TIMISOARA. Consilierul local Roxana Ilescu (PRO Romania), unul dintre cei inscrisi in cursa interna a PSD Timis pentru a fi desemnat drept candidatul acestui partid la functia de primar al municipiului Timisoara (PSD si PRO Roamania si-au unit fortele in Timis, n.r.), a criticat din nou conducerea actuala a STPT, dupa ce directorul Constantin Corcheci ar fi declarat ca a adus societatea de transport pe… plus. Iliescu a atras atentia ca STPT este subventionata de primarie in proportie de 95 la suta.
”Ce însă omite sa va spună Cocheci este faptul că odată cu ultimele manevre, activitatea societății a ajuns sa fie subvenționată in proporție de 95% din bugetul local!!!
Da, ați citit bine și vă și explic.
Nu contează că stați zeci de minute în stațiile de transport în comun și habar n-aveți când ar putea apărea la orizont autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul. Dar n-are cum să fie altfel, când 171.855.000 de milioane de lei, bani de la bugetul local al Timișoarei, ajung în acest an în conturile STPT.
Ca să înțelegeți performanțele și contraperformanțele din ultimii ani ale STPT, trebuie să știți, ca plătitori de taxe și impozite, respectiv bilete și abonamente pe transportul public, că, în acest moment 95% din veniturile societății provin din bani publici. Mai exact, din bugetul local, adică din banii dumneavoastră, ai celor care îngheață în stații și asta în contextul în care au și majorat prețul biletelor, fiind printre cele mai scumpe din țară!
Banii către societatea condusă de domnul Cocheci pleacă de la primărie și trec prin conturile SMTT, cu care a fost semnat un contract de delegare a serviciilor. Mai simplu: primăria dă banii către SMTT, care îi virează ulterior către STPT, în funcție de tarifele din contract.
Relația dintre STPT și SMTT n-a funcționat dintotdeauna și n-o să vă plictisesc cu detalii tehnice, însă trebuie să știți că, de când viceprimarul Ruben Lațcău este șeful AGA al STPT, cele două societăți sunt într-o armonie perfectă. Fiți un pic atenți: în luna noiembrie a fost modificat contractul de servicii, ocazie cu care tariful a fost majorat, în medie, cu 2 lei / km, cu începere de la 1 decembrie. La vaporașe, care oricum sunt trase pe dreapta până la primăvară, creșterea este de vreo 20 de lei / km. Deci, vor fi mai mulți bani de dat de la bugetul local.
De parcă n-ar fi de ajuns, tot în luna noiembrie a fost prezentat și un raport de audit tehnico-economic privind „regularizarea compensației de transport pe anii 2021, 2022 si 2023”. Conform acestui document, întocmit de o firmă privată, SMTT are de dat către STPT peste 18 milioane de lei. Aproape 10 milioane de lei reprezintă „regularizare compensații” pentru primul semestru al anului 2023, iar restul sumei este compus din regularizări pentru 2021 și 2022.
Revin la declarațiile domnului Cocheci, potrivit căruia societatea pe care o conduce este pe plus. Inițial, STPT ar fi trebuit să primească de la bugetul local, în acest an, 128 de milioane de lei. La sfârșitul lunii octombrie, în CL a fost votată o rectificare a bugetului de venituri și cheltuieli, prin care de la bugetul local era alocată o sumă suplimentară de 21 de milioane de lei. La acel moment, raportat la veniturile totale ale societății, 177 milioane lei, subvenția acordată de municipalitate ajunsese la 84%.
Ulterior, in ședința ordinară a Consiliului Local din 28 noiembrie, la o noua rectificare a bugetului local am mai acordat încă 10 milioane lei STPT!
Cu încă 18 milioane de lei, ajungem sa dam din bugetul local 171.855.000 lei ceea ce, trebuie să recunoașteți, nu lasă prea mult loc pentru manifestarea talentului managerial al foarte competentului domn Cocheci.
Țineți-vă bine, raportat la veniturile totale ale societății, asta înseamnă 95% subvenție!!!
Cum ar veni, cu 95% din venituri bani de la bugetul local, nici n-ai cum să nu declari că ai, în sfârșit, o societate pe plus!
