Opinia Timisoarei

Intersectii si pasaje complexe pe viitoarea sosea de Centura Sud de la Timisoara. Apel catre Ministerul Transporturilor

TIMISOARA. Contractul pentru construirea Variantei de Ocolire Timisoara Sud a fost iscalit in 18 decembrie, iar viitoarea centura va avea o lungime de 25,69 km si va lega DJ591 si DN6 prin sudul orasului.

CITESTE SI: Avem contract semnat pentru Centura de Sud la Timisoara. Ce urmeaza dupa iscalire si cand vom patrunde cu masina pe soseaua ocolitoare

Antreprenorul general este Tirrena Scavi cu pretul ofertat de 272,4 milioane lei, fara TVA (71% din valoarea estimata). A inceput deja proiectare, care va dura 6 luni, iar odata aceasta incheiata, in 2 ani soseaua trebuie sa fie gata. Garantia lucrarilor este de 10 ani.

Licitatia a fost lansată anul trecut in 22 aprilie, ofertele au fost deschise august 2017, iar castigatorul a fost desemnat abia in februarie 2018. Din februarie si pana la finele lunii noiembrie s-a dus lupta contestatiilor in instanta.

In paralel, acum se munceste la intocmirea documentatiei pentru exproprierea celor 550 de parcele aflate in calea soselei de centura de la Timisoara.

Viitoarea sosea ocolitoare va avea cate o banda pe sens, 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel, pe ruta intrarea in Timisoara dinspre Sag – Giroc – Mosnita Noua – Ghiroda – legatura cu centura de nord (Calea Lugojului-Calea Aradului), care a fost inaugurata in 2009 si masoara 12,6 km.

Intersectiile (nodurile) vor fi unele complexe dupa cum se vede in imaginile din documentatia initiala, ce s-a regasit in caietul de sarcini, postate de cei de la Asociatia Pro Infrastructura. Iata cum vor arata racordul la DN6 Centura de Nord, cel din zona Sagului ori cel din Buziasului – Mosnita.

Reprezentantii echipei de la Asociatia Pro Infrastructura, care monitorizeaza de ani buni marile santiere din Romania, fac un apel catre Ministerul Transporturilor.

Solicitam oficialilor din Ministerul Transporturilor Romania sa asigure sumele necesare acestei investitii prin bugetul de stat pe anul 2019.

Cerem celor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa urgenteze procedurile de expropriere si sa contracteze in cel mai scurt timp consultantul FIDIC, verificatorul de proiect si expertul pentru realizarea listelor de proprietari si documentatii cadastrale„, este apelul celor de la Pro Infrastructura.

Timisorenii asteapta cu nerabdare momentul in care vor putea patrunde pe noul segment de sosea de centura care ar trebui sa fluidizeze traficul, dar mai ales sa scoata din oras o buna parte din tirurile care acum tranziteaza Timisoara. Acesta e prevazut pentru iunie 2021.

Exit mobile version