Cu sau fara unda verde, Semaforisoara s-a inaugurat la Timisoara! FOTO!

TIMISOARA. Chiar daca unda verde, fie si doar pe arterele principale, n-au descoperit-o toti soferii din Timisoara si in ciuda multor semafoare inutile instalate pe strazi, astazi, primarul Nicolae Robu a taiat panglica la Sistemul de Trafic Management.

CITESTE SI: Centrul NESIMTITILOR din Timisoara! Cu chilotii agatati in balcoane si geamuri nespalate cu anii, asteptam turistii la Capitala Culturala a Europei! FOTO!

De acum, toate semafoarele sunt pornite, fie si pe galben intermitent, iar traficul ar trebui, cel putin teoretic, sa se desfasoare cu mai mare usurinta. Aceasta dupa ce se vor mai face si alte reglaje, intrucat pe parcursul saptamanii trecute, cand s-a facut receptia lucrarii, s-au mai constatat si alte neajunsuri legate de sincronizarea timpilor la semafoarele din unele intersectii

CITESTE SI: Experimentul unui sofer din Timisoara! A refacut ruta de 6 minute a primarului Nicolae Robu! Ce a iesit? VIDEO!

134 de intersectii supravegheate video prin 230 de camere, sapte radare de viteza si 13 de informare, sunt doar cateva dintre cifrele proiectului Trafic Management, care a fost inaugurat de Primaria Timisoara. Sistemul de supraveghere video a traficului a fost implementat cu ajutorul firmei Swarco, cea care a reusit sa il faca pentru 24,1 milioane de euro, fata de 24,6, cu cat fusese adjudecat initial.

In cladirea in care a fost pus la punct sistemul se afla si camera de comanda, unde se afla serverele retelei, care au capacitate de stocare a imaginilor de pana la 30 de zile. Camera serverelor poate fi insa extinsa in viitor.

In Centrul de comanda sunt 12 posturi de lucru, iar la acestea ajung informatii din toate cele 134 de intersectii semaforizate, acolo unde camerele de luat vederi sunt ‘ajutate’ pentru obtinerea unor informatii cat mai corecte si de senzorii plasati in asfalt, care sunt 495 la numar.

Din sistem mai fac parte si 13 panouri de afisare a vitezei si 17 panouri pe care sunt afisate diferite mesaje adresate soferilor. De asemenea, au mai fost instalate si 7 radare de viteza, dar si alte 13 de informare.

Beneficii vor aparea tot mai multe pe zi ce trece, abia saptamana trecuta s-a dat drumul la sincronizarea semafoarelor, iar procesul va fi unul fara sfarsit. Sunt doua regimuri de lucru:cel in care se poate merge pe timpi exacti daca se respecta viteza legala si un regim mai evoluat, care nu e atat de spectaculos ca cel al undei verzi, un regim adaptiv, in care timpii de semaforizare sunt variabili. Deja am putut vedea ca in Timisoara se circula mai usor, nu prea mai sunt aglomeratii, decat in zonele de varf. Vor mai fi aglomeratii si pana vom termina toate pasajele si podurile peste Bega, nu ne putem astepta ca acest proiect sa faca si ce nu ar trebui sa faca. Proiectul aduce un optim in fluenta„, a declarat la inaugurare primarul Nicolae Robu.

CITESTE SI: Cum sa lamuresti 123 de proprietari, ce stau sub acelasi acoperis in Timisoara, ca trebuie sa-si renoveze fatada? Ce se intampla in Piata Operei

Printre cei invitat la inaugurare s-a aflat si seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Marcel Opris, cel care a laudat proiectul lansat la Timisoara.

Va aflati in fata celui mai impresionant proiect din Romania. Va aflati in fata unei viziuni. Este o viziune plecata dinspre administratia locala, continuata si imbunatatita prin inginerii care lucreaza in Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in Timisoara. Sunt sase ingineri care au contribuit la imbunatatirea acestei viziuni si care pe parcursul derularii acestui proiect au asistat autoritatile locale in toate fazele. Este o lucrare prin care infrastructura orasului se modifica, acum prin subteran exista fibra optica , este un proiect de imbunatatire a vietii orasului momentan, dar acum exista toate conditiile ca acest oras sa se transforme intr-un oras inteligent. Se vor vedea lucruri care erau de neimaginat pana acum, probabil se va continua cu afisarea de informa?ii de interes public, incepand de la parcari, cum circula autobuzele si asa mai departe. E numai un pas pana la un smart-city. Din acest moment numai talentul si ideile va dau masura a ceea ce puteti face pentru cetateni„, a declarat generalul Marcel Opris.

