Opinia Timisoarei

Cum va arata Spitalul Municipal Timisoara cu noi cladiri, heliport si parcare de 600 de locuri. Timisorenii, chemati sa-si spuna parerea despre noul PUZ ce prevede si 2 pasaje pe sub calea ferata, in zona

TIMISOARA. Spitalul Municipal Timisoara ar putea cunoaste o schimbare uriasa in urmatorii ani. Planurile prevad ridicarea, in etape, a 4 noi cladiri si amenajarea unei parcari subterane cu 600 de locuri, precum si a unui pasaj subteran intre pietonala Marasesti si Parcul Botanic, dar si a unui heliport.

Aceste noi imobile ar urma sa adaposteasca majoritatea clinicilor si sectiilor spitalului, care acum se afla in diferite cladiri din oras, unele chiar la peste 2 kilometri departare.

Potrivit documentatiei intocmite, proiectul va tine seama de faptul ca spitalul este amplasat in zona de protectie a monumentelor istorice, iar ultima sa destinatie a fost cea de scoala imperiala de cadeti, ridicata in 1902, insa arhitectura a fost deformata de interventii brutale de-a lungul timpului.

A fost intocmit PUZ-ul, ce va sta la baza unor transformari importante pentru intreaga zona cuprinsa intre strazile Gheorghe Dima, Gheorghe Lazar, Alexandru Ioan Cuza si pictor Ion Zaicu, iar timisorenii sunt asteptati de reprezentantii Primariei sa-si spuna parerea.

Proiectul pentru extinderea Spitalului Municipal, sau Clinicile Noi, cum mai este cunoscuta de timisoreni unitatea medicala, prevede atat lucrari de demolare a unor constructii, cat si lucrari de relocare, deviere sau dezafectare de retele edilitare existente, adaptarea retelei de drumuri, parcaje si trotuare in acea zona, amplasarea unui heliport care sa deserveasca unitatea de primiri urgente, deasupra unui corp de cladire cu 7 nivele, modificarea accesului la sectia de radioterapie dinspre Piata Marasti, separarea fluxurilor functionale de deservire a spitalului la nivelul demisolului si parterului, fiind asigurate drumuri, parcaje si platforme, realizarea unei alei pentru accesul ambulantelor la UPU, amplasarea unor nuclee de circulatie pe verticala, in conformitate cu standardele PSI, conformarea unei parcari subterane cu doua niveluri la cote care sa asigure functionalitatea spitalului.

Potrivit planului, cele 4 corpuri de cladire care se vor realiza la Clinicile Noi se vor face in etape, in urmatorii ani.

In prima etapa se va construi o extindere a sectiei de radioterapie, cu corp de laboratoare si acces pacienti pe amplasamentul parcarii existente, in regim de parter inalt. Tot in aceasta etapa se va realiza racordul rutier cu strada Alexandru Ioan Cuza si o alee carosabila in incinta spitalului, care va deservi 29 de locuri de parcare.

In etapa a doua se va ridica un corp de cladire in regim de parter inalt – partial mezanin – 6E plus E7 retras + heliport. Acest imobil va contine spatii functionale pentru accesul principal in spital, serviciul de internare-externare, morga, vestiare pentru personal medical si studenti, serviciul ATI si centrul de transplant medular, blocul operator, serviciul de sterilizare centrala si spatii pentru activitati didactice, iar la ultimul nivel heliportul. Platforma de aterizare-decolare va fi patrata, cu latura de 20 de metri. De asemenea in aceasta etapa se va realiza atat parcarea subterana cu doua niveluri, care va avea 598 de locuri, cat si pasajul subteran care va merge pe sub strada Gheorghe Dima catre pietonala Marasesti.

In etapa a treia se va implementa un corp de cladire in regim subsol plus parter plus 3E, definit ca un corp cu functiuni copmplementare activitatii spitalicesti. Acesta va fi ridicat abia dupa demolarea imobilului existent in prezent in care se desfasoara functiuni auxiliare ale unitatii medicale.

