Greu se naste solutia pentru cea mai nenorocita linie din Timisoara ca sa poata circula macar tramvaiele Armonia. Modernizarea e departe

TIMIȘOARA. Cu un traseu lung și infrastructură din anii ’70, linia pe care circulă tramvaiul 7 este în cea mai jalnică stare dintre toate, în Timișoara.

CITESTE SI: Aproape 100.000 de euro costa reparatiile la tramvaiul Bozankaya distrus dupa ce vatmanul a izbit o alta garnitura, la Timisoara. A fost lansata o licitatie la care s-ar putea inscrie doar producatorul


Pe ruta tramvaiului 7 circulă doar hârburi, garnituri cu o vechime de 50-60 de ani, Bremen ori Munchen, dintre cele casate de nemți și aduse la Timișoara în vremea administrației Ciuhandu, care și-au făcut treaba cu vârf și îndesat, însă au depășit cu mult durata de viață programată de producători acum o jumătate de secol.

În acest moment, însă, pe traseul 7 nu pot circula noile tramvaie Bozankaya, din pricina liniei care e praf și ar duce la defectarea garniturilor, și nici măcar Armoniile. Acestea din urmă au nevoie de mai multă energie electrică, or infrastructura actuală de alimentare nu o poate asigura.

Este nevoie de o modernizare completă, însă Primăria Timișoara nu a anunțat încă vreun proiect major în acest sens, ci doar o potențială soluție pentru un orizont de timp încă incert.

Pentru a putea pune, în completare, pe această ruta, măcar tramvaie Armonia, Primăria Timișoara trebuie să investească cel puțin într-un nou punct trafo, pe care să-l instaleze undeva pe traseul b-dul Ana Ipătescu – Victor Hugo – Aluniș – Drubeta.

În februarie, viceprimarul Ruben Latcau vorbea despre această posibilitate. De atunci, cei de la Societatea de Transport au angajat o firmă care facă documentația – Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic.

După o jumătate de an, sunt încă la prima parte. Și a fost depusă o cerere pentru un Certificat de Urbanism la primărie.

Această investiție, explicau specialiști STPT pentru opiniatimisoarei.ro, presupune construirea efectivă a punctului de transformare și dotarea lui cu o serie de echipamente electrice de putere sporită, care vor asigura energia de care au nevoie tramvaiele Armonia.

Când anume se va face măcar această investiție, care să vină în ajutorul timișorenilor din Elisabetin, Fratelia, Sagului și Dâmbovița, care călătoresc cu tramvaiul 7, rămâne de văzut.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. mai bine ar scoate liniile si ar face un bulevard cu patru benzi , la fel si in Freidorf …….

    • În februarie … Societatea de Transport au angajat o firmă care să facă … Studiul de Fezabilitate …

      Specialiatea usr: studii de fezabilitate

      Asta si merita! Bravo lor!

    • Corect. Tramvaiele și infrastructura aferenta e scumpa și nu se justifică. E un mijloc de transport al sec xix
      Se pot inlocui cu autobuz electric, mult mai versatil, linii mai lungi, stații mai sigure pe trotuar

    • Si in Freidorf ce a facut primaria in locul sinelor? Parcare pt riverani! Au introdus 2 linii de autobuz si au montat o gramada de calmatoare! Bun lucru!

  2. Aceasi situatie in Ciarda Rosie. Au distrus linia de tramvai pt tramvai de aproape un an pt a face loc unui stadion prost proiectat si pozitionat.

    • Scopul era să se câștige alegerile locale așa că acum vine decontul. Oricum nu s-a pierdut mare lucru pentru că acolo este de fapt jumătate de stație care a fost desființată.

      • 300m desființați + 600m nefuctionali.
        E o adevarat plăcere să mergi aproape 1km în plus la dus și 1km la întors pe jos. În soare, ploaie, frig, cu bagaje sau fără. Chiar dacă ai 12 ani sau 72 de ani.
        Din mașină într-adevăr nu se simte!

        • Dacă te deranjează să mergi 300m, atunci da, mergi cu mașina. Oricum este o rușine ce se întâmplă acolo dar nu linia de tramvai este impedimentul principal iar dacă stai la casă, sigur ai și mașină.

          • Și tu ești un leneș neasumat, indiciile fiind clare.

