Opinia Timisoarei

E oficial! Vom avea PASAJ SUBTERAN pe sub doua cartiere, benzi de circulatie suplimentare si mii de locuri de parcare in apropiere de centru, la Timisoara!

Zona Iulius Mall se anunta a fi una dintre cele mai moderne din Timisoara la capitolul infrastructura rutiera, iar primele dovezi in acest sens vor fi vizibile din toamna.

Atunci se estimeaza a fi finalizata modernizarea arterei din spatele mall-ului, care va avea patru benzi, dar si parcarea supraetajata din ansamblul Openville, cu nu mai putin de 900 de locuri. Iar imbunatatirile aduse nu se vor opri aici: compania Iulius a anuntat ca va investi intr-un pasaj subteran, care va conecta sensul giratoriu de pe bulevardul Antenei de cel din Piata Consiliul Europei, si va amenaja noi locuri de parcare intr-un parcaj subteran.

Investitia de peste 220 de milioane de euro a celor de la Iulius a inceput sa prinda contur si, dincolo de spatiile moderne de lucru sau noile zone de relaxare pe care le va crea, Openville va conduce si la o dezvoltare urbanistica deosebit de necesara la nivelul infrastructurii rutiere. Fie ca vorbim de continuarea investitiilor demarate in zona de municipalitate (intregirea Inelului II de circulatie, modernizarea pasajelor, largirea unor artere) sau de cele private ale companiei Iulius (noi locuri de parcare sau pasajul subteran), toate vor avea un rol esential in fluidizarea circulatiei si in accesibilitatea rutiera a intregului centru al Timisoarei.

Din fericire, proiectele nu sunt doar pe hartie, zona Iulius Mall dezvoltandu-se vizibil. Pe de o parte, se construiesc cladiri de birouri si, pe masura ce sunt finalizate, se si dau in folosinta. Pe de alta parte, se lucreaza la modernizarea strazilor, a subpasajelor din proximitate si la crearea de conexiuni intre artere. Cel mai recent exemplu fiind sensul giratoriu nou creat pe bulevardul Antenei si lucrarile demarate recent, de largire la patru benzi a strazii Mitropolit Dr. Vasile Lazarescu si a caii Sever Bocu, care vor fi finalizate la sfarsitul lunii august.

Iar toate acestea s-au desfasurat, pana acum, fara sa perturbe programul obisnuit al mall-ului sau al timisorenilor care lucreaza in zona ori merg la cumparaturi. Potrivit reprezentantilor Iulius Mall, de la demararea constructiilor, numarul clientilor a ramas constant, semn ca lucrarile din zona deruleaza concomitent, cu un minimum de disconfort.

Pasaj subteran pentru fluidizarea traficului, realizat de dezvoltatorii proiectului Openville

La randul lor, dezvoltatorii Openville au luat masuri suplimentare pentru ca timisorenii care le trec pragul sa nu resimta desfasurarea de forte ce are loc pe santierele unde cladesc „orasul viitorului”. Arealele in care se lucreaza au fost delimitate cu panze de vegetatie si s-au creat trasee temporare de acces pentru tirurile care aduc marfa. Insa, cel mai important, au pus la dispozitia publicului noi locuri de parcare in proximitatea mall-ului si caile aferente de acces, pe masura ce demarau noi constructii. Mai mult, investesc 11 milioane de euro in prima parcare supraetajata din orasul nostru, cu peste 900 de locuri, dispuse pe sase niveluri. Ritmul de lucru este la fel de intens ca in cazul spatiilor de birouri, astfel ca, promit acestia, parcarea va fi gata in toamna.

Impreuna cu locurile existente in parcarea subterana a Iulius Mall Timisoara, cu cele din parcarea supraetajata, precum si cu cele care urmeaza a fi amenajate intr-o noua parcare subterana, in ansamblul Openville vor fi disponibile peste 4.050 de spatii de garare.

Alte beneficii aduse orasului de Openville il reprezinta investitiile publice. Mai exact, compania Iulius va realiza un pasaj subteran, care va conecta sensul giratoriu de pe bulevardul Antenei de cel din Piata Consiliul Europei. Astfel, strada care traverseaza parcarea din fata mall-ului va fi „mutata” in subteran, fluidizandu-se traficul din zona. Totodata, va permite realizarea unei conexiuni pietonale intre ansamblul Openville si restul orasului. Costul investitiei va fi suportat de dezvoltator si va fi cedata municipalitatii.

Dincolo de disconfortul inerent, dar temporar, al acestor santiere, investitiile in infrastructura, publice sau private, sunt benefice dezvoltarii urbanistice si vor imbunatati in mod vizibil conditiile de trafic dintr-un oras atat de mare precum Timisoara.

Exit mobile version