NASA anunta o descoperirea majora! Iata ce au gasit oamenii de stiinta pe Marte

Oamenii de stiinta au descoperit primele dovezi ca apa sarata ar putea curge pe suprafata planetei Marte in lunile de vara, potrivit unui studiu publicat luni si citat de Reuters.

Potrvit studiului publicat in revista Geoscience, au fost gasite semne, in curioasele linii desenate pe pantele planetei, prezenta de minerale sarate „hidratate”, care au necesita prezenta apei pentru formarea lor.

„Aceste rezultate sprijina puternic ipoteza ca liniile contin apa lichida in sezoanele calde de pa Marte si in zilele noastre”, potrivit sursei citate.

Astrofizicienii au emis de mult timp ipoteza ca aceste linii care apar sezonier pot fi formate de scurgeri de solutii sarate pe planeta rosie.

Liniile, care pot ajunge si la cateva sute de metri lungime si cinci metri latime, apar pe pantele planetei in sezoanele calde, dupa care dispar cand temperaturile scad.

Cercetatorii au gasit elemente „compatibile cu prezenta sarurilor minerale hidratate”, potrivit comunicatului citat de Nature.

Este aceasta descoperire o proba lipsita de echivoc a prezentei apei lichide pe Marte? „As spune aproape”, a declarat Alfred McEwen, de la Universitatea din Arizona, co-autor al studiului.

Mai multe detalii pe hotnews.ro