Opinia Timisoarei

Centura Vest de la Timisoara, intr-o noua etapa. Anuntul ministrului Transporturilor

TIMISOARA. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere asteapta in scurt timp finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Vest de la Timisoara.

CITESTE SI: Se deschide santierul la Gara de Nord din Timisoara. Se schimba fatada, se amenajeaza piateta cu fantana arteziana si se fac reparatii. Cand trebuie sa fie gata modernizarea

Documentatia se apropie de sfarsit, anunta ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care a precizat ca prospectiunile geotehnice au ajuns la 90 la suta. In vara, ar putea fi lansata licitatia pentru gasirea unui constructor.

Ministrul si-a exprimat din nou la Timisoara nemultumirea ca Primaria Timisoara si Consiliul Judetean nu au putut cadea la o intelegere pentru a prelua acest proiect de infrastructura de la CNAIR sa-l implementeze pentru a grabi lucrurile.

Stiti ca pe Timisoara, Centura Vest… n-am putut sa descentralizez aceasta lucrare (sa o preia de la CNAIR Primaria Timisoara + CJT, n.r.). Probabil, undeva in aceasta primavara, acest studiu de fezabilitate va fi terminat. Sunt finalizate in proportie de 90% studiile geo, asta ma face optimist ca undeva in vara acestui an CNAIR sa poata sa scoata la licitatie Centura Vest, proiectare plus executie, la 4 benzi„, a declarat la Timisoara Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Studiul de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Vest se face cu bani europeni.

 

Construirea unei variante de ocolire a orasului Timisoara din zona intersectiei DN69 cu DJ591, ce va ocoli orasul prin vest, facand legatura cu DN 69, va asigura cresterea gradului de siguranta, a vitezei de deplasare si imbunatatirea conditiilor de transport prin crearea unei cai de comunicatie moderne cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, fluidizarea traficului si devierea traficului de tranzit in apropierea orasului, micsorarea timpilor de parcurs, scaderea poluarii, reducerea numarului de accidente rutiere„, transmiteau reprezentantii CNAIR la momentul pornirii documentatiei pentru acest segment de sosea.

CITESTE SI: Contractul de 300.000 de euro pentru documentatia radialei de 1 km care sa lege strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest are doi competitori. Amandoi mai au contracte cu Primaria Timisoara

Varianta de Ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu Centura Sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin. Va avea cate doua benzi pe sens.

Exit mobile version