Opinia Timisoarei

Continua cosmarul pentru locuitorii de pe strada Maresal Constantin Prezan din Timisoara. Santierul ‘intepenit’ intr-o conducta, la 15% din executie. Foto

TIMISOARA. Au inceput lucrarile in forta, dar s-au oprit si mai… in forta. Santierul de pe strada Constantin Prezan, fosta Lidia, continua sa fie inchis, desi a demarat in urma cu mai bine de jumatate de an.

CITESTE SI: Prinde contur prima scoala care se construieste la Timisoara in ultimii 30 de ani. Au inceput sa ‘creasca’ etajele. Foto 

Dupa ce au inceput sa decoperteze asfaltul si sa faca sapaturi pentru a lucra la refacerea retelelor edilitare, muncitorii au constatat ca o conducta de termoficare care trece prin zona este deteriorata si este necesara schimbarea ei.

Inlocuirea tevii inseamna insa alte costuri, intrucat nu a fost prevazuta in contract. Primaria ar vrea sa incredinteze direct Colterm lucrarea, insa, teoretic, nu se poate fara licitatie. Asa ca reprezentantii municipalitatii au cerut un aviz de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice. Desi conducta nu e sparta, e atat de degradata incat oricand s-ar putea intampla acest lucru, iar daca nu va fi inlocuita, va veni un moment in care inevitabilul se va produce si atunci va trebui gaurit asfaltul proaspat pentru interventie. Pana cand se va lua o decizie finala, constructorii au oprit lucrul pe Maresal Prezan.

Practic, in cele 6 luni care s-au scurs de la inceperea lucrarilor pe Maresal Prezan, s-a realizat doar 15% din investitie, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.

„Sectorul de drum este amplasat in zona de sud-est a Timisoarei si face legatura intre Calea Martirilor si Piata Gheorghe Domasneanu(AEM). Strada Maresal Prezan cu o lungime de 1,3 kilometri va avea o latime de 13-14 metri, 2 benzi de circulatie pe sens si va fi incadrata de bordura si rigola la bordura. Strada Venus cu o lungime de 501 metri va atinge o latime de 13 metri, cu doua benzi de circulatie pe sens. Va fi amenajat un sens giratoriu la intersectia dintre strazile Maresal Prezan si Sudului, cu 3 intrari/iesiri. Un alt sens giratoriu se va construi la intersectia dintre Maresal Prezan, Venus si Calea Urseni, tot cu 3 intrari/iesiri. Lucrarile de modernizare cuprind si piste de biciclete pe ambele sensuri, cu o latime de 1-2 metri, iar trotuarele de pe ambele parti vor fi de 1-2,5 metri. Zone verzi vor fi amenajata pe o suprafata de 19.550mp„, se arata in descrierea proiectului.

In plus, trebuie ca muncitorii sa refaca retelele edilitare: canalizare pluviala si menajera, reteaua de alimentare cu apa, realizarea retelei de canalizare meteorica pentru preluarea apei de pe noul carosabil, va fi amenajat canal tehnic, dar si un sistem de iluminat public atat pentru circulatie rutiera, cat si pentru cea pietonala. Reteaua de troleibuz va fi extinsa pana la bulevardul Sudului.

Valoarea contractului este de 41.740.503 lei cu TVA, iar termenul de executie este de 16 luni, astfel ca modernizarea strazii ar trebui sa fie finalizata pana la sfarsitul lunii octombrie 2021.

Exit mobile version