
– lărgirea Bd. Dâmboviţa de la noul pod construit până la intersecţia cu str. Ion Barac (cca. 200 m), inclusiv echiparea cu linie de tramvai;
– construirea de piste pentru biciclete, trotuare, pe toată lungimea drumului nou construit (de la pasajul inferior Solventul, până la str. Ion Barac, inclusiv pe podul nou construit),amenajarea de zone verzi.
Firmele interesate își pot depune ofertele până în 14 octombrie.
Când va fi ridicat, Podul Solventul va crea o conexiune directă între strada Gării și bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație, una dintre arterele importante pentru fluidizarea traficului în oraș.
Proiectul prevede amenajarea unei linii duble de tramvai, piste pentru biciclete, trotuare generoase și acces pietonal dotat cu lift. Drumul va avea 4 benzi de circulatie.

Odată cu noua linie de tramvai, se vor uni trei proiecte-cheie pentru transportul public din Timișoara: traseul 5 – Calea Bogdăneștilor; viitorul traseu Solventul – Gara de Nord și linia de tramvai din acest proiect. La intersecția lor se va forma un nod intermodal complex ce va permite o mai bună circulație pe axa est–vest, reducând presiunea asupra transportului individual.
În plus, proiectul va contribui și la regenerarea urbană a fostei platforme industriale Solventul, unde vor urma dezvoltări cu funcțiuni mixte, locuire, servicii și comerț.
Conform documentației, obiectivul de infrastructură care va completa Inelul IV de circulație ar trebui să fie gata în 3 ani. Exproprierile sunt deja în plată, 6 milioane de lei, pentru câteva proprietăți aflate în vecinătatea viitorului pod.
Pasajul Solventul, pe sub cele 10 linii de cale ferată, va fi dat în folosință în această toamnă, au transmis în mai multe rânduri reprezentanții Primăriei Timișoara.