FOTO: Virgil Simonescu

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. nu apare nimic bun , din zona Stadionului ,la Iulius mall si inapoi am facut 1h si 15 minute , stationare de o tigara … asta la ora 17 ! Pe Popa Sapca coloana pana la viaduct , erau blocati de cei ce intrau in sens de pe Take Ionescu si prindeau rosu …semafoarele alea nu-si au rostul

  2. Cel mai scurt tranzit european, pentru toate tipurile de transporturi rutiere, conform legislatiei in vigoare:

    – ( A 3 – A 6 ) Centura Nurnberg – Centura Plzen – Centura Praga – Centura Kralove – Centura Olomouc – Centura Ostrava – Centura Katowice – Centura Krakow – Centura Tarnow – Centura Rzeszow – P.T.F. Korczowa – Krakovets – Centura Lviv – Centura Ternopil – Centura Kamyanets Podilskyi – Centura Kelmentsi – P.T.F. Rososani – Briceni – Centura Balti – Centura Chisinau ( M 14 – E 581 – E 58 – M 2 – M 21 ) = 1666 km.

    – ( S 2 – S 8 – 7 ) Centura Varsovia – Centura Radom – Centura Skarzysko Kamienna – Centura Kielce – Centura Jedrzejow – Centura Krakow – Centura Rabka Zdroj – P.T.F. Chyzne – Trstena – Centura Dolny Kubin – Centura Ruzomberok – Centura Banska Bystrica – Centura Zvolen – Centura Krupina – P.T.F. Sahy – Parassapuszta – Centura Vac – Centura Budapesta – Centura Kecskemet – Centura Szeged – P.T.F. Roszke – Horgos – Centura Subotica – Centura Novi Sad – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 1040 km.

    – ( M 0 – M 5 ) Centura Budapesta – Centura Kecskemet – Centura Szeged – P.T.F. Roszke – Horgos – Centura Subotica – Centura Novi Sad – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 347 km.

    – ( D 2 – 61 – D 1 ) Centura Bratislava – P.T.F. Cunovo – Rajka – Centura Hegyeshalom – Centura Mosonmagyarovar – Centura Gyor – Centura Kisber – Centura Szekesfehervar – Centura Dunaujvaros – Kiskunhalas – P.T.F. Tompa – Kelebija – Centura Subotica – Centura Novi Sad – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 514 km.

    – ( A 6 – A 3 ) Centura Nurnberg – Centura Regensburg – Centura Deggendorf – Centura Passau – Centura Wels – Centura Liezen – Centura Graz – P.T.F. Spielfeld – Sentilj – Centura Maribor – Centura Ptuj – P.T.F. Gruskovje – Macelj – Centura Krapina – Centura Zapresic – Centura Zagreb – Centura Slavonski Brod – Centura Zupanja – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – Centura Sremska Mitrovica – Centura Belgrad ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 70 ) = 1047 km.

    – ( A 99 – A 995 – A 8 ) Centura Munchen – Centura Rosenheim – Centura Salzburg – Centura Villach – P.T.F. Karawankentunnel – Jesenice – Centura Jesenice – Centura Kranj – Centura Ljubljana – P.T.F. Obrezje – Bregana – Centura Zagreb – Centura Slavonski Brod – Centura Zupanja – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – Centura Sremska Mitrovica – Centura Belgrad ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 70 ) = 922 km.

    – ( A 4 – SR 58 – E 70 – E 61 ) Centura Trieste – P.T.F. Fernetti – Fernetici – Centura Sezana – Centura Divaca – Centura Razdrto – Centura Postojna – Centura Vrhnika – Centura Ljubljana – P.T.F. Obrezje – Bregana – Centura Zagreb – Centura Slavonski Brod – Centura Zupanja – P.T.F. Bajakovo – Batrovci – Centura Sremska Mitrovica – Centura Belgrad ( E 70 – E 75 – 26 E 763 – E 70 ) = 610 km.

    – ( A 6 – A 1 ) Centura Atena – Centura Lamia – Centura Larissa – Centura Thessalonik – P.T.F. Polikastro – Gevgelija – Centura Veles – Centura Skopje – Centura Kumanovo – P.T.F. Tabanovtse – Presevo – Centura Vranje – Centura Leskovac – Centura Nis – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 1088 km.

    – ( 18 – 8 ) Centura Sofia – P.T.F. Kalotina – Gradina – Centura Dimitrovgrad – Centura Pirot – Centura Nis – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 383 km.

    – ( O-3 – D 100 ) Centura Edirne – P.T.F. Kapikule – Kapitan Andreevo – Centura Svilengrad – Centura Lyubimets – Centura Harmanli – Centura Haskovo – Centura Plovdiv – Centura Sofia – P.T.F. Kalotina – Gradina – Centura Dimitrovgrad – Centura Pirot – Centura Nis – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 695 km.

