Descoperirea care ii uimeste pe oamenii de stiinta. Au gasit o gaura neagra uriasa, de 30 de miliarde de ori mai mare decat Soarele

O gaura neagra ultra-masiva, cu o ‘masa’ de aproximativ 30 de miliarde de ori mai mare decat cea a Soarelui, a fost descoperita de o echipa de astronomi britanici.

CITESTE SI: Se urgenteaza construirea noii conducte de gaz ce pleaca de la Timisoara si va deservi locuitorii din sudul judetului pana la Moravita

Gaura neagra uriasa este una dintre cele mai mari descoperite vreodata, potrivit oamenilor de stiinta de la Universitatea Durham.

Aceasta gaura neagra, de aproximativ 30 de miliarde cat masa Soarelui nostru, este una dintre cele mai mari detectate vreodata si se afla la limita superioara a estimarilor privind dimensiunea la care credem, teoretic, ca pot ajunge gaurile negre, asa ca este o descoperire extrem de interesanta”, a declarat autorul principal al studiului, dr. James Nightingale, de la Departamentul de Fizica al Universitatii Durham.

Gaurile negre ultra-masive sunt cele mai mari obiecte din Univers, cu o masa intre 10 si 40 de miliarde de ori mai mare decat cea a Soarelui.

Astronomii estimeaza ca acestea se gasesc in centrul tuturor galaxiilor mari, precum Calea Lactee. Gaurile negre ultra-masive sunt rare si greu de observat, iar originile lor sunt neclare.

Oamenii de stiinta au folosit simulari realizate cu un super-computer de la Universitatea Durham si imagini capturate de telescopul spatial Hubble pentru a confirma dimensiunea gaurii negre super-masive.

Conform cercetatorilor, aceasta este prima gaura neagra descoperita cu ajutorul lentilei gravitationale.

Sursa: Hotnews.ro