Așadar, uitați de timpii fără număr petrecuți în stații, în frig sau pe caniculă! STPT e pe plus și e încă o „perlă” la coroana competenței primarului Fritz și a viceprimarului Ruben Lațcău, doar întâmplător președintele AGA de la SMTT. Și stați liniștiți: cândva o să vă puteți uita a pagubă pe afișajul electronic al ultrasofisticatului viitor sistem de monitorizare și ticketing venit tocmai din Taiwan. Ceva ce n-a văzut nici Parisul, dar care, la modul în care funcționează lucrurile acum la STPT, o să indice modern, elegant, 45 de minute până la sosirea următorului tramvai!
Lăsând gluma la o parte, domnule Cocheci, în loc să încercați sa va spălați imaginea pe banii timișorenilor și să păcăliți călătorii cu vorba lungă, nu mai bine ați încerca să faceți ceva util? Cum ar fi, de exemplu, să rezolvați totuși problema lipsei de șoferi și vatmani, să nu mai înghețe călătorii prin stații, la multe grade minus”, a transmis Roxana Iliescu.
Roxana Iliescu a prezentat si documente in sustinerea declaratiei sale:
Pareri
Se pare ca SMTP e pe plus in 2023 pentru ca a incasat subventii restante pe anii anteriori care s-au incheiat cu pierderi. Practic si anul acesta societatea comerciala este pe minus cu tot cu subventia de la bugetul local. Oricum subventia nu este ceva nou pentru ca astfel de societati sunt pe minus aproape peste tot in lume, mai putin in orase mari si scumpe cum ar fi Londra. Evident ca exista un motiv economic pentru care in orasele de talia Timisoarei nu exista transport in comun in Statele Unite. Acelasi lucru poate fi spus si despre termoficare care la fel este sustinuta cu subventii de la bugetul local. Evident ca in aceasta situatie la care mai adaugam salariile si numarul bugetarilor locali nu se gasesc bani pentru infrastructura.
Salvatoarea neamului
Si avocata, si tunsa scurt, si atletica si frumoasa…offf…Roxana -marry me!
Doamne ce gusturi oribile ai. Ar sterge cu tine pe jos daca ai fii cu ea in casa
usr singurul partid care face totul bine. „Profitul” stpt e rodul „muncii” lor. Eu tot cu ei voi vota
Sper ca din 2024 sa numai auzim de avortoni de genul
Din ciclul „nu,nu dar așa orșîcât „..
Mai mulți vatmani , mai multe salarii, subvenționate
Principalii călători sunt pensionarii , și elevii de liceu.
Pensionarii au gratuitate.
Elevii ceva reduceri.
Deci, de unde încasări stimată redacție?
Sunt liniștit a apărut Roxana pe prim plan,a durat ceva timp pînă a rezolvat restul problemelor dar acum suntem în mîini bune ,mai descoperă unele capodopere fără să vrea făcute de veșnic neștiutorul și ultracinstitul,soarele orașului și centrul universului universitar.
USR ciumă-n România e! Poate a contribuit și Voiculescu cu ceva bani din ONG-ul înființat pe sănătatea copiilor bolnavi de cancer! Cinic!
Nu iese la socoteala, stimata doamna Iliescu. Anul trecut incercai sa ne convingi ca la Colterm se ard bolovani, apoi ca e mai bine sa facem 15 locuri de parcare dupa ce daramam 22 de garaje in zona Clabucet.
– Putina matematica: daca subventia primariei de 171 milioane pe an reprezinta 95% din incasari, atunci platitorii de bilet/abonament platesc 24.780lei/zi. Cel mai scump e biletul de 4 lei/calatorie, cel mai ieftin e abonamentul anual, aprox. 2lei/calatorie, deci o medie de 3 lei/calatorie. In principiu cine se duce cu mijloacele se si intoarce (2 calatorii/zi), rezulta ca zilnic 4000 de oameni circula cu STPT. Cum ziua lor de lucru are 18…19 ore, inseamna ca intre doua statii, in fiecare mijloc de transport ar trebui sa fie intre 0 si un calator. Poate ochelarii mei au halucinatii, caci am vazut altfel.
– Cardasia STPT+SMTT a fost pusa la cale de Robu, Bitea si Goia, sa fie limpede.
