Opinia Timisoarei

Peste 8.500 de garaje sunt inghesuite printre blocuri! In Timisoara 3.300 dintre garaje sunt ilegale, pentru ca nu au autorizatie

TIMISOARA. Aproape jumatate dintre garajele din Timisoara sunt ilegale, pentru ca toate s-au construit fara autorizatie de constructie, inainte de Revolutia din 1989. Responsabilii din primarie au inceput abia in urma cu cativa ani sa elibereze astfel de autorizatii.

Au reusit sa puna in legalitate 5.200 de garaje, dintr-un total de 8.500, dar n-au demolat niciunul. Numarul total al acestora nu mai poate creste, spun reprezentantii Primariei Timisoara, deoarece de ceva vreme nu se mai autorizeaza ridicarea lor pe domeniul public.

Nu se mai autorizeaza, ci doar se legalizeaza cele existente. Sunt mai multe motive, cert este ca nu mai exista teren si s-au schimbat si legile, acum nu putem da terenuri la oameni doar prin licitatie publica“, explica Flavius Boncea, purtator de cuvant la Primaria Timisoara.

Primaria refuza sa demoleze garajele
Pana acum insa, primaria nu a demolat niciun garaj, desi ar fi fost obligati sa o faca, spun unii avocati. Florin Kovacs merge in instanta cu o clienta pe terenurile careia s-au ridicat ilegal 20 de garaje. Primaria a refuzat sa le demoleze, spune Kovacs, motivand ca nu are angajati care sa se ocupe de demolare. „Daca nu au autorizatie, e treaba primariei sa le demoleze, dar cum primaria nu darama nici casele tiganesti construite fara autorizatie, m-ar mira sa darame garaje. Eu am un caz cu 20 de garaje ilegale pe terenul unei cliente de-ale mele. Ar trebui demolate. Primaria  ne-a raspuns ca nu are personal si ca ar trebui sa le darame clienta mea pe cheltuiala ei. Sunt „dolce fa niente“. in Timisoara cred ca poti sa construiesti si la Lupoaica din centru, ca nu le pasa celor din primarie“, ne-a declarat avocatul Florin Kovacs.

Daca cei care au garaje sunt multumiti de peisajul pe care acestea il ofera, restul de timisoreni, marea majoritate, s-au saturat de bateriile darapanate din zonele de blocuri si au militat de mai multe ori pentru demolarea lor, mai mult pentru ca proprietarii de garaje nu respecta curatenia si uneori depoziteaza tot felul de gunoaie in spatiile lor.
Am si eu in fata blocului cateva garaje. Nu m-ar deranja foarte tare daca ar pastra curatenia, dar isi spala masinile in fiecare zi, fac gratare, fac vin, tuica, o mizerie de nedescris. Ceea ce ma deranjeaza foarte tare este ca proprietarii nici macar nu locuiesc aici. Ei au blocurile mai departe si nu le pasa de ce lasa in urma. Avem copii care nu se pot juca si nu ii lasa ca sa nu le zgaraie sau sa le murdareasca masinile“, s-a plans o femeie.

Garaje de vanzare

Daca timisorenii nu mai pot obtine garaje sau spatii pentru ele de la primarie, le pot cumpara sau inchiria cu usurinta de pe Internet, unde exista tot felul de oferte. Preturile variaza si ele, ca si la apartamente, in functie de zona pe care sunt amplasate aceste garaje. Astfel, un garaj in zona Lipovei, in baterie, cu o suprafata de 18 metri patrati si curent electric, costa aproape 4.000 de euro, iar unul in zona Buziasului, izolat, dar fara utilitati si cam cu aceeasi suprafata, costa aproximativ 5.000 de euro. De altfel, pe toate forumurile legate de Timisoara, oamenii se plang de halul in care arata garajele si spun ca acestea ar putea fi inlocuite cu locuri de parcare moderne, subterane sau supraetajate. Greu de facut insa. Timisorenii isi amintesc de vremurile in care erau copii, cand intre blocuri se aflau locuri de joaca, nu garaje.

Stau si ma mir, ca au trecut peste 20 de ani de la Revolutie si de cand a aparut moda cu garajele, nimeni nu face nimic si nu demareaza o actiune de demolare a acestora. in locul acestor garaje se pot crea parcari comune si in felul acesta sunt sigur ca strazile din fata sau din spatele blocurilor ar fi mult mai aerisite. Alta varianta ar fi ca acel spatiu sa fie verde asa cum era. Sunt sigur ca toti va amintiti cate locuri de joaca sau terenuri de fotbal aveam in spatele blocurilor“, se plange Angel pe un forum in care tot mai multi timisoreni isi spun pasurile. La un moment dat, acesta s-a gandit sa dea startul unei campanii cu numele „Salvati orasul, demolati garajele“, insa perioada in care tot mai multe garaje rasareau printre blocuri a cam trecut.

Controalele sunt irelevante pentru cei din Primaria Timisoara

Consilierii municipali au aprobat o hotarare de consiliu local privind legalizarea garajelor. Tot acolo au pus la punct si un regulament de autorizare. Asa se face ca cei care vor garaj legal trebuie sa prezinte foarte multe acte, inclusiv si talonul masinii pe care o tin in garaj. Responsabilii din primarie nu stiu insa cat de legale sunt si cele care au fost autorizate, deoarece nu s-au prea facut controale printre proprietari. „Nu am facut prea multe controale, doar cateva, dar nu sunt relevante. Ideea este sa ii ajutam pe oameni sa intre in legalitate“, a completat Flavius Boncea.

Exit mobile version