Se amana lucrarile la scurtatura de 100 de metri pentru soferi intre doua dintre cele mai lungi strazi din Timisoara. Poate vor incepe in toamna

TIMIȘOARA. Programată inițial pentru această vara, lucrarea a fost amânată pe toamnă.

CITESTE SI: Una dintre cele mai frumoase zone ale Timisului se pregateste sa primeasca turisti. Vor fi organizate evenimente cu ambarcatiuni si hidroavioane

Șoferii care tranzitează cartierul Braytim din Timișoara ori locuiesc acolo vor avea o nouă scurtătură ca să evite aglomerația, mai ales pe aceea care se creează în zona Caii Urseni.

Strada Tosca va fi prelungită cu aproximativ 100 de metri, astfel că va asigura o nouă conexiune între strada Mureș și Mareșal Prezan (fosta Lidia). Noua legătură va avea 2 benzi de circulație, câte una pe sens, trotuare de 2 metri lățime și o pistă de biciclete, tot de 2 metri, dar se vor extinde și rețelele de apă și canalizare, respectiv iluminat public.

Deși anunțat inițial pentru această vară, startul lucrărilor va fi dat însă doar când alte reparații și amenajări din oraș vor fi gata.

Proiectul pentru prelungirea străzii Tosca rămâne o lucrare fermă a primăriei, iar în această perioadă este pregătit proiectul de hotărâre de Consiliu Local pentru atribuirea lucrărilor către Societatea de Drumuri Municipale.
Primăria a prioritizat în această vară șantierele de pe bulevardele mari – Rebreanu, Alexandrescu, Divizia 9 Cavalerie, Take Ionescu – pe care circulă zilnic zeci de mii de mașini, iar perioada vacanțelor a fost cea mai potrivită pentru a reduce disconfortul șoferilor și al riveranilor.
După finalizarea acestor intervenții majore, municipalitatea va demara și lucrările la Tosca, astfel încât timișorenii din zonele Soarelui, Braytim și Calea Urseni să beneficieze la început de toamnă de noua conexiune rutieră„, spun reprezentantii Primariei Timisoara.

Lucrările, atunci când vor începe, vor fi executate de muncitorii SDM, vor costa 496.039 lei fără TVA, adică aproximativ 120.000 de euro cu TVA, si n-ar trebui să dureze mai mult de 3 luni, or asta inseamnă că nici pomeneală ca ele sa se încheie chiar la… început de toamnă.

În prezent, șoferii care vor să ajungă din zona străzii Mureș pe bulevardul Mareșal Constantin Prezan sunt nevoiți să ocolească și să folosească străzile Tosca și Rapsodiei, care se descarcă în Calea Urseni. Această rută prelungește timpul de deplasare, dar și aglomerează frecvent intersecția Rapsodiei – Calea Urseni.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Aia nu este o scurtatura, este un cadou imobiliar pt un dezvoltator privat care are un PUZ chiar langa acea viitoare strada. Vedeti ce mizerii face firma ATG care defapt a arhitectului sef Gabi Almajan. Mafia de la primarie la putere!

    • Doar nu își imagina cineva că se va întâmpla altfel după ce maestrul Fritz a câștigat încă un mandat. Normal că firmele prietenoase și clanul arhitecților își face de cap sub înaltul patronaj al primarului.

      • asa va invata la partidu cu semeon si Kremlin Vomescu?

        • Asta e constatarea pe baza realități, ca doar nu degeaba se dau autorizații de construcție pentru dărâmări de case și ridicări de blocuri cu reducerea spațiului verde și fără suficiente locuri de parcare. Dar așa e când se rezolvă PUZ-urile cu firme prietenoase.

    • asa va invata la partidu cu semeon si Kremlin Vomescu?

      • Daca cauti un pic, nu trebuie sa te invite nimeni. Lațcău si Almajan doar au inlocuit-o pe Gabi Borcsi. MIZERII

    • 1. Orice drum/strada serveste un scop, acela de a ajunge la locuintele oamenilor din zona sau la firmele (=locuri de munca) din zona, asa ca sunt dedicate oamenilor, si asta include ca in prima faza ajuta constructorilor de case sau firme. In vremurile comuniste prima data se construia, apoi venea strada, cativa ani era o mizerie de nedescris, cine n-a fost in cartier aflat in constructie cand ploua nu stie ce dezastru se face.
      2. „Cadou” e cand primesti gratuit, cand platesti din banul public nu e chiar cadou. Si oamenii de acolo sunt contribuabili, au dreptul la strada civilizata, daca restul orasului a primit „cadou” nenumarate strazi, bulevarde si modernizari, merita si ei.

      • Mai ales cand e vorba de firma arhitectului sef care face PUZ, tot ei cei care propun si aproba. Pe banii timisorenilor?

  2. prelungirea strazii tosca nu aduce niciun beneficiu. urmatoarea strada este rigoletto la 50 de metri care serveste in acelasi fel ca si strada tosca prelungita. era mai de ajutor daca se facea o prelungire a strazii mures pana in calea urseni( 90 de metri), trebuia cumparata o gradina prin care ar trece aceasta prelungire.

    • Strada Tosca este foarte circulata atat de masini cat si de pietoni si biciclisti! Din pacate acestia din urmanu pot folosi trotuarele care nu exista pentru ca locatari blocheaza spatiile destinate trotuarele cu masini si spatii cu plante ornamentale , gramezi de moloz etc! Dupa bunul plac si potenta financiara, neîntelegand ca acesta este domeniu public! Primaria si politia locala se fac ca nu vad! La sesizari nu raspund sau o fac cu ambiguitate! Binenteles ca indicatoarele cu oprirea interzisa nu este respectata! Asteptam cu interes trotuare si piste de biciclete!

  3. cel mai bine e sa prioritizeze sensul giratoriu de la statia de apa urseni. acolo ai o intersectie de 4 strazi care sunt super circulate si aproape la orice ora e coada.