Linii de tramvai cu iarba, asfalt nou, piste de biciclete, retele de utilitati schimbate. A fost desemnat castigatorul licitatiei pentru modernizarea Bulevardului Stan Vidrighin din Timisoara, cu peste 18 milioane de euro

TIMISOARA. Planuita pe bani europeni, dar inca in asteptare pentru astfel de fonduri, o lucrare mare de infrastructura a ajuns la finalul licitatiei la Timisoara. Este vorba de reabilitarea bulevardului Stan Vidrighin, fosta Calea Buziasului.

CITESTE SI: Premierul Florin Citu, dupa intalnirea cu presedintele CJT Alin Nica: Timisul are sprijinul meu si al guvernului pentru reabilitarea Spitalului Judetean, pentru construirea Salii Polivalente si a Stadionului. Semnam pentru noua descarcare de pe Autostrada spre Timisoara 

In ultimele ei zile, administratia Robu lansa anuntul in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, in octombrie, pentru modernizarea arterei, una dintre cele mai circulate din oras. Valoarea contractului pentru proiectare si executie este de peste 18 milioane de euro, cu tot cu TVA.

La termenul limita al depunerii ofertelor, in 15 decembrie, un singur competitor s-a inscris in cursa pentru castigarea acestui contract. Este vorba de PORR Construct, avand mai multi subcontractori: C.S.V. INFRATECH, SWARCO TRAFFIC ROMANIA, – VIMATO, WIEBE ROMANIA, ELECTROECHIPAMENT INDUSTRIAL, SANEL, LONGHERSIN.

Lucrarea cuprinde amenajarea / modernizarea / innoirea, după caz, a:
• pistelor carosabile
• liniilor de tramvai (acestea vor fi inierbate)
• pistelor de biciclete
• aleilor pietonale
• aliniamentelor de locuri de parcare
• spațiilor verzi cu covor de iarba si sistem de irigare computerizat
• aliniamentelor de copaci
• retelelor de utilitati subterane
• sistemului de iluminat
• statiilor de tramvai (10 la numar)

Se va realiza: cale de rulare tramvai in platforma proprie amplasata central in carosabil, delimitata cu borduri si spatii verzi. Pe fiecare sens de circulatie, platforma liniei cale va avea o panta de 1,75% dinspre axul platformei spre margine, pana la firul exterior stanga/dreapta si o panta de 3,5%, dinspre firul exterior stanga/dreapta spre carosabil, aducandu-se astfel o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului, a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului si sigurantei circulatiei. Investitia vizeaza modernizarea intregii trame stradale, a liniilor de tramvai, inclusiv a retelelor edilitare stradale, subterane si supraterane. Serviciile si respectiv lucrarile supuse prezentei documentatii sunt:
– 1,81 km – Linie cale dubla tramvai
– 29.553,10 mp – Carosabil reabilitat
– 7.295,99 mp – Trotuare reabilitate
– 5.434,20 mp – Piste pentru biciclete
– 12.679,80 mp – Spatiu verde
– 10 buc – Statii tramvai„, se arata in documentatia din Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Oferta PORR a trecut de evaluarea tehnica, fiind desemnat castigator, si ar trebui ca actuala administratie sa-i incredinteze contractul in conditiile in care depunerea de contestatii este improbabila, intrucat a fost singur competitor.

Ramane insa de vazut daca lucrarea va si demara, dat fiind faptul ca Dominic Fritz spunea nu demult ca nu va porni noi proiecte la Timisoara decat daca vor fi bani pentru ele.

Aceeasi firma a castigat si contractul de 17 milioane de euro pentru reabilitarea Bulevardului Cetatii, iar acum lucreaza la modernizarea Bulevardului Sudului. In trecut, tot la Timisoara, compania a realizat Pasajul Jiul si a modernizat strada Stefan cel Mare.

