Opinia Timisoarei

Dezastru în documentația Primăriei Timișoara. A fost anulată licitația de 29 de milioane de euro pentru schimbarea la față a Pieței Traian. Printre altele, în documente apare… Regia de Transport Bistrița

TIMIȘOARA. Haos în documentația Primăriei Timișoara pentru licitația privind „Regenerarea Urbană a zonei Piața Traian„. Pornită în februarie, marcată de o lista lungă de solicitări de clarificări din partea firmelor de construcție și o contestație, procedura a fost anulată zilele trecute.

CITESTE SI: Planul Urbanistic General al Timisoarei, anulat de Tribunalul Timis, in prima instanta. Opiniatimisoarei.ro a aratat ca PUG-ul avea probleme mari

Pornită cu surle și cu trâmbițe, licitația s-a dovedit o provocare uriașă pentru primărie. La scurt timp după lansarea procedurii în Sistemul de Achiziții Publice, au și început să curgă cererile de lămuriri tehnice către municipalitate.

Constructorii care voiau să se înscrie în competiție s-au trezit că nu-și puteau genera și calibra ofertele, întrucât documentația avea foarte multe lipsuri și neconcordanțe.

De la stâlpi trecuți ca materiale în rețeta normei de demontare, elemente de construcție ce nu figurau în hârtii și până la pretinderea unei anumite proceduri de sudură, deși există și altele omologate, sau amortizoare de zgomot și vibrații pentru 620 de metri de șină de tramvai lipsă din documentație, până la indicații tehnice pentru macazuri sau tratamente pentru șine ce nu erau trecute, constructorii au găsit tot felul de hibe pentru care au cerut explicații.

Va reamintim, proiectantul, pe baza studiior căruia s-a facut documentația de licitație, s-a ‘autoplagiat’ și în primele documente făcute pentru PiațaTraian, când a trecut pasaje întregi din proiecte realizate cândva pentru Cluj Napoca. Aceeași care a întocmit și PUG-ul Timișoarei, proaspăt anulat de instanță.

De asta dată, în documentele primăriei pentru licitatia din Traian „s-a scăpat” câte ceva de pe la… Bistrița. În mai multe rânduri apare trecută textual chiar… Regia de Transport Bistrița.
La nedumeririle constructorilor, Primăria Timișoara le-a cerut să nu ia în seama „sintagma”, pentru că ar fi doar o eroare de editare.

Mai mult, în documentele de licitație nu era prevăzut nici măcar dacă reabilitările se vor face cu tramvaiele în circulație prin Traian sau nu.

A fost depusă chiar și o contestație la CNSC în legătură cu termenele contractuale care aveau prevederi ilegale, pe care mai apoi primăria le-a rectificat. Au fost și mai multe cereri pentru prelungirea termenului limită de depunere a ofertelor, întrucât constructorii nu-și puteau actualiza la timp listele cu lucrări și materiale după modificările la care a procedat primăria în urma solicitărilor, însă administrația Fritz a refuzat, dat fiind faptul că proiectul de regenerare urbană beneficiază de o finanțare cu fonduri europene, de 14 milioane de euro, și tărăgănarea pornirii șantierului ar putea duce la pierderea banilor.

În cele din urmă, dată fiind lista prea lungă de probleme din proiect, licitația a fost anulată în 22 iulie.

Opiniatimisoarei.ro a cerut administrației un punct de vedere legat de această situație.

Primăria Municipiului Timișoara va implementa unul dintre cele mai ample proiecte de regenerare urbană a unei zone istorice, iar interesul nostru este ca lucrările, care vizează 14 străzi și 4 piețe – circa 60.000 de metri pătrați în total – să fie executate la standarde ridicate de calitate și în termenele asumate.

În ceea ce privește fondurile europene obținute pentru execuție, nu există, în acest moment, un risc de pierdere. Așteptăm finalizarea perioadei legale de contestații și suntem pregătiți pentru reluarea rapidă a procedurii„, este răspunsul dat opiniatimisoarei.ro de către reprezentanții Primăriei Timișoara, din care se înțelege că municipalitatea a respins ofertele constructorilor ca… inacceptabile. Firmele pot contesta decizia primăriei în aceste zile.

PORR Construct și asocierea Theda Mar Design (lider) cu Optica Sofia, Citadina 98, Tancrad, Lemancos și Constructim sunt constructorii care și-au depus ofertele la termenul limită din mai al licitatiei.

Valoarea estimată a contractului este de 29 de milioane de euro, din care 14 milioane de euro vin prin Programul Regional Vest 2021-2027, Intervenția Regională 7.1.A – Revitalizare și Regenerare Urbană.

***

Lucrările din Piața Traian ar trebui să dureze 2 ani și jumătate și să transforme zona istorică într-una modernă, cu spații dedicate comunității și acces ușor la Canalul Bega, centrul orașului, școli, grădinițe, zone comerciale și alte puncte de interes din cartierul Fabric.

Peste 57.000 mp de spații publice sunt prevazuți a fi reabilitați, incluzând piețele: Traian, Romanilor, Petru Rareș și Acad. Corneliu Miclosi, precum și străzile: Bd. 3 August 1919 (parțial), str. Ion Luca Caragiale, str. Doctor Gheorghe Marinescu, str. Episcop Joseph Lonovici, Str. Rabin Dr. Ernest Neumann (fosta Str. Episcop Joseph Nischbach), str. Dacilor, str. ștefan cel Mare (parțial), str. Anton Pann, str. Titel Petrescu, str. Costache Negruzzi (parțial), str. Petre Ispirescu, str. Ecaterina Teodoroiu (parțial), str. Zăvoi, str. Ion Mihalache.

Zonele prin care acum se circulă cu mașina vor fi reduse la un sfert dedicat traficului auto

Reconfigurarea zonei prevede eliminarea traficului de tranzit din Piața Traian, introducerea unui sistem de sensuri unice și transformarea unor străzi în zone pietonale sau semipietonale.

Totodată, vor fi construite piste de biciclete pe 5 străzi, iar cea de pe B-dul 3 August va fi cu dublu-sens și cu o lățime de până la 2,5 metri. Suprafața permanent carosabilă va fi redusă la un sfert din cea existența în prezent (de la 30.000 mp, la 7.900 mp).

Liniile de tramvai din zona vor fi si ele reabilitate.

 

Exit mobile version