Opinia Timisoarei

Santajul practicat de constructori, explicat de ministrul Transporturilor. Sorin Grindeanu a dat ca exemplu Centura Sud Timisoara

TIMISOARA. Din partea unor constructori exista ”un soi de santaj” pentru ca acestia nu respecta termenele si stiu ca, daca se reziliaza contractele, dureaza mai mult de un an pana la organizarea unei noi licitatii si reluarea lucrarilor, timp in care santierul este oprit. O spune ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care a dat ca exemplu lucrarile la Centura Sud din Timisoara unde lucrurile treneaza.

CITESTE SI: Drumul Boilor, deblocat. Ministrul Transporturilor anunta la Timisoara ca au fost rezolvate toate piedicile din calea amenajarii intersectiei cu Centura Sud

Imi doresc sa lucram la tot cadrul legislativ legat de achizitii publice. Orice modificare pe care am putea sa o facem, trebuie sa fie in acord cu Comisia Europeana. Dar, din experienta Ministerului Transporturilor, din experienta autoritatilor locale, tot ceea ce inseamna aceste termene, de multe ori, par foarte largi. Tot ceea ce inseamna, dupa ce se castiga un proiect de catre cineva, un soi de santaj pe care companiile le fac asupra beneficiarului, ca e Primaria Timisoara, ca e Ministerul Transporturilor”, a declarat Sorin Grindeanu, vineri, la Timisoara.

Ministrul Transporturilor a mai precizat ca unii dintre constructori se bazeaza pe faptul ca ar intarzia si mai mult finalizarea lucrarilor, daca ar fi reziliate contractele.

Ce inseamna acest santaj? De exemplu centura de sud din Timisoara. In acest moment, centura e in stadiu de 40 si ceva, sub 50 la suta, de realizare. Dupa contractul cu noi trebuia sa termine in martie, au depus prelungiri pana in decembrie. Unii constructori se gandesc ca un decident nu ajunge in situatia sa rezilieze un contract pentru ca dureaza reluarea procedurilor pentru implementarea proiectului. Daca acum ne-am apuca sa reziliem contractul pe centura sud, lucrarile se vor opri, mai dureaza un an, un an si ceva sa avem castigator. Unii constructori stiu acest lucru. Exista un soi de santaj. Mi-as dori ca prin cadru legislativ sa gasim raspunsuri legale, sa eliminam acest soi de santaj si se lucreaza la acest lucru, in acord cu reglementarile europene”, a mai declarat Grindeanu.

Sorin Grindeanu a mai anuntat si infiintarea unui registru unic al utilajelor.

Registrul unic al utilajelor e pus in transparenta publica pe site-ul Ministerului Transporturilor. Sunt unii care castiga licitttii de exemplu la Primaria Timisoara si cu aceleasi utilaje merg si la Consiliul Judetean Timis, castigand licitatii in ambele parti”, a declarat Grindeanu.

Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit, in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.

Lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

CITESTE SI:  Cadou de la administratia Fritz pentru firma unui USR-ist din Ciacova – contractul de 25.000 de euro pentru o documentatie in Piata Victoriei din Timisoara

Exit mobile version