Termenul de realizare a lucrarilor de pe Bulevardul Stan Vidrighin este de 36 de luni, din care maxim 6 sunt dedicate actualizării proiectului si restul executiei propriu-zise. Studiul de Fezabilitate a fost intocmit inca din iarna trecuta de catre Societatea de Transport Public Timisoara.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Da, face Fritz… Doua. Face doua!

  2. Cred ca ar putea exista si propuneri mai consistente, de exemplu,
    1. cele legate de dezvoltarea sistemelor de alimentare cu energie electrica a autovehiculelor electrice-hibride, astfel incat dupa 2030 sa putem scadea numarul autovehiculelor clasice
    2. cele legate de sistemul local de alimentare cu energie electrica (retele locale)
    3. cele legate de modernizarea sistemelor de incalzire centralizata; automatizari locale (nu sunt firme care ar putea prelua aceste sarcini, inclusiv contorizarea pe locuinte/apartament. Sa nu uitam ca solutiile cu cazane locale de apartament nu sunt incurajate (la nivel UE) pentru zonele urbane aglomerate – din contra.
    4. cele legate de conectarea zonelor suburbane de „centru” prin transport suburban modern si prin aceasta reducerea aglomerarii urbane,

    9. cele legate de sistemul de sanatate local (in acest sens asigurarile private pot raspunde doar la 20% din locuitori)
    1o. cele legate de gospodarirea locala a „gunoiului” menajer si nu numai!
    Nu am sa inteleg niciodata dece un „tramvai electric” trebuie sa aibe si rezerva in „acumulatori”

  3. mai bine ati astepta sa se termine centura de sud ca altfel intr-un an va fi praf totul

  4. Fritz e un prost. Pana vede el bani europeni i se termina mandatul. Imprumuta-te bai berbecule si da drumul la investitii!

    • Sa platesti dobanzile alea din buzunarul tau

      • Băi papagalule tu știi ca satul lui Fritzi are mai multe datorii decât Timișoara ? Este o vorbă fără bani mirosi a prost și mergi pe cărarea care au făcut-o comuniștii. Mars draq de dereglat !

      • Beneficiile pentru oras aduse de Pasajul Solventul sau de noi poduri peste Bega sunt mult mai mari decat dobanzile platite la credite sau obligatiuni.

        • Exact! Bine spus!

  5. Cu siguranță bulevardele Stan Vidrighin, Buziasului, Prezan, cu prelungirea Venus, Rebreanu și Industriei, vor fi gata toate la un moment dat, dar Imaginați-vă câ toate cu cate două benzi pe sens, vor ajunge intru-n sens giratoriu, care va produce pe toate arterele mai sus menționate cozi interminabile ! Normal că nu poti aștepta vreo solutie de la infractorul cu dosar penal Ruben Hund sau de la Rudolf Graf adus cu mari sacrificii tocmai de la Ucraineni din Cernăuți, cel care a elaborat Master Plan Bega, Master Plan, care nici lor nu le mai place și nu le vine să creadă că ei l-au înfăptuit ! Dar măcar poate se întâlnesc la automatul de cafea cu femeia de serviciu din primărie și le dă ea ideea unui neţ de pasaje supraterane așa cum poți să vezi in țara lui Hampelmann Denimic Samuiel Fritz Witz Figur !
    Cat privește ideea primului comentator de gospodărire locală a gunoiului menajer, este imperios construcția unui incinerator care ar aduce primăriei venituri de loc neglijabile prin colectarea gunoaielor menajere, iar prin ardera lor producerea apei calde, căldurii și curent electric așa cum este in Germanica acestui Kasperl.

    • Fritz? Pasaje supraterane? Asta nu da drumul la Solventul la care nu mai are nimic de facut decat sa dea banii si sa treaca din cand in cand pe acolo la poze. Plus ca nici n-ar incurca traficul fiindca la Solventul este drum total nou pe care nu trece nimeni in prezent si deci nu l-ar injura nimeni ca pe Robu cand a demarat Michelangelo, Unirii, Popa Sapca sau Jiul. Toate fiind in trafic intens. Va dati seama ce inconstient era ala sa si-i puna pe toti in cap.

