
TIMIȘOARA. Ar putea fi poate cel mai mare proiect cicloturistic realizat vreodată. Asta dacă va obține o altă finanțare, aceasta după ce banii programați prin PNRR au fost tăiați de guvern.
CITESTE SI: Poate Moș Crăciun va inaugura Pasajul Solventul la Timișoara. Când speră primăria să deschidă traficul pentru mașini, pietoni și bicicliști. VIDEO
Licitația Consiliului Județean pentru găsirea unor constructori care să amenajeze 530 km de piste de biciclete în Timiș, parte dintr-un proiect național, merge, deocamdată, mai departe.
Rețeaua ar urmă să facă parte din Eurovelo 13, un culoar care unește vestul de estul continentului prin piste de biciclete. Cei 530 de kilometri programați în Timiș sunt parte a unui proiect amplu, de peste 1.800 de kilometri de piste, care să fie făcute în județele Arad, Caraș-Severin și Hunedoara. Pistele vor străbate Timișul de la Cenad, Moravița sau Lunga până în Țara Făgetului.
Rețeaua de piste plănuită în Timiș a fost împărțită în 7 loturi, în cadrul licitației.
1. Punct Trecere Frontieră Valcani – Sânnicolau Mare – Periam – Comlosu Mare
2. Punct Trecere Frontieră Lungă – Comlosu Mare – Jimbolia – Cenei
3. Cenei – Bobda – Beregsau Mare – Sacalaz – Timișoara
4. Pistă Dig Bega
5. Otelec – Foeni – Banloc
6. Deta – Denta – Punct Trecere frontieră Moravița – Dejan – Percosova – Latunas – limita județ Caraș Severin
7. Limita județ Caraș Severin (Vermes) – Buziaș – Lugoj – Cireșu – Criciova – Fardea – Gladna Montană – Zolt – Luncanii de Sus – Luncanii de Jos – Românești – Curtea – Margina – Zorani – Groși – Pietroasa – Poeni – DJ 684
La termenul limita pentru depunerea ofertelor s-au înscris 4 firme și asocieri, însă doar pentru câteva dintre cele 7 loturi în care a fost fragmentat traseul.
Este vorba despre:
PORR Construct – lotul 1
STRABAG – lotul 7
Asocierea Axela Constructii (lider) cu Route Center Construct si Dru Po – lotul 6
Asocierea Super Construct (lider) cu Eurocav Proiect – lotul 4
Valoarea estimată a contractului este de 189.848.957 lei fără TVA, adică aproape 46 de milioane de euro cu TVA, însă finantarea prin PNRR a fost oprită deja de guvern.
Consiliul Județean Timiș nu vrea însă să renunțe la această investiție și caută o altă sursă de bani. Iar, dacă nu se va găsi o finanțare în 6 luni de la desemnarea unui câștigător al licitației, procedura se anulează de la sine, conform legii.
„Consiliul Județean Timiș face demersurile necesare pentru identificarea unei noi surse de finanțare pentru proiect.
Continuarea procedurii de achiziție a fost posibilă întrucât contractul include o clauză suspensivă, care prevede că, în cazul în care nu se semnează un contract de finanțare în termen de șase luni de la aprobarea raportului procedurii, aceasta se anulează de drept, conform legislației în vigoare„, transmit reprezentanții Consiliului Județean Timiș.
„Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic” face parte din Investiția I.4 „Implementarea a 3000 km de trasee cicloturistice la nivel național”, finanțat iniţial din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, Componentă 11 – Turism și cultură: Județul Timiș: Loturile 1 – 7.
Președinții consiliilor județene Timiș, Arad, Caraș -Severin și Hunedoara au semnat anul trecut contractul pentru elaborarea documentațiilor.
Traseul cicloturistic propus ar avea o lungime de peste 1800 km și va străbate cele 4 județe, unde cicliștii s-ar putea bucura de peisajele pitorești din vestul României.
Pareri
Piste pentru cai nu se realizează? NU de alta dar la cum stau lucrurile peste 3 ani se va porni industria calului care o va concura pe cea a bicicletei, propusă de Uniunea Eco-marxistă Europeană pentru a înlocui transportul rutier personal, care va fi interzis pentru cetățenii de rangul 2 așa cum dorește exponentul local la acestei ideologii, maestrul Fritz.
… doar pentru boi.
aia care sustin toate ineptiile produse de UE si le aplica doar in Romania.
Multe nu sunt aplicate nici in Germania, fiind la nivel de recomandari.