Celulele stem modificate genetic distrug virusul HIV

Cercetatorii au reusit sa demonstreze cum celule modificate genetic pot cauta si distruge celulele infectate cu HIV din organism. Concluzia studiului: bolnavii pot fi vindecati de SIDA!

Studiul vine sa demonstreze ca utilizarea celulelor stem modificate genetic, care pot da nastere unor celule imunitare capabile sa lupte impotriva virusului HIV, reprezinta o metoda eficienta care nu deterioreaza tesutul sanatos.

In cercetari anterioare, oamenii de stiinta au prelevat celulele T care ajuta la combaterea infectiilor (limfocite T citotoxice CD8) de la un individ infectat cu virusul HIV si au identificat molecula cunoscuta sub numele de receptor de celule T, care ghideaza celulele T spre recunoasterea si distrugerea celulelor infectate cu HIV.

In studiul actual, cercetatorii de la Universitatea din California au modificat in mod similar celule stem din sangele uman si au descoperit ca acestea pot forma celule T mature care au capacitatea de a ataca virusul HIV in tesuturile unde acesta se multiplica. Procesul a fost realizat prin utilizarea unui model surogat, utilizand soareci umanizati (care au gene si tesuturi transferate de la om), la care infectia HIV evolueaza in aproape acelasi mod ca la oameni.

citeste continuarea pe www.descopera.ro.