  6. Linii de tramvai cu iarbă intre șine udată computerizat, chiar de asa ceva aveau nevoie timisorenii din zonă!? Nu sunteți în stare să dați un aspect civilizat taluzurilor canalului pe tot traseul de-a lungul orașului și vouă vă arde de SF-urile lui Robu, doar ca să sifonați fonduri UE!?

    • Maimuță oparită lasă-l pe Robu in pace că nu mai este el primar cei care vor sifona banii de la UE ceia ce nu îi cred in stare vor fi trupa lui Do’nimic Samuiel cu care ne-ai pricopsit tu la alegerile locale !

  7. Fritz e un fricos si a dovedit-o din plin in astea 4 luni de cand l-am votat.
    1. Nu are curajul sa dea afara spagarii si incompetentii din Primaria Timisoara: Ravasila, Borcsi, Aurelian, Culita Chis si multi altii. Si daca datul afara e complicat, putea sa le ia functiile si sa ii traga pe linie moarta.
    2. Ii e frica sa se bage la credite sa finanteze investitiile, desi e foarte clar ca Timisoara are nevoie de ele. Tot visand la bani gratis de la guvern sau UE i se va termina mandatul.
    3. Faptul ca tot defileaza cu fata aia pe care o prezinta drept logodnica lui si nu a avut curajul sa o ia de sotie e un argument in plus. Se rupea in campanie povestind despre comunitati. Pai familia e baza comunitatilor si pana nu esti in stare sa tii o familie nu ai cum sa ma convingi ca poti administra un oras. Se lauda in schimb cu nepotii.
    Pe scurt si in termeni tehnici, am votat un cacanar.

  8. Aseara am urmarit pe DIGI TV un interviu, in care am descoperit foarte multe fete ale domnului primar. Una din ele m-a socat in mod deosebit. Atunci cand a fost intrebat in legatura cu relatia cu fostul Primar, a avut o replica de forma … nu sta de vorba cu un pierzator (=luzer). Jenant, oricat de mult sange albastru ti-ar curge prin vene!

    • La fel am avut și eu un gust amar când a folosit acest argument și cuvânt dezonorant. DENOTĂ AROGANȚĂ, ori nesiguranță de sine, probabil din incertitudinea în a și duce la capăt promisiunile din campanie. O realizează tot mai tare cu fiecare lună. A ținut orasul blocat lamentandu-se ca nu are viceprimari. A sărit ca ars să închidă ZOO, (într-o reacție visceral-infantilă) , prin care doar s-a răzbunat pe niște animale și copii, în loc să sară pe directorii corupți din Primarie.
      Pe zi ce trece își arată limitele; de amator, cu note usoare de infantilism. E un băiat simpatic, dar e clar ca nu e pregătit ptr această sarcină

      • Fritz va vedea peste 3 ani si 8 luni cine va fi looser-ul.

  9. Daca Fritz nu se misca sa porneasca Pasajul Solventul in scurt timp il va fluiera lumea pe strada.

  10. Pana nu e gata centura NU REFACETI Calea Buziasului si blv. Liviu Rebreanu. Sunt bani aruncati. Nu pot trece zilnic sute de camioane peste o structura subterană urbana, tubulatura, guri de canal si restul. Locul lor e pe centura si autostrada unde e calculat si proiectat complet diferit gradul de incarcare. Daca termina centura inainte sa inceapa lucrurile la Calea Buziasului avem noroc. Daca nu, in maxim 12 luni o luam de la început. Adică capace de canal sărite, deformări (santuri) in carosabil si altele. Nu trebuie sa fi specialist in constructii sa-ti dai seama de asta. Daca totuși o fac, singura concluzie e ca sunt „sifonari”. Cealaltă varianta, adică ca sunt chiar tâmpiți e oribila, ne-am dus toti pe penis.!!!