Noutati :

Comode si la indemana, pastilele de slabit, in topul „dietelor”! Stii care sunt efectele adverse? Vezi aici care sunt riscurile!

6 februarie, 2011 - 05:59 PM
Autor: Andreea Hnyatek      
Categorie: SANATATE
0

Felul in care puteti avea o silueta de invidiat ramane in continuare un subiect fierbinte de discutie. Cele mai cautate metode sunt acelea comode, care nu implica sport, dureri musculare sau abstinenta de la mancare ori un program strict.

Pastilele de slabit sau ceaiurile par sa indeplineasca majoritatea caracteristicilor unei metode ideale de slabit, ele avand intotdeauna rezultatul dorit. Inhiba pofta de mancare si sunt usor de administrat.  in cealalta directie se afla dorinta de a slabi cat mai mult intr-un timp cat mai scurt. Sa nu fie implicata o suma mare de bani, insa corpul sa prinda forme suple intr-un timp record. Regimul si dietele sunt cele care intrunesc aceste conditii, in momentul de fata fiind si cele mai practicate.

Cu toate ca exista zvonuri cum ca Romania ar fi tara cu cel mai mic numar de obezi din Europa, 50% din populatie este supraponderala. Site-urile de pe internet sunt impanzite cu mituri despre slabit. incepand de la anumite alimente recomandate, retete, diete si exercitii, pana la trucuri de cum sa ascundem acest complex. Pe forumuri exista numeroase discutii despre dietele cu rezultate miraculoase, despre cele mai recomandate pastile, dar si despre suplimentele alimentari care sunt folosite in alte scopuri. De la aceste subiecte au derivat alte probleme care creeaza mari controverse in ultimul timp: efectele acestor metode a slabi. Rodica Nicolescu, medic primar de geriatrie si gerontologie, spune ca:  „In primul rand termenul de a slabi este incorect. In general ne dorim sa ne remodelam corpul sau sa eliminam un exces ponderal, nu sa ne pierdem din muschi. Excesul de grasime este inestetic, e normal sa ne dorim sa scapam de el, insa trebuie folosita o metoda cat mai sanatoasa„.

Excesul de grasime la exterior este inestetic. Poate aparea sub forma de colacei, perinute, la nivelul cefei, umerilor etc. O alta forma de grasime poate fi la nivelul organelor interne, intre cavitatea toracica, grupele musculare etc, iar cea mai periculoasa depunere de grasime este in interiorul vaselor de sange, care este si punctul de plecare arterosclerozei.

Acesta depunere o poate avea oricine, nu numai persoanele supraponderale, din contra persoanele de talie medie sunt mai predispuse. Aceasta boala este punctul de plecare catre infarct miocardic„, adauga Rodica Nicolescu. Fumatul, consumul de alcool, alimentatia nepotrivita, consumul excesiv de sare, zahar si grasimi, calitatea alimentelor si sedentarismul sunt principalele cauze ale acestei probleme.

Sedentarismul s-a transformat o problem la nivel national. In Romania persoanele care practica un sport de intretinere, de cateva ori pe saptamana sunt intr-un procent de aproximativ 1%. Medicii recomanda tuturor sa faca miscare macar de trei ori pe saptamana. Alergare usoara, inot, jogging dar neaparat sa fie etapizat. Sa se porneasca de la un nivel nimim si treptat sa tot avanseze pana la potentialul normal. „Inotul este recomandat oricui, inclusiv copiilor. Daca din lipsa de fonduri sau acces la un bazin nu se poate practica, o alternativa accesibila oricui este mersul pe jos ritm alert. Cate 30-45 de minute pe zi este mai mult de cat suficient„, mai spune Rodica Niculescu. Persoanele supraponderale au nevoie de 5/7 zile de miscare pe saptamana, insa se recomanda numai sub supraveghere medicala. Miscarea trebuie facuta regulat, pentru ca se poate risca producerea unei actiuni cardio vasculare sau chiar un infarct.

Un alt aspect foarte important pentru a putea slabi intr-un mod sanatos este echilibrarea intre odihna, miscare si somn. Trebuie sa dormim intre 7 si 8 ore pe noapte, insa neaparat cu aproximativ o ora si jumatate inainte de miezul noptii. Atunci sistemul nervos central guverneaza intreaga evolutie a corpului.
Mesele regulate sunt obligatorii. In general sunt 3 pe zi, dar exista situatii in care si 5 sunt recom andate. Micul-dejun este cea mai importanta masa din zi, este startul energetic al zilei si este recomandat sa fie consistent si substantial. Sa fie bogat caloric si energetic, pentru a nu profita de masa de pranz. La fel de obligatore este si cina. Saritul peste cina poate ingrasa!

Rodica Niculescu mai spune ca „pentru a putea avea rezultate in aceasta privinta gandirea pozitiva are un rol foarte important. Evitati rontaitul si gustarile dintre mese, faceti miscare constant si consumati cat mai multa apa. Apa din legume si fructe este cea mai sanatoasa„. Apa se bea in functie de kilograme. Pentru o persoana de 70-80 kg sunt recomandati 2 litri, iar pentru persoanele cu mai putine kg 1.7 litri este suficient. Vara se suplimenteaza portia.

Interesul pentru vizita la nutritionist este din ce in ce mai mare, insa persoanele care intr-adevar reusesc sa respecte un asemenea program sunt putine. Variantele alternative care pot duce la boli foarte grave au fost incercate de marea majoritate a persoanelor care sufera de un exces de grasime.
Am luat 3 luni de zile niste pastile chinezesti care nici nu aveau prospect. Treptat am inceput sa ma simt din ce in ce mai slabita, pana la un moment dat cand am cedat. Am slabit 20 kg in trei luni, dar mi-am distrus tot organismul„, ne-a declarat o persoana supraponderala, care doreste sa ramana anonima.

Pastilele de slabit pot contine amfetamina sau sibutramina care afecteaza sistemul nervos central. In multe din aceste pastile exista substante de care nici se stie. intr-o situatie neplacuta nici medicul de la spital nu va sti cum sa va ajute. Sanatos este sa eliminam aproximativ un kg pe saptamana.
Cateva luni de zile am consumat niste ceaiuri pentru slabit pe care le cumparam dintr-un hypermarket. Foarte greu am renuntat la ele pentru ca devenisem dependenta. Organismul meu nu mai funtiona fara ele„, spune Sandra Mihalache.

Ceaiurile de slabit duc la eliminarea apei prin urina si la cresterea numarului de scaune pe zi. Substantele din hrana nu mai apuca sa se absoarba in organism, principiile alimentare sunt incalcate, lucru care duce la anemie. Pentru ca toate mineralele ajung in corp in cantitate redusa, organismul nu mai poate sa functioneze normal. Si luate in cantitate mica sau doar periodic trebuie sa stiti ca pot cauza o dezordine destul de mare in organism, care sa duca la boli cronice grave.



Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

Rating

  • 0comentarii

recomanda prietenilor

loading...