In etapa a patra se va construi un imobil in regim parter inalt plus 2E plus E retras partial peste corpul principal existent in acest moment, care include spatii pentru circulatii orizontale si saloane pentru pacienti, respectiv scara si ascensoare pentru vizitatori.

In ultima etapa vor avea loc de modernizare in actualele spatii ale spitalului.

Investitia a fost conformata si dimensionata prin concept sa asigure sustenabilitate spitalului pana in anul 2035. Intre timp autoritatile locale vor trebui sa identifice o noua locatie suplimentara pentru Spitalul Municipal distincta de cea actuala. Odata incheiat acest proiect, Spitalul Municipal se va intinde pe o suprafata de 14817 mp.

Proiectantii au prevazut si realizarea unui racord rutier la strada Gheorghe Dima pentru accesul ambulantelor, respectiv realizarea unui drum la accesul UPU, cu deservire publica si cu precadere pentru Spitalul Municipal, care va asigura un drum de acces din doua directii, intrare/iesire.

Planul Urbanistic Zonal prevede doua pasaje pe sub calea ferata, amenajarea de noi strazi, locuri de parcare si piste pentru biciclete

Timisorenii sunt invitati de Primarie sa studieze proiectul amplu de extindere al Spitalului Municipal, dar noul plan urbanistic al zonei centrale a orasului delimitat de strazile Gheorghe Dima, Gheorghe Lazar, Alexandru Ioan Cuza si pictor Ion Zaicu. Acest spatiu cu o suprafata de peste 16 hectare a fost impartit in 8 subzone.

subzona 1 – reprezinta ansamblul de constructii si amenajari existente aferente Spitalului Municipal Timisoara, cu propunerile de modernizare si extindere a acestuia prezentate mai sus.

subzona 2 – reprezinta marcarea amprentei la nivelul trotuarului a parcarii subterane propuse, inclusiv a celor doua accese pentru autovehicule si pietoni, a golurilor de vizitare a vestigiilor arheologice preconizate a fi identificate (conform studiilor elaborate anterior) si a amenajarilor la nivelul terenului natural, prin refacerea amenajarilor existente in prezent, legate de accesibilitatea pietonilor in Parcul Botanic. Suplimentar, in aceasta subzona se propune o interventie majora prin continuarea accesului din parcarea subterana spre str. Franz Liszt (relatie de stanga) si apoi cu relatie de dreapta in str. Gh.Lazar, pe directia inainte spre calea ferata, cu subtraversarea acesteia si legatura la str. Pictor Ion Zaicu. Aceasta noua strada (str.Parcului) va fi insotita de parcaje adiacente pe un sens, pentru a deservi mai multe activitati ce vor fi prezentate mai jos.

subzona 3 – reprezinta ansamblul de constructii si amenajari cuprinse intre str. Franz Liszt si str. Gh.Dima, in care nu sunt prevazute interventii

subzona 4 – reprezinta ansamblul de constructii si amenajari cuprinse intre str. Gh.Lazar, str. Franz Liszt, str. Borsec si unitatea de invatamant, fostul liceu de Constructii Ion Mincu. Aceasta subzona va fi caracterizata de finalizarea unui hotel.

subzona 5 – reprezinta ansamblul de constructii si amenajari cuprinse intre str. Franz Liszt, str. Borsec, fostul Liceu de Constructii Ion Mincu si Parcul Botanic. In aceasta subzona se propun interventii, in sensul reabilitarii cladirii fostei cantine a liceului in regim parter (P) si a cladirii cu functiuni de servicii in regim P+4. De asemenea, se propune refunctionalizarea cladirii fostei cantine in centru cultural pentru elevi, iar in vecinatatea ei se propune instituirea unei zone pietonale cu 28 de locuri de parcare.