  3. E nasol de cei din Sagului care au nevoie de linia 7 sa ajunga in Balcescu/Maria. Daaaar „populatia” din zona aia Victor Hugo/Fratelia nu cred sa duca prea multa lipsa de infrastructura de tramvai. BMW-urile alea de acolo se descurca si fara linie. tetrailes bahtalo!

  4. Se vor reabilita liniile când măcar unul din cetățenii din Fratelia își va cumpăra bilet

    • Vorbesti ca vaca la bariera. Ai calcat in viata ta in Fratelia, ametitule? Stii tu cine circula cu tramvaiul asta? Cata populatie deserveste? Ca-s mai multe cartiere deca stii tu, berbec vinitura de holtenia care n-a calcat decat prin Lipovei la mall, rahat cu ochi

      • Mizeria putinistă e cea mai deranjanta olfactiv, așa ca nu ar trebui sa te plângi că ești vizat.

    • Bilete se cumpără! Dar e corect să plătești la fel pt o călătorie pe infrastructură de la 1900 la fel cu o călătorie cu o Bozankaya? Nu!

  5. Va recomand sa scoateti linile de tramvai si sa faceti pista pentru biciclisti …utuva n gura de progresisti de kkt

    • Pistele pt bicicleta și mersul cu bicicleta și pe jos sunt sănătoase. Dar să nu fie obligatorii.
      Trebuie sa poți alege între BMW (cu costuri mari la parcare si impozit), transport în comun sau cu bicileta.

    • pai bicicletele sunt invetate inaintea masinii, daca „progresistii” militeaza pentru ceva mai vechi decat „conservatorii”, mai sunt progresisti?

      • 🤡😁🤡😁🤡😁🤡😁🤡

        Nu uita totusi de industria calului sau cum era exprimarea…

    • Și mă ta mare cu ce circula, cu bicicleta ?

  6. ce atata gargara …suversniostilor va recomand tunelurile dacice

    • Auzi’l frate si p’asta „suveranistilor” pai daca pe tine te’a fatat ma-ta in BMW n’ai de unde sa stii tu de tramvaie !!! sau poate sti tu ceva de „tramvaie” si nu vrei sa ne spui !

      • Dă-ți două palme și stai jos,ești praf.

  7. Sa bage atunci AUTOBUZE ELECTRICE SI SE REZOLVA MAI REPEDE….CA SANTEM. DISCRIMINATI, NOI CETATENII DIN ACESTE. ZONE….IARNA MORI DE FRIG, VARA NU AI AER, TE- NADUSI DE CALD …NU ESTE NORMAL SA FACI O DIFERENTA INTRE CETATII – SI LINIA 7.CUM A FACUT LINIE NOUA SI NU SA VAITAT ATATA PE BOGDANESTILOR CA E GREU CA NU AU BANI..SA FACA SI AICI. FARA VORBA MULTA SI VAICARELE SA SE APUCE DE TREABA CA DE AIA SANT ACOLO SI MERG LA SERVICI..DACA NU SA PLECE SA LASE PE ALTII CARE VOR SA FACA…PUNCT. SAU NUSTIU CUM SI CAT SA FURE DE LA PROIECT …AU INCEPUT SA MIOR AIE CA NUSTIU..CA TREBUIE AIA, CEALANTA…ASA SI FACETI NEGOCIATI LA PRET SI APUCATIVA CA TOT DIN BANII NOSTRI FACETI NU DIN SALARIILE VOASTRE, BANII ORASULUI SI A CETATENILOR. FARA. DISCRIMINARE DL. FRITZ….ASA FACEAI SI IN GERMANIA..BINE ACOLO NU TI SE PERMITEA..AICI ITI MERGE..PANA CAND ..CA NE-AM SATURAT….

    • Perfect adevarat!!! Zicea careva ceva de bilete, de ce ar trebui sa platesc sa calatoresc in asemenea conditii inumane!!! Sa vina aia din Primarie sa vedem cine ce si cum rezista! Infecte tramvaie, boala sigura si vara ma mir ca nu lesina cei varstnici prin tramvaiele astea ale groazei! Le va merge asa pana se intampla o nenorocire si dupa sa vedem pe cine arunca vina!!!?!

