TIMIȘOARA. La un an de la încheierea cu chiu cu vai a lucrărilor și darea ei în folosință, Primăria Timișoara anunța că refuză recepția Pasarelei Gelu – Crizantemelor, întrucât avea suspiciuni că ar există probleme serioase la structură.
VIDEO: Facebook/Cristian Sandu
In urma cu o luna, municipalitatea a cumpărat servicii de expertizare și verificare la pasarela pietonală din Iosefin, iar acum au venit concluziile specialiștilor.
„Pasarela Gelu – Crizantemelor poate fi utilizată în siguranță de către pietoni și bicicliști, nefiind identificate riscuri privind stabilitatea acesteia – este concluzia expertizei tehnice independente comandate de Primăria Municipiului Timișoara„, au transmis reprezentanții PMT.
Expertiza încurajatoare, recepția nu se face încă
Cu toate acestea, primăria refuză încă să recepționeze pasarela. Mai trebuie făcută o investigație.
„Totodată, analiză de specialitate a semnalat necesitatea unor investigații suplimentare care presupun prelevarea de carote din interiorul uneia dintre pilele de beton ale construcției. Această intervenție va permite vizualizarea detaliilor de execuție ascunse și va furniza datele esențiale pentru stabilirea cu exactitate a pașilor tehnici necesari pentru remedierea eventualelor neconformități. Până la clarificarea tuturor aspectelor și remedierea completă a deficiențelor, Primăria Municipiului Timișoara nu va recepționa lucrarea„, mai spun reprezentanții PMT.
La Pasarela Gelu Crizantemelor dirigenția de șanier a fost asigurată de Delta Tapae SRL căreia Primăria Timișoara i-a plătit aproape 35.000 lei fără TVA ca să se asigure că toate etapele de construcție vor fi duse la bun sfârșit în mod corect din punct de vedere tehnic de către constructor.
Vechea pasarelă, construită în 1949, prezența degradări semnificative la structura de rezistență si a fost demolată. In loc a fost construit un pod nou, cu o lățime variabilă între 5,40 m și 8,00 m, trasee pentru pietoni și bicicliști, precum și cu scuaruri în zona centrală. Noul pod este prevăzut cu rampe de acces, facilitând deplasarea pietonilor, bicicliștilor și a persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, pentru siguranță, a fost montat un parapet de protecție din oțel zincat, iar traversarea este pusă în valoare de iluminatul arhitectural. Pasarela Gelu – Crizantemelor a costat peste 12 milioane de lei, adică 2,5 milioane euro, bani din bugetul local.
Pareri
In articol scrie ca „Vechea pasarelă, construită în 1949, prezența degradări semnificative la structura de rezistență si a fost demolată”. Pai si asta noua prezinta degradari seminificative la structura de rezistenta? Interesant.
Firma care a fost platita de Primarie pentru a fi diriginte de santier nu ar trebui trasa la raspundere?
Podul Decebal a fost construit pe vremea Austro-Ungariei in doar 12 luni!
Din pacate actuala administratie continua glorios traditia administratiei Robu si ofera spectacolul trist al neputintei si incompetentei!
Cate secole va dura constructia pasarelei de la Parcul Copiilor?
Devine tot mai clar ca speranta pe care am avut-o atunci cand l-am ales pe actualul primar a fost o speranta deșartă!7
Nici un diriginte de șantier nu lasă să se continue lucrările fără să ia șpagă foarte mare sau să o împartă cu beneficiarul!
Nu ai cum să lași să se sudeze în halul ăla o construcție metalică care susține atâtea tone !!
Aveti dreptate! In acest caz ar trebui sa intervina justitia! Sa raspunda penal toti cei implicati!
Care primar sa semneze? al nostru e in delegatie prelungita la Miticii
Daca așa greu îi sa faci o păsărela,chiar nu putem avea pretenția la viitorul pod Solventul !
Hai cu sictir cu globalizarea p….masaiiii
Șliț Președinte
Votez!!!!
Au de gând sa dărâme și podul de fabrica de țigări….nu care cumva …. ca altu nu mai vedem , la cum lucrează ăștia .
Sa vedem atunci ce va fii dupa ce darama podul de la tigarete si vor face altul nou, daca la podetul asta s au chinuit atat si tot nu e cum trebuie! Aici denota incompetenta celor platiti din banii publici sau spagarimea mare?