subzona 6 – reprezinta ansamblul de constructii si amenajari a cladirilor de la fostul liceu de Constructii Ion Mincu. In aceasta subzona, se propun urmatoarele interventii:
-demolarea corpului existent in regim P al centralei termice
-realizarea unui drum de acces intre str. Gh. Lazar si Parcul Botanic, cu doua pietonale adiacente, unul dedicat elevilor pentru accesul in unitatea de invatamant (pe stanga) si altul dedicat pietonilor, intre zona Piata 700 spre Parcul Botanic, cu directionare facila spre Complexul Iulius Mall
-reabilitarea celor doua corpuri existente ale unitatii de invatamant si analizarea oportunitatii ocuparii corpului existent in regim P+1 cu o alta unitate de invatamant (de exemplu Liceul de Arte Plastice), deoarece exista spatii suficiente in prezent, complet neutilizate. Ar putea fi modernizata curtea unitatii de invatamant prin reaplasarea terenului de sport, cu sau fara gradene, si realizarea unei sali de sport pentru elevi, cuplata la cele doua corpuri existente (de exemplu model sala de sport propus la scoala generala 25 Timisoara). In vecinatatea acestei subzone se propune realizarea a 32 de locuri de parcare.

subzona 7 – reprezinta ansamblul de constructii si amenajari propuse in adiacenta taluzurilor caii ferate Timisoara-Bucuresti, avand fronturi la str. Pictor Ion Zaicu, la fostul liceu de constructii Ion Mincu si la Parcul Botanic. In aceasta subzona se propun urmatoarele interventii:
-realizarea a doua subtraversari pe sub calea ferata, cu legaturi functionale la str. Pictor Ion Zaicu, din care o subtraversare pentru autovehicule si pietoni, cu o latime de 9 metri, si una doar pentru pietoni si biciclisti, cu latimea de 4 metri
-realizarea unui bandou cu 198 de locuri de parcare adiacente strazii Pictor Ion Zaicu, cu trotuar si pista pentru biciclete, care vor deservi atat dezvoltarea imobiliara dinspre zona fostei tipografii si zona Kaufland, cat si accesibilitatea pietonilor din aceste zone in zona Parcului Botanic, eliminand astfel un impediment principal in dezvoltarea urbana a orasului, un impediment tip bariera urbana, constituit in prezent de calea ferata Timisoara-Bucuresti
-realizarea, in corelare cu studiul de mobilitate urbana, a unei statii de metrou de suprafata, accesibila cu scari si ascensoare, cu unul sau doua peroane, in vederea cresterii nivelului de mobilitate urbana in zona
-realizarea unei strazi pietonale, intre str. Al. Ioan Cuza si str. Gh.Lazar, cu latimea de 3 metri, si pista pentru biciclete, la baza taluzului caii ferate Timisoara-Bucuresti, adiacent Parcului Botanic si a unitatii de invatamant.

subzona 8 – reprezinta ansamblul de amenajari existente in Parcul Botanic, fara a propune alte interventii, considerand ca aleile pietonale existente asigura placa turnanta de relationare a parcului cu toate subzonele invecinate

Planul Urbanistic Zonal propus timisorenilor este esential pentru felul in care aceasta parte centrala a Timisoarei se va dezvolta in urmatorii ani, avand ca punct de pornire modernizarea Spitalului Municipal.

Asadar, timisorenii analiza documentatia pentru PUZ si pot trimite in scris observatiile lor la Serviciul Centrul de Consiliere Cetateni (cam. 12) din Primaria Timisoara sau pe adresa de e-mail dezvoltareurbana@primariatm.ro, pana in 9 iunie.

Consultarea documentatiei poate fi facuta la sediul municipalitatii de pe C.D. Loga, la Directia Urbanism – Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ, et. II, cam. 213, in perioada 16 mai – 9 iunie, orele 8.30 – 10.30 (marti, miercuri, joi); si 14-16 (marti – joi).

O intalnire cu proiectantul este programata la sediul Primariei Timisoara, in 28 mai, intre orele 14.00 si 15.00.

Mai multe informatii despre PUZ pot fi consultate AICI.

Exit mobile version