    – ( 9 – 6 ) Centura Burgas – Centura Yambol – Centura Stara Zagora – Centura Plovdiv – Centura Sofia – P.T.F. Kalotina – Gradina – Centura Dimitrovgrad – Centura Pirot – Centura Nis – Centura Belgrad ( E 75 – E 70 – 26 E 763 – E 70 ) = 770 km.

    – ( DN 6 – DN 58 ) Caransebes – Resita – Bocsa – Gataia – Voiteg ( DN 58B – DN 59 ) = 104 km.

  3. Ca idee, pentru cei care se dau mari experti in transporturile comerciale si de pasageri din Romania si Europa ( baietii destepti si intermediarii ), care s-au imbogatit peste noapte si au saracit populatia Romaniei de zeci de ani si incurca pe altii care chiar au treaba justificata prin Timisoara si pe drumurile Romaniei, daca de pe Centura Varsovia – Lublin – Zamosc – Lviv – Ternopil – Khotyn – Briceni – Balti – Centura Chisinau sunt 950 km, cum sa ocolesti atat si sa tranzitezi Slovacia, Ungaria si Romania spre Rep. Moldova ???

  4. Se va declansa actiunea ,, mani pulite italian ” pe axa Budapesta – Bucuresti = 837 – 966 km !!!

  5. – ( M 10 – M 6 ) Centura Lviv – Centura Stryi – Centura Mukacheve – P.T.F. Dakovo – Halmeu – Satu Mare – Carei – Valea lui Mihai – Sacueni – Centura Oradea – Salonta – Chisineu Cris – Arad – Timisoara – Centura Deta – P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – Centura Varset – Centura Pancevo – Bavaniste – Centura Smederevo – Centura Radinac – Centura Paracin – Centura Nis – Centura Pirot – Centura Dimitrovgrad – P.T.F. Gradina – Kalotina – Centura Sofia ( 8 – 18 ) = 1140 km.

  6. – ( M 10 – M 6 ) Centura Lviv – Centura Stryi – Centura Mukacheve – Centura Berehove – Centura Vylok – P.T.F. Diakovo – Halmeu – Satu Mare – Carei – Valea lui Mihai – Sacueni – Centura Oradea – Salonta – Chisineu Cris – Arad – Timisoara – Centura Deta – P.T.F. Stamora Moravita – Vatin – Centura Varset – Centura Pancevo – Bavaniste – Centura Smederevo – Centura Radinac – Centura Paracin – Centura Nis – Centura Leskovac – Centura Vranje – P.T.F. Presevo – Tabanovtse – Centura Kumanovo – Centura Skopje – Centura Veles – P.T.F. Gevgelija – Polikastro – Centura Thessalonik – Centura Larissa – Centura Lamia – Centura Atena ( A 1 – A 6 ) = 1849 km.

  7. – Nod rutier Centura Budapesta M0 (E75, E60, E71) – (M0 E75, E60, E71 – M 5 E75, E60) – M 5 (E75, E60) – M 5 (E75) – M 43 (E68) – 5 – 43 – 431 – P.T.F. Kiszombor – Cenad – DN 6 – DN 59 (E70) – Nod rutier Voiteg DN 59 (E70) – (DN 59 E70 – DN 58B) – DN 58B = 299 km.

  8. Ca idee, care ocolesc prin Ardeal !!!

    – Budapesta – Petea – Satu Mare – Zalau – Cluj Napoca = 505 km;

    – Budapesta – Bors – Oradea – Cluj Napoca = 425 km;

    – Budapesta – Nadlac II – Faget – Deva = 442 km.

  9. Ca idee, pentru transporturile rutiere comerciale si de pasageri, o ruta scurta pentru fluidizarea traficului rutier prin Bulgaria, Romania si Ungaria !!!

    – ( A 6 – A 1 ) Centura Atena – Centura Lamia – Centura Larissa – Centura Thessalonik – P.T.F. Polikastro – Gevgelija – Centura Veles – Centura Skopje – Centura Kumanovo – P.T.F. Tabanovtse – Presevo – Centura Vranje – Centura Leskovac – Centura Nis – Centura Paracin – Centura Belgrad – Centura Sremska Mitrovica – P.T.F. Batrovci – Bajakovo – Centura Zupanja – Centura Slavonski Brod – Centura Zagreb – P.T.F. Bregana – Obrezje – Centura Ljubljana – Centura Kranj – Centura Jesenice – P.T.F. Jesenice – Karawankentunnel – Centura Villach – Centura Salzburg – Centura Rosenheim – Centura Munchen – Centura Augsburg – Centura Ulm – Centura Stuttgart – Centura Pforzheim – Centura Karlsruhe ( A 8 – A 5 ) = 2317 km.