Planetele Jupiter si Venus se vor ‘saruta’. Fenomen astronomic rar ce poate fi observat cu ochiul liber si din Timisoara

Planetele Venus si Jupiter vor aparea una langa cealalta pe cer in primele doua nopti din martie.

„Sarutul”, asa cum este cunoscut acest fenomen, dintre zeul tunetelor şi zeiţa dragostei, va putea fi admirat fara telescop sau binoclu, potrivit publicatiei Live Science.

Jupiter, cea mai mare planeta din sistemul solar, si Venus, una dintre cele mai stralucitoare de pe cerul Pamantului, se vor apropia la o distanta de aproximativ jumatate de grad una de cealalta – sau la o latime de aproximativ o luna plina. De saptamani intregi, cele doua se apropie tot mai mult, construind spre un fenomen numit conjunctie, care are loc ori de cate ori doua corpuri ceresti – cum ar fi luni, planete sau stele – apar exceptional de apropiate.

Acest fenomen este, bineinteles, un truc al perspectivei. Cele doua planete stralucitoare se afla, de fapt, la milioane de kilometri departare si doar de pe Pamânt ele par sa se loveasca una de cealalta. Datorita modelelor orbitale ale Pamantului, astfel de conjunctii au loc o data pe an.

Pentru a vedea cele doua planete stralucitoare trebuie sa priviti pur si simplu spre vest dupa apusul soarelui, iar cele doua obiecte care se afla la orizont ar trebui sa fie vizibile cu ochiul liber. Ele vor arata ca niste stele exceptional de stralucitoare.

Pareri

1. or fi ceva baloane chinezesti care aduc o noua varianta de covid !!
    huooo