– Multumesc distinsei consiliere ca a dezvaluit faptul ca vaporasele costa 90lei/km, de 9 ori mai mult decat autobuzul, de 4,5 ori mai mult decat tramvaiul. Nu trebuie multa matematica sa vedem ce „castig” vine cand biletul costa 1 leu. La o medie de 2km pe calatorie, e nevoie de 180 de calatori/vaporas. Tot timpul. Multumim Nicolae Robu!
– Sa ne mai amintim ce revolta a fost in Consiliul Local acum 6 luni cand directorul Cocheci „a anuntat brusc și răstit” (citat dintr-un articol) ca renunta la bicicletele lui Robu pentru ca aduc pierderi unei societati care si asa merge in pierdere.
Nu trece zi fara ca cineva sa incerce sa manipuleze opinia pubilca si sa distorsioneze faptele in favoarea actualei administratii. Restructurarea transportului in comun in STPT si SMTT s-a facut tocmai pentru a se facilita absorbtia de fonduri UE, la fel cum s-a deschis circulatia navala pe Bega pentru ca anumite lucrari la canal sa poata fi eligibile. Apoi bicicletele si trotinetele respective poate nu se justifica financiar dar au un aport la reducerea amprentei de CO2 a transportului in comun in special si al orasului per ansamblu. Dar asa ceva nu se concepe in gandirea obtuza a fanilor maestrului Fritz care nu cred in solutii prietenoase cu mediul creand beneficii pentru cetateni ci doar in cele care presupun restrictii.
Degeaba încerci să le explici frumos la tineri pnlisti că nu mai pot fura ei doar asta știu. In Timișoara PNL a furat tot pe vremea lui Robu, terenuri,case etc. Acum ai crescut taxele sa fure mai mult. PNL o anexă a PSD ului . Mai exista PNL?
Atata de destept ii Fritz ca avem noroc ca-i lenes!
Dacă tot termină anul pe plus STPT-ul,de ce nu asigura CASCO noile tramvaie care costă enorm iar vatmanii riscă enorm în fiecare zi lucrând cu aceste CADÂNE aduse din seraiurile turcești?
daca tot e pe plus societatea, as zice sa dea si tichetele de masa salariatilor pe care i-a pacalit ca din cauza ca sunt „pe minus” nu se mai pot da. au reusit sa prosteasca intreg personalul TESA ca nu le pot da tichete, in schimb platindu-le muncitorilor si conducatorilor niste asa zise sporuri de „munca complexa”, respectiv „de aglomeratie”, in valoare de 700 de lei brut. discriminarea e deja maxima tinand cont ca deja acestia au si un spor de „fidelizare”, in valoare de 10%, spor pe care „fraierii” TESA pur si simplu nu-l primesc.
Stai ca ceva imi scapa. Deci STPT face numai belele, dar banii vin de la SMT? Pare ca SMT sta mai bine decat STPT fiindca nu are „pierderi”, fiindca nu-si plateste datoriile si nici consumurile la pret corect. Iar doamna din imagine se uita strict la STPT? Intreb si eu ca prostul: SMT cum sta cu eficienta cheltuirii banului public? Succesuri tuturor.
Mi-ar placea sa vina si cu niste solutii concrete,daca ii pasa de Timisoreni.Asa numa’sa arate cu degetul este usor.
Asta nu i aia de sia tras spatii comerciale in centru orasului? mare sugace asta
Sa se elimine toate gratuitatile si beneficiile injectate de pe vremea lui robu. Biletul la pret de 4lei/calatorie/linie nu pe 1 ora pe orice mijloc de transport si linie, si eliminati metropolitanele, nu sunt autobuze destul pt orasul Timisoara dar noi le trimitem la sate. Satele sa isi cumpere propriul autobuz. Iar acea capusa SMtblabla sa fie desfiintata.
Hai Roxana! Dă-i bice spre primărie ca noi te susȚINEM!
Eliminati toate gratuitatile atunci, sa fie control in fiecare mijloc de transport, si atunci o sa fie pe plus din plin !
Ahh si bilete pe cursa fie ca mergi 1 statie sau pana la capat de linie, nu pe ora cum este acum cand poti parcurge tot orasul de-a lungul si de-a latul pe toate liniile.