
TIMIȘOARA. Primăria ajustează prețurile de parcare în Timișoara la noul TVA de 21%, dar le modifică și pe cele din zona de parcare progresivă, ca să descurajeze șoferii să își lase prea mult timp mașinile.
Modificările în Regulamentul Timpark, societatea care gestionează parcările din oras, propuse de administrație, au fost supuse aprobării Consiliului Local, luni.
„Prin propunerile aduse, pe de-o parte, nu se are în vedere o majorare a tarifelor pentru staționarea autovehiculelor în zona de incidență a Regulamentului TimPark, ci se urmărește doar evidențierea cuantumului tarifelor fără a avea inclusă cota de TVA, cu raportare la legislație aplicabilă la momentul aprobării acestora în anul 2022, dată la care cota standard de TVA era de 19%.
Scopul urmărit îl constituie asigurarea predictibilității tarifelor, respectiv constanța veniturilor Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara – TIMPARK rezultate din aplicarea Regulamentului TimPark, indiferent de modificările cotei de TVA. Aceasta deoarece în contextul actual, orice modificare a cotei de TVA presupune automat fie o reducere, fie o creștere a veniturilor instituției.
Pe de altă parte, în vederea evitării pe viitor a confuziilor întâlnite cu ocazia plății tarifelor de parcare, între cele aplicabile zonei verzi și cele aplicabile zonelor cu tarif progresiv, pentru această din urmă situație se propun tarife diferențiate ușor crescute, pentru a evidenția regimul mai strict de staționare, aceasta cu atât mai mult cu cât în zonele cu tarif progresiv se intenționează descurajarea staționării autovehiculelor pe perioade lungi de timp în zonele ultra centrale și foarte aglomerate„, se arăta în proiectul de hotărâre al administratiei Fritz care a fost supus votului consilierilor locali. Aceștia l-au aprobat, cu 19 voturi pentru și 4 împotrivă.
In ceea ce priveste scumpirea, ‘practic, la parcarea cu ora, se adăuga 50 de bani la fiecare oră‘, dupa cum explicau recent pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii primăriei.
***
Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!
Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la [email protected], pe FB sau pe contul nostru de Instagram!
Pareri
„Încă din primii 2 ani de mandat vom implementa o politică de parcare coerentă, la nivelul întregului oraș. Parcarea este generatoare de venit pentru municipalitate, iar acest venit va fi utilizat pentru construcția de parcaje noi.”
„Cetățenii vor putea vedea prin aplicație pe telefon locurile de parcare disponibile în noile parcaje sub- și supraterane pe care le vom construi.”
„Mai mult, pe termen mediu și lung, va trebui să recuperăm și suprafețele deja ocupate de parcări între blocuri și să construim parcări subterane cu spații verzi deasupra.”
„Vom amenaja parcări în toate cartierele, astfel încât parcarea pe pământ sau pe spațiul verde să aparțină trecutului.”
„Ne asumăm construirea de noi parcaje publice supraetajate în două amplasamente importante: în Piața 700, la pachet cu reamenajarea pieței și pe Strada J. H. Pestalozzi, în parteneriat cu Colterm, pentru a valorifica astfel proprietățile Timișoarei.”
„Astfel, toți banii pe care timișorenii și vizitatorii orașului îi vor plăti pe parcare în Timișoara vor fi investiți în construcția de parcări publice noi în zonele rezidențiale și centrale.”
Prostocratia se plateste!
Așteptăm cu interes următoarele alegeri locale
In Timisoara inca există suficienti prosti care voteaza Friț în speranța că le va merge bine.
Majoritatea sunt spălați pe creier, de pe la multinationale.
Aveti dreptate. si abia asteptam sa il votam din nou pe Fritz. Timisoara merge intr-o directie foarte buna.
cam jumatate din votanti au inteles din democratie ca functioneaza pe baza de stat acasa. Ei bine, nu cred ca au inteles corect. Ghinion!
Păi chiar le merge bine boss 😉
Nu toti putem fi niste adevarati intelectuali iluminati precum sculeri-matriterii ca matale
Unde sunt parcarile subterane si supra etajate promise in campaniile electorale ?! ?!
