Opinia Timisoarei

Dezbatere cu scantei pentru pasajul auto de sub Piata Victoriei si Inelul 1 de circulatie la Timisoara! Ce i s-a reprosat lui Nicolae Robu?

TIMISOARA. La solicitarea echipei de la Salvati Patrimoniul Timisoarei, Primaria a organizat o dezbatere publica ce a avut ca subiect studiul de prefezabilitate in cazul pasajului subteran auto de sub Piata Victoriei, parte din  Inelul 1 de circulatie al Timisoarei.

In Sala Filarmonicii au venit aproximativ 50 de timisoreni, care si-au spus parerea despe proiect si care au fost suparati ca nu au fost consultati inaintea realizarii studiului de prefezabilitate.

Primarul Nicolae Robu a prezentat in debutul dezbaterii publice proiectul Inelului 1 de circulatie, cel care include si pasajul Victoria. Cetatenii le-au reprosat reprezentantilor primariei faptul ca documentatia pentru acest proiect nu se gaseste pe site-ul primariei, ca nu li s-a cerut parerea inainte de a fi supusa la vot hotararea de Consiliu Local sau ca tunelul care ar face trecerea catre zona liceului Miu este prea mic. Oamenii se tem ca lucrarea va subrezi si mai tare zestrea de cladiri istorice din zona centrala a orasului.

CITESTE SI: Vino sa-ti spui parerea! Amenajarea pasajului auto pe sub Piata Victoriei din Timisoara, in dezbatere publica!

De ce nu gasim studiile si planurile pe site-ul primariei? Nu dau doi bani ca cineva isi pune viata pentru garantarea acestui plan, ci pun mai presus viata cetatenilor din cladirile din centru. Din presa am aflat ca nu se va umbla la inaltimea pasajului.Normele europene prevad 3.50 metri si pasajul are 2,50. Se va incalca legea? E de utilitate, pentru ca nu mi se pare un mare castig? Din ce se va plati aceasta lucrare?” a spus timisoreanul Corneliu Vaida.

Sunt o persoana care se ocupa de santiere si nu cred ca acest santier nu va afecta major spatiul public. Nu e bine ca acest proiect nu a implicat urbanisti, peisagisti sau arheologi. Din punctul meu de vedere, aceasta consultare trebuia facuta mult mult inainte, si poate timisorenii ar fi inteles mai exact despre ce este vorba„, a declarat arhitectul Adina Szitar.

In 1 noiembrie am depus la primarie o cerere din partea asociatiei M 10 prin care se solicita accesul la acest date. Mi s-a raspuns in data de 24 noiembrie, fara sa mi se dea documentatia si fiind invitata aici, la dezbatere. Am inteles de la cei de la Salvati Patrimoniul Timisoarei ca si ei au depus o asemenea cerere si li s-a raspuns la fel„, a declarat timisoreanca Ioana Constantinescu.

Reprezentantul „Salvati Patrimoniul Timisoarei” a contestat si el proiectul pasajului auto pe sub Piata Victoriei si a adus drept argument situatia de la Koln, in care o cladire a Arhivelor Nationale s-a prabusit in urma sapaturilor facute pentru construirea metroului, in 2009.

Primarul Nicolae Robu a afirmat ca acest lucru nu se va intampla la Timisoara, fiind asigurat de specialisti ca nu vor fi afectate cladirile din centru. Edilul le-a raspuns celor prezenti si la nemultumirile legate de faptul ca aceasta consultare a avut loc dupa aprobarea hotararii de consiliu local privind studiul.

FOTO: Facebook

Toti specialistii spun ca nu vor fi afectate cladirile. Pe langa Opera au circulat tramvaiele. Am discutat si cu cei care au creat acel pasaj si ne-au spus ca e solid…. Daca este o problema, vom revoca acea hotarare de Consiliu si o vom prezenta apoi dupa o alta discutie cu cetatenii Timisoarei… Parteneriatul cu OAR e pacat ca nu exista. Centrul nu va fi afectat. Daca nu s-a respectat legea, proiectul se va intarzia, se vor parcurge procedurile legale care trebuiau parcurse. N-o sa ne apucam sa facem ceva fara consultarea cu cei de la monumente„,  a explicat primarul Nicolae Robu.

Costul final al proiectului de completare a Inelului 1 a fost estimat la 50 de milioane de euro, dintre care 1 milion ar costa doar pasajul, deoarece acesta nu se va construi de la zero, ci se va face in completarea infrastructurii subterane deja existente.

Exit mobile version