Opinia Timisoarei

Ministrul Transporturilor minte iarasi. Expertiza pentru Autostrada Muzeu lot 3 Lugoj – Deva nu e ‘spre finalizare’. Luni abia s-a semnat contractul

Incompetenta autoritatilor si minciunile cu care se incearca acoperirea lor nu se mai termina.

CITESTE SI: Nu mai e atat de grava fisura de la Holdea? Expertiza nu e gata, dar ministrul Transporturilor anunta ca in 2 saptamani deschide traficul pe Autostrada Muzeu Lot 3 Lugoj – Deva 

CITESTE SI: Adevarul despre ‘fisurile’ aparute pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva. Sunt la capatul tronsonului ce oricum nu va fi deschis circulatiei inainte sa se construiasca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania, care costa 300 de milioane de euro 

Vineri, 4 octombrie, ministrul Transporturilor Razvan Cuc declara ca in scurt timp se va deschide traficul pe Autostrada Muzeu de 21 km de pe Lotul 3 Lugoj-Deva sustinand ca ‘expertiza este spre finalizare. Cum s-a finalizat, deschidem lotul. Deci, e o problema de, as spune, doua saptamani pentru a deschide lotul 3‘.

Adevarul e cu totul altul: abia luni, 7 octombrie, CNAIR a iscalit contractul cu firma care va face expertiza.

Societatea care sa realizeze expertiza putea fi selectata prin licitatie. Dar acesta modalitate risca sa dureze foarte mult si sa intarzie, din nou, deschiderea soselei. In aceste conditii, s-a ales varianta incredintarii directe a contractului catre IPTANA SA. Contractul s-a semnat pe 7 octombrie si are o valoare de 30.000 de euro. E o valoare decenta, spunem noi, care sa fie motivanta pentru ca Institut sa lucreze bine. Specialistii IPTANA sunt deja pe teren. Au intrat pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva pentru a-si pregati lucrarile, in vederea realizarii expertizei. Concluziile expertizei IPTANA ne vor arata ce trebuie facut. Asa ca trebuie sa avem expertiza ca sa fie identificata si aprobata o solutie tehnica. Estimam ca aceasta etapa va fi finalizata in decembrie. Nu stim cat se va putea lucra la acel moment. Daca, sa spunem, va fi nevoie sa se faca ziduri de sprijin si coloane forate, vremea ar putea sa nu o permita, in conditiile in care la mai putin de 5 grade Celsius nu mai poti turna beton. Iar intr-o astfel de situatie, e posibil sa se realizeze lucrarile tocmai in primavara, cand se incalzeste„, a precizat pentru ziare.com Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR.

Acelasi Razvan Cuc a vizitat vineri dimineata tronsonul de autostrada si a apoi a sustinut ca fisura din carosabil, prezenta in apropierea nodului de la Holdea, anuntata de specialistii CNAIR ca fiind cea mai grava, s-a extins.

Fisura s-a extins. Deci, as spune ca am avut dreptate prin deciziile pe care le-am luat la nivelul companiei si la nivelul ministerului. Vom da drumul traficului pentru ca odata finalizata expertiza, vom avea volumul lucrarilor care trebuie facute pe acest lot”, a explicat Cuc.

Daca e sa ne luam dupa ultimele precizari ale ministrului, care se dovedeste ca habar n-avea ca expertiza nici nu a inceput, reiese in mod logic ca Razvan Cuc socoteste ca fisura cu pricina nu pune probleme atat de mari pe cat au sustinut reprezentantii CNAIR inca din august cand au inceput scandalul, au refuzat receptia si au rupt contractul cu constructorii. La fel nici pomelnicul de ‘neconformitati’ invocate de autoritati care au dus la hotararea de neclintit in privinta deschiderii circulatiei.

Intre timp, scandalul privind acest tronson de autostrada s-a mutat in instanta.

Asadar, ramane de vazut ce va releva expertiza CNAIR care va fi gata in decembrie, intrucat deschiderea traficului promisa de ministrul Transporturilor in 2 saptamani pe Lotul 3 Lugoj-Deva ramane deocamdata doar o noua ‘gogoasa’.

CITESTE SI: ‘Dati drumul la Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva! Nu va mai jucati cu viata noastra!’ Petitie pentru deschiderea traficului pe Autostrada Muzeu 

CITESTE SI: E ilegala rezilierea de catre CNAIR a contractului cu constructorii Autostrazii Muzeu Lugoj – Deva Lot 3, anunta judecatorii. Ministrul Transporturilor: Expertiza ne va arata greaua mostenire lasata de constructor 

Va reamintim, CNAIR a refuzat in luna august sa faca receptia lucrarilor si sa deschida traficul pe cei 21 de km de autostrada, invocand unele probleme de executie si lucrari nefinalizate, in principal fisura aparuta in carosabil la capatul dinspre Holdea.

Mai mult, au cerut constructorului sa ofere o garantie extinsa pe tot lotul de 10 ani, in loc de patru ani cum era prevazut in contractul initial.
In plus, ar fi existat si problema unui ecoduct in zona Branisca pe care statul nu l-ar fi platit. De precizat ca pe toata durata lucrarilor, constructorul a fost supervizat de un consultant/inginer angajat de catre CNAIR, cel care urmareste, face observatii si notifica beneficiarul de orice problema sau deficienta. Cu alte cuvinte, orice problema au invocat autoritatile pe final de contract, ea era cunoscuta cu mult dinainte.

Constructorii care au lucrat la Lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva, cei 21 de kilometri de autostrada intre Ilia si Holdea au facut lucrari „la mana a doua”, iar in acest moment tronsonul rutier din vestul tarii nu poate fi dat in folosinta, a declarat, acum 2 saptamani, Razvan Cuc, ministrul Transporturilor, in urma unei alte vizite pe autostrada.

Exit mobile version