Stiti doar sa distrugeti si sa taxati ce au facut altii cu zeci de ani in urma !
La cum creste numarul de masini din Tm si imprejurimi, toate parcarile din lume nu vor face fata. Mai mergeti doamna cu autobuzul sa vedeti ce faine is astea noi. Sau tramvaiul, sau pe jos. chiar e placut sa vezi Timisoara nu de la volan.
Mergi matale cu tramvaiul. 5 lei biletul cu o călătorie, mult mai scump ca la Cluj, ca să stai în frig și mizerie. Ajungi și să aștepți jumătate de oră un mijloc de transport. Nu ajungi la job punctual cu acest transport public pe care nu te poți baza, și practic nu au program, iar aplicația care „arată în timp real” e o porcărie sub primele aplicații de acest fel din 2012.
Foarte bine! Ar trebui sa creasca si mai mult, si sa avem zone cu acces limitat ca in orasele din italia in jurul zonei centrale „Zona a Traffico Limitato”, sa nu mai vina treaca toti prin buricul targului cand sofelele de centura stau goale
cresterea preturilor e masura impotriva celor care nu si-ar permite, adica un fel de privatizare mascata a spatiului PUBLIC in favoarea celor bogati. Vezi si tu distributia bogatiei si incearca sa gandesti ce masuri ce efecte au. Asa ca „solutia” ar fi taxare conform cu averea fiecaruia, intelegi asta? Asa cum sunt amenzile rutiere in diverse tari mai din vest, ca doar asa pot avea ceva efect si pentru aia pentru care amenda minima e… bani de seminte.
Sau ar mai fi si varianta sa interzicem total circulatia auto, in orasul de 15 minute nu ne trebuie auto personal, nu?
O doza de bun simt dimineata, la pranz si seara te scapa de userism, incearca!
Bravo ma! Dar cand s-a adus impozitarea progresiva de ce nu ai zis nimic? Cei cu salarii mari, platesc mai multe taxe. Nuuuu, doar cand e vorba de amenzi sa fie asa. Doar cum ne convine noua. Boule.
intai faci alternative, ca nu traverseaza nimeni cu masina prin centru „de placere” cum fac biciclistii carora le e greu si sa traverseze pe picioare, si sa ocoleasca centrul.
Asa ca astept exemplul personal al lui Spritz si Latrau (inclusiv al familiilor lor) cum se deplaseaza ei cu STPT si/sau cu bicicleta zilnic, apoi o sa ii cred ca nu sunt doar niste ipocriti infecti.
Ipocrizie = aroganta + nesimtire + ticalosie.
Marș la Moscova
Ăsta e argumentul userist „Mars la Moscova” :))) Iq de ratusca speriată ca se trezește lumea că Fritz și usereul își bat jos de timișoreni. Dar sincer cu toată dictatura lui Putin și recunoașterea facială la metrou cred că Moscova are mai bine pusă la punct mobilitatea urbană decât Frtizisoara
Se tot miră unii, de parcă numai la Timișoara,se plătește parcarea și in restul țării,e gratis. Vedeți si prețuri,in alte orașe si o să vedeți,ca avem cele mai mici preturi,incepand de la amenzi de parcare si abonamente.
Cele mai mici preturi :)))) Mai poți dezinforma mult?
Dimpotrivă
1.Avem printre cele mai mari preturi de parcare din țară, alături de celelalte urbi cu conduceri useristoide care cresc orice taxe pot
Preturile sunt aproape la fel de mari ca la Viena – unde exista parcări incomparabil mai bine puse la punct
2. La transportul în comun avem și cel mai scump bilet din tara. Nici la Cluj nu costă atât.
3. Ca „rezultat” al colectarii acestor bani primăria desființează locuri de parcare pe Take Ionescu. Și tramvaiele funcționează la fel sau chiar mai prost ca în 2017 când biletul era la jumătate de preț.
Caută pe internet preturi la parcare,amenzi, abonamente de parcare. Fă o comparație, după care poți comenta. Ca exemplu, vezi preturile la abonamente,in Arad. Și o sa , îți faci ciocul mic.