Opinia Timisoarei

Grindeanu despre cererile suplimentare ale administratiei Fritz pe proiectul de modernizare a caii ferate: Fiecare are impresia, cand merge intr-o functie, ca toti cei de dinainte au fost niste cretini. Nu am facut decat sa preiau un proiect promovat de un fost ministru, Catalin Drula. Isi permite administratia sa dea cu piciorul la 300 de milioane de euro?

TIMISOARA. Proiectul de modernizare a caii ferate care va lega orasele Caransebes si Arad, prin Timisoara, bate pasul pe loc pe segmentul care traverseaza Timisoara. Aceasta, spune ministrul Transporturilor, din cauza administratiei Fritz care pune tot felul de piedici.

Sorin Grindeanu a criticat situatia si a spus ca exista riscul sa se piarda finantarea de 300 milioane de euro sau sa se modernizeze linia de cale ferata de la Caransebes pana la intrare in Timisoara si de la iesire din Timisoara pana la Arad.

CITESTE SI: Momentul in care Umbrarescu porneste santierul pe bucata lipsa din Autostrada Vestului, de nici 10 km, pe segmentul cu tuneluri pentru ursi. Anuntul ministrului Transporturilor la Timisoara 

”La tronsonul de cale ferata Lugoj-Timisoara, proiectul este predat, e in faza in care se discuta cu supervizorii. E in faza finala, probabil se va intra in faza de executie. Intr-o faza avansata e tronsonul Timisoara – Arad, ceea ce ne face optimisti ca in lunile viitoare se va intra in executie.

Exista probleme, insa, pe lotul 3 Timisoara. Au fost discutii cu primaria in ultimele luni. Fiecare are impresia, cand merge intr-o functie, ca toti cei de dinainte au fost niste cretini si ca trebuie sters totul cu buretele. Asa se intampla si cu unii care au venit prin administratia locala din Timisoara. In proiectul PNRR, pe lotul 3, lucrurile au mers asa: un proiect acceptat, acceptat si promovat de Primaria Timisoara. A venit aceasta oportunitate pentru tara noastra, numita PNRR, si s-a considerat necesar ca pe zona de CFR sa fie finantate major 2 proiecte: Caransebes – Arad, Episcopia Bihorului – Cluj. Pe baza acestor 2 proiecte deja acceptate, s-a primit finantarea de la Comisia Europeana”, a explicat Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a subliniat ca personal nu a facut decat sa preia un proiect deja in lucru de la predecesorul sau, Catalin Drula, care acum este liderul USR, acelasi partid din care face parte si primarul Timisoarei, Dominic Fritz.

”Nu am facut decat sa preiau un proiect promovat de un fost ministru, Catalin Drula pe numele lui. Poate le suna cunoscut celor de la primarie. Sa vii acum sa spui ca noi mai vrem sa facem ceva, sa facem exproprieri in plus…

Isi permite o administratie trecatoare sa dea cu piciorul la 300 milioane de euro? Meritam, ca oras, doar pentru ca i se pare unui arhitect ca trebuie sa facem exproprieri in plus in zona Baader? Nu se poate asa ceva.

E un apel al meu catre administratia locala de a gasi dialog, de a fi constructivi si in a cere lucruri care nu erau prevazute. Asta este rostul acestor discutii, nu pot sa ne da avize cu observatii care nu au nicio legatura cu proiectul promovat de PMT. Riscam sa pierdem sumele de bani, daca ne incurcam in probleme de acest tip. Nu imi doresc sa pierdem banii pentru ideile crete ale unora. Daca faci schimbari majore, inseamna bani in plus. Cine ii da? Ii da Primaria Timisoara? Sper sa fim constructivi, astfel incat in cel mai scurt timp sa primim autorizatia de constructie”, a mai spus Grindeanu.

Sorin Grindeanu a explicat ca nu CFR are nevoie de construirea de pasaje, ci orasul Timisoara.

”CFR nu are nevoie de pasaje. Cine are nevoie? Orasul! Toate aceste lucrari sunt din bani europeni pentru oras, in niciun caz care sa aiba legatura cu CFR. Daca ar fi dupa CFR, nu ii intereseaza lucrul acesta. Altfel se va face Caransebes-intrare in Timisoara si iesire din Timisoara-Arad. In general, in sume se pot gasi rezerve pentru imbunatatiri. Nu stiu cat e rezerva pe proiectul acesta. Eu le-am cerut colegilor de la CFR sa accepte, in marja acestor rezerve, toate propunerile constructive care vin din partea Primariei Timisoara. Unele dintre ele au fost acceptate, iar cand s-a crezut ca s-a depasit tot, au mai venit niste conditionalitati”, a adaugat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai anuntat ca primul lot care va intra in lucru, va fi Lugoj Timisoara. Lucrarile vor incepe chiar in acest an.

***

In proiectul de modernizare a caii ferate pe lotul din Timisoara este prevazuta construirea unui sens giratoriu suspendat, la intersectia de la strada Baader din Timisoara, despre care se vorbea inca de acum cativa ani cand au fost intocmite primele planuri.

Conform proiectului, caile de acces pe sensul suspendat vor fi dinspre Divizia 9 Cavalerie, dinspre Baader si dinspre Demetriade, practic, de pe Inelul 2 de circulatie.
Cele 3 rampe de acces la giratia aflata la 10 metri inaltime vor avea fiecare lungimea de 230 de metri. In continuare vor fi pastrate benzi de trafic la sol, pe directiile care nu traverseaza calea ferata.

Pe langa giratia suspendata de la Baader, mai sunt prevazute si alte pasaje peste calea ferata, intre care unul pe strada Gheorghe Adam.

Gara de Nord din Timisoara va deveni cea mai frumoasa din vestul Romaniei. 20 de statii CFR din Timis vor fi modernizate.

Proiectul de reabilitare a magistralei de cale ferata cuprinde si modernizarea a nu mai putin de 20 de gari si halte de pe traseu aflate in judetul Timis. Este vorba despre statiile: Timisoara Est, Timisoara Nord, Ronat Triaj, Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Sustra, Izvin, Ghiroda, Gavojdia, Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare.

Poate cea mai importanta modernizare este cea a Garii de Nord din Timisoara.

Va fi amenajata o statie CFR langa Iulius Town, care va asigura si o legatura rapida cu Aeroportul Timisoara

A fost prevazuta si o halta langa Iulius Town, in zona Aradului. Aceasta noua statie CFR va descarca parte din traficul Garii de Nord, intrucat calatorii vor putea cobori in centrul orasului ori vor putea lua trenul de aici.

Mai mult, aceasta halta va usura accesul catre Aeroportul International Timisoara, unde, de asemenea, este prevazuta amenajarea unei statii in vecinatate.

Tronsonul de cale ferata Caransebes – Lugoj – Timisoara – Arad are o lungime de 162 kilometri si este impartit in 4 loturi:

Lotul 1: Caransebes – Lugoj (39,56km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 2: Lugoj – Timisoara Est (53,91km) – castigator licitatie: FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 3: Timisoara Est – Ronat Triaj (13,86km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fara TVA)
Lotul 4: Ronat Triaj – Arad (54,86 km) – castigator licitatie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fara TVA)

Exit mobile version