Opinia Timisoarei

Santierul pentru largirea la 4 benzi din Dumbravita, blocat de Primaria Timisoara. CJT: Dominic Fritz nu semneaza ordinul de indepartare a stalpilor pentru firele de troleibuz. UPDATE: Reactia edilului

TIMISOARA. Lucrarile la tronsonul 1-Dumbravita de largire a Drumului Judetean 691 care duce la Autostrada Vestului stagneaza de mai multe saptamani. Reprezentantii Consiliului Judetean spun ca totul se intampla pentru ca Primaria Timisoara, partener in proiect, refuza sa emita ordinul de scoatere de sub tensiune a retelei de troleibuz, iar adresele pe care institutia le-a facut catre primarie au ramas fara raspuns.

Consiliul Judetean a dat ordin de incepere al lucrarilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrare in Dumbravita pana la centura Timisoarei in 20 mai 2021, iar de atunci constructorul asteapta aprobarea pentru a scoate stalpii de troleibuz si a incepe sapaturile.

Fac apel public catre primarul Timisoarei, Dominic Fritz, sa isi indeplineasca obligatiile de partener in proiect sau sa isi asume in fata timisorenilor ca largirea drumului de legatura cu A1 nu se va mai realiza, asta insemnand poluare in plus, trafic ingreunat si disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primaria Timisoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timis s-a izbit doar de tacere si inactiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde sa stie ce inseamna sa le pierzi”, a spus Alin Nica, presedinte CJ Timis.

Reprezentantii CJT spun ca, in cazul in care primaria nu face demersurile pe pentru a putea fi mutati stalpii, exista inclusiv riscul de a pierde banii pentru acest proiect, castigati din fonduri europene. In plus, acestia spun ca este imperios necesara actualizarea graficului de executie al lucrarilor si a abordarii de interventie, lucru care nu se poate intampla fara implicarea Primariei Timisoara.

UPDATE: Primaria Timisoara a emis un punct de vedere si recunoaste ca nu a iscalit ordinul si motiveaza asta prin aceea ca are informatii cum ca este in intarziere celalalt tronson aflat in lucru, spre Giarmata, cu care, in fapt, municipalitatea nu are nici cea mai mica legatura.

Primăria Municipiului Timișoara este neplăcut suprinsă de afirmațiile făcute de reprezentanții Consiliului Județean Timiș, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni au existat discuții constante pe această temă, municipalitatea timișoreană arătând toată deschiderea pentru rezolvarea problemelor apărute în cadrul acestui proiect.

În primul rând, Primăria Municipiului Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut Consiliului Județean Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul.

În al doilea rând, Primăria Municipiului Timișoara și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect, lucrări care, din informațiile pe care le deținem, sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru.

Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara.

Primăria Timișoara își manifestă în continuare toată deschiderea pentru deblocarea acestei probleme, atât timp cât va primi garanțiile necesare că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil.

***

Va reamintim, valoarea lucrarilor este de peste 80 de milioane de lei, iar finantarea este asigurata din fonduri europene si de la Consiliul Judetean.

Proiectul „Modernizare DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” se face pe doua tronsoane, separate, unul in continuarea celuilalt.

Primul tronson este cel de la sensul giratoriu de la intrare in Dumbravita pana la centura Timisoarei, iar cel de-al doilea tronson este cel de la Centura Timisoara la urcarea pe autostrada A1, aflat deja in lucru inca din septembrie anul trecut. Ar trebui sa si fie gata in toamna.

Extinderea tronsonului de la iesirea din Timisoara pana la legatura cu autostrada, sectorul din Dumbravita, nu putea intra in santier mai devreme de 2021, intrucat trebuie mutati stalpii retelei de transport public cu troleibuzul, lucrare aflata sub interdictia de 5 ani impusa de proiectul european prin care s-a facut extinderea transportului metropolitan la Timisoara.

Exit mobile version