Opinia Timisoarei

Pamantul o ia la vale pe Autostrada Lugoj – Deva Lot 2, constructorul a folosit argila in loc de piatra! Cine face acuzatiile?

TIMIS. Noi nereguli sunt semnalate in privinta lucrarilor de la Autostrada Lugoj – Deva Lot 2. De asta data, cel care arata cu degetul spre italienii care construiesc soseaua de mare viteza este un deputat de Timis din partea Uniunii Bulgare din Banat, Niculae Mircovici, condamnat la 6 luni de inchisoare cu suspendare pentru conflict de interese inca de anul trecut, dar ramas inca in Parlamentul Romaniei.

Deputatul de Timis acuza constructorul lotului 2 al Autostrazii Lugoj-Deva ca a folosit argila in loc de piatra intr-o zona mlastinoasa, astfel ca, din cauza ploilor, pamantul a inceput sa se deplaseze. Nu este prima neregula sesizata la acest tronosn de autostrada, dar constructorul, firma italiana Salini Impregilo, nu recunoaste expertizele care o incrimineaza si a amenintat chiar ca va da statul roman in judecata.

Acum se lucreaza la tronsonul de autostrada Traian Vuia – Margina, in dreptul localitatii Dumbrava, iar autostrada trece printr-o zona mlastinoasa. in 2015 si datorita secetei compania constructoare a folosit mii de masini de argila realizand un strat de doi metri grosime prin care a acoperit golul mlastinos in loc sa foloseasca piatra”, spune Mircovici pentru ECONOMICA.NET precizand ca a stabilit neregula in timpul deplasarilor pe care le-a facut in tara anul trecut, cand a observat cum era descarcat pamant uscat din camioane, care era ulterior impins cu buldozere.

Deputatul, care face parte din Comisia parlamentara pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala considera ca Parchetul ar trebui sa se sesizeze in acest caz, iar cei ce vor fi gasiti vinovati sa fie sanctionati dupa Codul Penal.

Tronsonul Traian Vuia – Margina face parte lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, contract castigat de italienii de la Salini Impregilo, aceiasi care au construit si lotul 3 Sibiu – Orastie, autostrada inchisa la nici un an de la inaugurare, dupa ce au aparut fisuri in asfalt, si care a fost si demolata partial intre timp.

Expertii tocmiti recent sa stabileasca daca muncitorii si-au facut sau nu bine treaba pe lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva au spus ca lucrarile nu sunt conforme cu proiectul, materialul folosit la terasamente avand o calitate „mediocra”, insa au precizat ca neregulile pot fi remediate fara ca drumul sa fie demolat.

CITESTE SI: Autostrada Lugoj – Deva lot 2 NU trebuie demolata, dar are probleme! Ce-au gasit expertii? FOTO si VIDEO!

Acuzati ca au lucrat prost pe Lugoj-Deva, italienii de la Salini-Impregilo resping rezultatele expertizei si ameninta statul roman cu instanta. Constructorul a declarat pentru Digi24 ca nu recunoaste expertiza facuta la cererea Companiei de Drumuri, care scoate la iveala probleme in ceea ce priveste materialele folosite si in ceea ce priveste executia taluzurilor si a terasamentelor. Italienii spun ca se vor plange inclusiv la Bruxelles, de unde vin banii pentru aceasta autostrada. Daca li se va da dreptate, autoritatile romane risca sa le plateasca penalitati, dar si sa primeasca sanctiuni de la Uniunea Europeana.

CITESTE SI: VIDEO! Imagini din aer cu Autostrada Lugoj – Deva lot 2! Cum se vad lucrarile de sus si cand ar putea fi gata?

CITESTE SI: EXCLUSIV! Lucrarile la Autostrada Lugoj – Deva lot 2, pe ultima suta de metri! Cand se da drumul la circulatie pe cea mai noua sosea de viteza din Banat? GALERIE FOTO!

Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 28,6 km si constructia sa a fost castigata la licitatie de catre asocierea Salini (Impregilo) – Secol SpA cu o oferta de 562 de milioane de lei, aproape 50% din cat estimase CNADNR.

Mai multe AICI!

Exit mobile version