Opinia Timisoarei

Ministrul Transporturilor: Cea mai proasta decizie e sa nu iei nicio decizie. Am chemat la Bucuresti toata conducerea companiei care construieste Centura la Timisoara. De ce nu reziliaza Sorin Grindeanu contractele pentru varianta ocolitoare sud si descarcarea de pe autostrada la Sanandrei

TIMISOARA. Noi anunturi legate de cele mai importante proiecte de infrastructura rutiera din Timis, facute de ministrul Transporturilor, vineri, la Timisoara.

CITESTE SI: O singura oferta pentru proiectare. Se reamenajeaza intersectia DN Timisoara – Arad cu drumul de Sanandrei pentru conexiunea cu viitoarea descarcare de pe Autostrada Vestului

CITESTE SI: Centura Sud Timisoara a ajuns, in sfarsit, la… jumatatea drumului si ar trebui sa fie gata pana la Craciun. Ultimele imagini de pe santier. Foto

Sorin Grindeanu a precizat ca, deocamdata, nu reziliaza contractele cu constructorii de pe Centura Sud, respectiv noua conexiune la Autostrada Vestului prin Sanadrei. Acesta a spus ca asteapta ‘certificatele de buna purtare’ pentru antreprenori.

Ministrul spune ca a chemat la raport toata conducerea Tirrena Scavi, care se ocupa de varianta ocolitoare sud, care a cerut intelegere pana la finalizarea accesarii unui credit bancar. Cei de la Todini Construzioni Generali S.p.A. au inceput timid pregatirile de santier.

Pentru legatura Autostrada – Sanandrei, am avut mai devreme o discutie cu directorul DRDP Timisoara – chestiune valabila si pentru Centura Sud, chiar daca sunt companii diferite, … Cei care au castigat aceste proiecte… cel cu drumul de legatura (noua descarcare de pe Autostrada Vestului la Sanadrei, n.r.) a primit avansul, a primit tot ce trebuie din partea CNAIR, si au inceput pregatirea de santier.

La Centura Sud am chemat toata conducerea companiei la Bucuresti, incepand cu patronul din Italia si responsabilii locali si judeteni. Au cerut CNAIR un ragaz pentru a primi o linie de credit„, a spus Sorin Grindeanu trecand in revista stadiul lucrarilor pe cele doua santiere.

La cea de-a treia descarcare de pe Autostrada Vestului spre Timisoara, la Sanandrei, gradul de realizare este 0%, in vreme ce pe Centura Sud s-a ajuns la 50%.

Ministrul a spus ca nu-si doreste sa rezilieze contractele, intrucat ar ajunge in situatia de a pierde timp insemnat, asa cum se intampla acum pe drumul judetean care leaga Timisoara de Dumbravita si Giarmata, care trebuie scos iarasi la licitatie pentru continuarea lucrarilor lasate balta de constructorul initial, dupa ce va fi incheiat raportul de evaluare. Mai mult, aceasta intarziere ar putea insemna pierderea banilor europeni

Nu imi doresc sa reziliez, dar cea mai proasta decizie e sa nu iei nicio decizie. Cum se intampla la drumul Dumbravita – Giarmata – s-a anulat licitatia si nu s-a mai intamplat nimic. Revenind, in iunie, conform legii modificate de Ministerul Transporturilor, vor incepe sa vina certificatele pozitive si negative pentru toti constructorii. Mai mult decat spune legea, eu nu am ce sa le transmit celor 2 companii.

Daca vor fi negative, se va intra pe un fagas pe care nu mi l-as dori. Voi aplica extrem de strict legea, cu toate riscurile care decurg de aici. Dar, decat sa stam sa ne uitam ca pe Centura Sud progresul e de 1% pe luna, e inadmisibil, mai bine tai nodul gordian si luam o decizie. Nu imi doresc, dar daca va fi cazul, vom aplica aceasta decizie„, a precizat Sorin Grindeanu, facand trimitere la certificatele reglementate printr-o noua lege, un fel de bile albe si negre ce sunt acordate constructorilor si care ii pot pune in situatia de a nu mai fi primiti la licitatii pentru ca intarzie ori blocheaza lucrari.

Va reamintim, Centura Sud Timisoara trebuie sa fie gata pana de Craciun, in vreme ce descarcarea de pe Autostrada Vestului la Sanadrei, de nici 10 km, are termen de finalizare luna martie a anului viitor.

Exit mobile version