Opinia Timisoarei

Constructorul sa gaseasca solutii. Primaria Timisoara cere explicatii dupa ce, la primele teste cu tramvaiul pe liniile noi de pe Bulevardul Cetatii, garnitura a lovit un stalp de sustinere a firelor de contact. Foto

TIMISOARA. La mai bine de 5 ore de cand opiniatimisoarei.ro va prezenta problema de pe santierul bulevardului Cetatii, unde un tramvai ce facea teste a ‘sters’ un stalp de sustinere a firelor, pozitionat intre liniile de rulare, Primaria Timisoara vine cu o prima reactie.

CITESTE SI: Peste 30 de proiecte cu fonduri europene, neterminate la timp de administratia Fritz, ar putea fi platite din buzunarul timisorenilor. Valoarea investitiilor, 140 de milioane de lei 

Autoritatile spun ca au cerut constructorului sa remedieze problema si asteapta o prezentare a situatiei de pe santier.

De la un capat la altul al bulevardului, nu au fost identificate probleme privind liniile cale si liniile aeriene, insa au fost constatate deficiente care privesc gabaritul tramvaielor si stalpii de alimentare. Concret, la virajul spre dreapta de pe Calea Torontalului pe Bulevardul Cetatii, tramvaiul pentru teste a atins unul dintre stalpii mediani„, se arata intr-un comunicat transmis de Primaria Timisoara.

Reprezentantii primariei spun ca solutia pentru remedierea acestei situatii trebuie sa vina din partea constructorului.

Pana saptamana viitoare, constructorul ne va prezenta situatia clara de pe santier si solutia pentru toate problemele gasite. Firma contractata are responsabilitatea de a testa infrastructura si de a remedia, pe propria cheltuiala, deficientele identificate pe parcursul lucrarilor”, transmite viceprimarul Ruben Latcau.

Primele teste cu tramvaiul pe noile linii de pe Bulevardul Cetatii au avut loc luni seara, in prezenta echipelor PORR Construct, firma care se ocupa de lucrare, a echipelor din primarie si din STPT. Dupa ce a rulat pe toata lungimea strazii, in curba de la intersectia strazilor Torontalului si Cetatii, garnitura a ‘sters’ in mers un stalp care sustine firele de contact, pentru ca spatiul dintre linie si stalp este prea ingust.

CITESTE SI: ‘Ai de ma-sa!’ Primul test cu tramvaiul pe noile linii de pe bulevardul Cetatii la Timisoara, un dezastru: Garnitura a ‘sters’ in mers un stalp ce sustine firele de contact pentru ca… spatiul e prea ingust. Foto 

FOTO: Forumul STPT

***

Va reamintim, lucrarile sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte 7 firme, si au fost prevazute sa dureze 3 ani.

Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administratie in septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Dominic Fritz inainte de a incepe lucrarile. Printre modificarile realizate s-au numarat redimensionarea trotuarelor si pistelor de biciclete, care urmeaza sa fie mai mari decat prevedea planul initial, dar si realizarea unor treceri de pietoni in plus si o usoara mutare a liniilor de tramvai.

Porr Construct e lider de asociere, iar tert este Porr Bau GmbH, in timp ce subcontractanti sunt Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic Romania, Manro SRL si SC Pesit Rom SRL.

In total, sunt refacuti 1,57 km de linie cale dubla de tramvai si reabilitati 25.800,94 mp de carosabil si 12.291,45 mp de trotuare. De asemenea, sunt construite piste de biciclete, s-a extins spatiul verde, iar portiunea dintre sinele de tramvai e inierbata. In proiect este cuprinsa si refacerea a 10 statii de tramvai.

Modernizarea Bulevardului Cetatii trebuia sa fie gata in septembrie 2023, insa termenul a fost extins pana la sfarsitul anului.

Constructorii primesc pentru lucrare peste 22 de milioane de euro cu TVA.

Exit mobile version