Opinia Timisoarei

Scandal urias pe proiectul de largire a drumului dintre Timisoara si Mosnita. Localnicii se pregatesc de proteste. Cine ‘franeaza’ deschiderea santierului si ce interese stau in spate

TIMISOARA. Desi are finantarea aprobata inca de acum un an, proiectul de largire la 4 benzi a drumului judetean care face legatura intre Timisoara si Mosnita Noua bate pasul pe loc. Si totul din cauza unui singur aviz – cel de la Agentia pentru Protectia Mediului Timis.

CITESTE SI: Resedinta nobiliara din Timis ce se va intoarce la stralucirea de odinioara. Va fi reabilitat Conacul de la Foeni al familiei Mocioni, cu bani europeni 

Potrivit autoritatilor, Agentia de Mediu cere lamuriri peste lamuriri inca de acum 2 ani in privinta acestui proiect, in conditiile in care din toamna lucrarea trebuia demarata.

Oamenilor care tranziteaza acest drum le-a ajuns cutitul la os si sunt hotarati sa blocheze drumul.

„Pana la urma, am zis ca blocarea drumului ar putea fi o solutie ca sa se traga un semnal de alarma, ca nu mai putem. Sunt atatea accidente, oamenii sa circule pe jos, in anul in care suntem, sa nu ai un trotuar, sa nu poti sa circuli cu bicicleta in siguranta, sa nu ai un iluminat public, pana la urma…sunt o gramada de aspecte care sunt deja deranjante. Sa ai finantare, sa ai tot ce trebuie, un proiect bun, implicare autoritatilor si tu, Mediu, sa tot vii si sa ne gasesti cate o virgula de fiecare data… E mult deja. Am observat si eu ca locuitorii comunei discuta despre blocarea drumului pe retelele de socializare. Nu a fost avansata o data anume pentru protest, trebuie obtinute avize si pentru o astfel de actiune. Suntem dispusi si chiar eu am propus sa facem altfel de demersuri, pentru ca nu se poate sa ne trateze in halul asta.”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Florin Bucur, primarul comunei Mosnita Noua.

Potrivit primarului din Mosnita, Agentia de Mediu a cerut claridicari pentru a 5-a oara, iar acum urmeaza o noua discutie in comisie.

„Este o problema cu Mediu vizavi de acel aviz, inca ni se mai cer clarificari la clarificari la clarificari. Am inceput fiecare dintre noi sa consideram ca ceva nu este in lucru. De fiecare data invoca alfel de „virgule”, sa zic asa. La fiecare comisie pe care o avem se mai gaseste cate ceva ce s-a omis. Pana la urma, consideram ca intr-o institutie sunt specialisti care ar trebui sa iti spuna din prima ce e de clarificat, dupa care sa dea un aviz, negativ sau pozitiv, cum o fi el”, a completat primarul.

Dupa ce anul trecut principalele nemultumiri erau legate de studiul de impact al proiectului, acum in calea demararii lucrarilor ar sta, potrivit celor de la Mediu, o spalatorie auto, aflata la aproximativ 50 de metri de drumul judetean ce trebuie largit.

„Ultima aberatie pe care a putut s-o scoata cei de la Agentia de Mediu, cum ca o spalatorie pe care noi am autorizat-o, conform legii si in toata legalitatea posibila, cu 5 posturi de spalat, o spalatorie cu fise, ar influenta impactul de mediu. Spalatoria este pe o strada laterala, nici macar nu are acces din drumul judetean, e la vreo 50 de metri de drum. Asa cum am spus, mai gasim cate-o ‘virgula’. E un proiect care e vital pentru noi. Simt ca deja e prea mult si cineva vrea sa infraneze. De cel putin 2 ani, de la inceputul inceputului, ne chinuim cu avizele. E ultimul aviz pe care trebuie sa-l primim. E deranjant sa nu vii o singura data, sa ne ceri clarificarile de care ai nevoie, sa le aducem, pentru ca intotdeauna le-am pus la dispozitie, prin specialisti, iar noi, primaria, am dat actele necesare, care s-au cerut, si pe care Consiliul Judetean le-a raportat mai departe…e prea mult ca de fiecare data sa ne cearca din nou cate ceva”, a adaugat pentru opiniatimisoarei.ro Florin Bucur.

De mentionat ca proiectul prevede, pe langa extinderea la 4 benzi a drumului, construirea de trotuare si piste de biciclete pe ambele parti ale drumului, realizarea de rigole, dar si plantarea a peste 5.000 de copaci, pe cate doua randuri, pe maginile drumului.

Agentia de Mediu ne-a solicitat realizarea unui studiu de impact. S-a realizat acest studiu de impact si de aici a inceput intreaga nebunie. Se contesta de fiecare data, in cadrul comisiei de la Agentia de Mediu diferite articole din studiul de impact. La urmatoarea comisie voi merge personal sa sustin documentatia pentru ca eu consider ca e cu totul altceva in cadrul acestui proiect. Unii locuitori, nu stiu motivul, nu doresc implementarea acestui proiect pentru zona periurbana„, a completat pentru opiniatimisoarei.ro Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Agentia pentru Protectia Mediului Timis n-are sef

Intre timp, la Agentia pentru Protectia Mediului Timis se cauta un sef.

Fostul director Mihai Cepeha a fost numit inca din 1 octombrie la conducerea Agentiei de la Caras Severin, in locul sau a venit inapoi Gabriela Lambrino, care insa a fost demisa in luna decembrie a anului trecut. A fost pus sef interimar contabilul insitutiei, iar zilele acestea este asteptata o numire de la Bucuresti. Cu alte cuvinte nimeni nu poarta in acest moment raspunderea situatiei drumului Timisoara – Mosnita.

Se pregatesc plangeri penale impotriva fuctionarilor

Cei care refuza nejustificat acordarea unor avize pot raspunde penal‘, spune legea Administratiei Publice. Mai multi oameni din Mosnita, dar si reprezentanti de institutii sunt decisi sa depuna plangeri in instanta impotriva Agentiei pentru Protectia Mediului Timis si a functionarilor sai care refuza sa elibereze avizul fara de care santierul nu poate fi deschis.

Cine are interes sa nu fie largit prea curand drumul Timisoara – Mosnita

Mai multe voci sustin insa ca in spatele acestei sicanari se afla, de fapt, interese economice mari in zona. Mai exact ale dezvoltatorilor imobiliari.

Intocmirea PUZ-ului si largirea drumului la 4 benzi de circulatie ingradeste lejeritatea conectarii unor drumuri adiacente care urmeaza sa fie construite dinspre cartierele noi. Cu alte cuvinte, dezvoltatorii nu vor mai putea ‘intra’ in drumul judetean largit asa cum vor, iar soferii vor fi nevoiti sa mearga pana la primul sens giratoriu in care sa se poata intoarce pentru a patrunde pe strazile ce duc spre cartierele rezidentiale.

Largirea la 4 benzi de circulatie a DJ 592 Timisoara – Mosnita Noua se va realiza cu bani de la bugetul local, in mare parte, prin Programul National de Dezvoltare Locala. Soseaua are o lungime de 4,1 km, iar valoarea este de 34.422.759 lei (inclusiv TVA). Din acesti bani, de la bugetul local se cheltuie 2.390.325 lei, iar de la bugetul de stat 32.032.434 lei.

Exit mobile version