  8. Apropo cu administrația FRITZ….VEZI CA FIRMA ” SALUT ” A DL PRIMAR DE CASA, CERSES- TE. BANI DE LA OAMENII DE PE STRADA SA LE DEA DE CAFEA DE TIGARI, CA EI MUNCESC PE GRATIS !!! DACA SI ANGAJATII PRIMARII CERSESC BANI DE MI- E SILA SA TREC PE LINGA EI. MEREU IMI CER BANI DECI .CE SA MAI ZIC DE ALTII CARE CHIAR NU LUCREAZA SI CERSESC !!! CAND AJUNG SA VAD O TIMISOARA CURATA SI RESPECTATA..FARA TOT FELUL DE ADUNATURI SI DE MATURATORI…CARE NICI MACAR NU-SI FAC TREABA. CUM TREBUIE…CU RESPONSABILITATE SI BINE, FAC DOAR PE ICI PE COLO CUM LE E USOR CA SA STEA MEREU II VAD CAUTAND SI IN BIDOANE… DEZGRATIOS…AR TREBUI INTERZIS ASEMENEA. PRACTICI MAI ALES CACI SANT ANGAJATII PRIMARIEI….URAT…VOI MAI REVENI CA AM MULTE

  9. Probabil nu vom apuca ziua în care pe linia 7 nu vor mai circula acele Hansa GT4c din 1968. Mă întreb cum mai stau cu partea tehnică. Mai funcționează ambele motoare? Funcționează sistemele de siguranță? Sau vom mai auzi de accidente precum cel din 2017 când unul dintre respectivele tramvaie (exact același tip – și nu mă miră dacă au pus acum tramvaiul respectiv pe 7) a mers fără vatman niște stații fără să se oprească la trasul acelei frâne de urgență? Se mai găsesc piese pt ele sau se face câte o „românească”? Mă gândesc că e cam dificil mai ales că Hansa Waggonbau a dat faliment acum mulți ani. Evident că toate aceste nereguli nu le „vede” nimeni și sunt și îngropate ca în cazul acela din 2017 când a fost efectiv evident că existau probleme grave…
    Rathgeber P3. 16 din Munchen deși seamănă mult cu Hansa GT4 nu au circulat niciodată pe 7. Acelea erau mai comode, cu podea parțial coborâtă, dar probabil acum sunt casate – au fost practic înlocuite de Bozankaya. Linia 7 mereu a fost „vitregită” cu mult înainte de Armonii, deci nu e ceva neobișnuit să rămână în continuare același vechituri.
    Și mai e ceva… O perioadă au circulat și Armonii pe 7 și nu am auzit să se fi blocat vreuna. Or fi probleme tehnice de compatibilitate dar nu atât de mari 🙂
    Problema majoră cred că e mai degrabă faptul că stpt nu are suficiente tramvaie noi/modernizate pentru tot orașul și că au nevoie să țină tramvaiele vechi în funcțiune. Deci nu scapă nimeni de vechituri nici cu punct trafo nou 🙂

  10. Votanții usr,retarzi funcționali!!!!

    • Ai un pleonasm aici, un retard este incalabil sa functioneze, propozitia ta se poate scrie si ca: persoana nefuncționala functionala, ceea ce nu are sens, te rog gaseste o varianta mai buna pentru cuvântul retard, mersi 😀

      • Se pare intre | | iar suferă de tulburare paranoică persistentă și crede că eu scriu comentarii sub diverse pseudonime cum face el pe site-urile de știri locală ca să își rostogolească înțelepciunea rusească prin punctajele primite de la Kremlin. Degeaba îi recomandă lumea o evaluare la sediul instituției de pe strada de lângă sediul PSD, că el nu și nu. Să sperăm că măcar la Simonis la castel se va prezenta pentru a primi tratamentul.

  11. De ce dureaza asa de mult sa se scoata liniile si sa se faca strada cu banda dedicata pt autobuze ??
    Pot circula lejer zilnic 4 microbuze (2 pe un sens si 2 pe alt sens) care ar putea intoarce la Shopping city si in pta Balcescu…. dar ce sa le ceri la astia in ziua de azi, nici bucla de langa stadionul de jcuarie nu este gata nici azi…

    • De ce sa bage microbuze? aia de stau pe linia lui 7 99.9% au masini …..sa se faca pista de biciclete ..nu ne intereseaza de flotantii din TM

      • Pai mai Jeane, flotantii nu erau aia care ii luau cate unuia de pe-aici locul de parcare? Acuma au ramas fara masini?!? Plus ca parca doar astia faceau nasoale in trafic! Sau au masini inchiriate cu ziua? Sau poate au masini furate?Huuuooo, hooo…tiii, hooo…tiii🤡😁🤡😁🤡😁🤡