TIMIȘOARA. 800 de muncitori și peste 200 de utilaje pe șantierul celor nici 10 km lipsă din Autostrada Vestului în Timiș, între Margina și Holdea, în aceste zile.
Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu are echipele la lucru 24 de ore din 24, iar intervențiile se desfășoară la toate capetele celebrelor ‘tuneluri pentru urși’ de pe A1.
În scurt timp, se va trece și la montarea grinzilor la pasajele și podurile de pe traseu.
„Se lucreaza 24 h/24 h pe șantierul autostrăzii A1 Margina – Holdea!
Asocierea de constructori din România și Bosnia este mobilizată în șantier cu 800 de muncitori și peste 200 de utilaje și desfășoară lucrări la toate capetele tunelurilor.
Prima galerie a fost deja străpunsă la finalul lunii iulie iar străpungerea celei de-a doua galerii este estimată pentru luna octombrie.
Stadiul fizic real a ajuns în șantier la peste 36%.
Urmează să fie montate în șantier fabricile de asfalt și de grinzi, necesare executării căilor de rulare și elementelor pentru construcția pasajelor si podurilor de pe traseu.
Contractul pentru finalizarea celor 9,13 km ai secțiunilor E și D ale lotului de autostradă Lugoj-Deva 2 este finanțat prin PNRR„, noteaza Critsian Pistol, seful CNAIR.
***
Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Aceasta, în condițiile în care drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care șoferii de tiruri și camioane, respectiv cei de autoturisme îl folosesc deopotrivă. Un drum ce necesită în permanență lucrări de reparații.
Noua bucată de autostradă va avea două ‘tuneluri pentru urși’, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale, cu platforma de 11,25 m.
Întreg segmentul Margina – Holdea, care se face cu bani europeni, trebuie să fie gata în 2026. (august 2026 finalizare lucrări/decembrie 2026 pentru decontare facturi).

