TIMISOARA. Timisoara e in topul investitiilor imobiliare in Romania. O arata cel mai nou studiu facut de Bucharest Real Estate Club – Regional Cities.
Intre orasele analizate, Timisoara atrage cel mai mare volum de investitii in desfasurare – aproape 1 miliard de euro in proiecte de birouri, retail si logistice de peste 190.000 de mp, un hotel de 5 stele si peste 5.000 de apartamente ce vor fi livrate pana in 2024.
Grupul Iulius are aici in lucru unul din cele mai importante proiecte de birouri, UBC 0, cu 30.000 mp (parte a proiectului mixt Iulius Town, cea mai mare investitie din partea de vest a tarii, cu o valoare totala de 442 milioane euro), iar AFI Europe si-a adaugat anul trecut in portofoliu proiectul AFI Park Timisoara. Totodata, marii investitori in logistic sunt prezenti cu proiecte in lucru de peste 115.000 mp.
Doua noi parcuri de retail sunt in lucru in zona in acest moment, in suprafata totala de peste 20.000 mp. Pe segmentul rezidential, peste 20 de noi proiecte sunt in lucru sau vor fi lansate in perioada urmatoare iar peste 5.000 de apartamente noi vor fi finalizate pana in 2024.
Investitiile imobiliare din tara au determinat si expansiunea regionala a altor jucatori din industriile conexe, precum piata de fit-out, facility management, constructii si materiale/ sisteme arhitecturale.
Timisul atrage cele mai mari investitii imobiliare datorita conexiunii excelente cu coridoarele pan-europene, fapt ce a a transformat zona intr-o locatie strategica pentru facilitati de productie.
In acest judet sunt in desfasurare o serie de investitii majore, intre care o fabrica de 37.000 mp – o investitie de 120 milioane de euro, o alta cu o capacitate anuala de 1,5 milioane de biciclete – o investitie de 30 de milioane de euro, investitia Dräxlmaeir Group de peste 200 milioane EUR intr-o fabrica pentru masini electrice, centrul de dezvoltare si cercetare in domeniul automotive Porsche Engineering.
Pareri
O mare parte dintre proiecte sunt sau vor fi blocate de primaria Timisoara prin avizele pe care trebuie sa le dea, in plus birocratia din alte institutii ale statului le va intarzia.
Mai sunt si grupuri de interese care intervin in toate aceste institutii de mai sus pentru a intarzia aprobarile. Se gasesc tot felul de justificari pentru a refuza aceste proiecte.
Si alea 5.000 de apartamente cate locuri de parcare au?
5000 minim
ce ma bucur!!!! inca 10000 de autoturisme…
Daca ar fi 10000 de biciclete cu ruda groasa te-ar satisface?
Parcarile private sunt blocate de primarie. Dar nici ea nu misca prea multe sa construiasca unele in acest sens.
Deci nu ai unde sa-ti pui masina, oricum.
De unde scoateți minciunile ? Rușine !
minti de ingheata apele.
la cluj dezvoltatorii care construiesc in o zona peste 4000 de apartamente sunt obligati sa construiasca pe banii lor si o scoala si o gradinita in cartierul respectiv si sa asigure pe terenul lor parcari pentru cite o masina de apartament.la noi in timisoara de ce nu se poate.
Minciuna cu faptul ca la Cluj li se cer tot felul de contructii colaterale pe langa locuitele noi construite. Primaria ia o groaza de bani pe taxe de la firme si locuitori si in loc sa se ocupe de infrastructura (scoli cu bani de la PNRR,!), da subventii si amenzi astronomice pentru Colterm. Noroc ca Fritz a primit ceva bani de la guvernul pe care il injura ca ajungeam oras in faliment. Scoli, gradinite si parcari trebuie facute de primarie, numai ca acolo nu vine prea vine presa si nu mai este nici marketing politic.
@ Stercalau Cop:pe banii cui crezi ca construiesc dezvoltatorii, pana la urma? Adica Primaria si asa incaseaza o gramada de taxe din actele necesare, constructii etc..si apoi injuram ca o sa ajunga pretul la 2000 euro metrul patrat.
Deja e 2000 /mp nou central
la cluj de ce se poate? daca nu ajungem ca la turci de poti sarii de pe balcon din un bloc in altul.sa fie cit mai rasfirate cu spatii verde intre blocuri.pe timpul lui ceau s-a putut.
Tu cred ca nu ai fost niciodata in Cluj. Clujul ii mult mai prost dezvoltat ca si Timisoara. ma refer la Blocurile noi.
Alea 5000 de apartamente cate locuri de parcare au si ce spatiu verde ofera locatarilor???
Stați liniștiți, sunt PUZ-uri aprobate din al doilea mandat a lui Robu de când are Timișoara boom-ul, am cunoștință la direcția Urbanism și umblă vorba că cu noua investitorii nu numai că sunt tratați ostil, ba chiar luați la mișto și cu rânjete printre dinți. Uniunea Sabotați România
Asa este ai mare dreptate, investitorii sunt tratati la misto de noul arhitect sef ( daca nu ai sula groasa sa io dai in c….ur ca ii gay). Sunt oamenii care au platit terenuri, asteapta cu lunile dupa nesmititii astia de s-au aciuiat pe la PMT.
Era foarte utilă o analiză separată la Timiș având în vedere că e unicul caz național pe lângă București de massive building sprawl, în ultimul timp volumul care se construiește în Timișoara nu reprezintă decât o treime din Timiș, nu ca la Iași sau Cluj 85-90% concentrat în reședința de județ.
E bine maică , să aibă unde lucra si sta oltenașii ….ca doar e șefi .
Că bine zici, am și eu niște cumetri din ăștia la lucru, tocmai de asta mi-am propus să fac ceva pe ei și să-mi înființez firmă. Ei vor să fie șefi, n-are importanță că nu se califică că au absolvit un rahat de școală profesională de lăcătuș, că n-au studii, că trebuie să îndeplinească niște criterii printr-un concurs de dosare…Ei vor să fie șefi! Îți stă mintea-n loc nu alta!
Totul e făcut pt.smecheri oamenii care lucra legal
Vedem deja pe Gr. Alexandrescu cat de bine au facut in trecut cladiri de locuinte si au pacalit autoritatile cu numar prea mic de parcari. Cine a aprobat proiectele, cine i-a verificat ? Cum au deschis strada se parcheaza pe banda 1. Sper ca de acum incolo sa nu le dea nici o autorizatie daca nu au parcare pentru cate apartamente plus 50%, ca majoritatea au 2 masini.
Urmeaza a nu stiu cata migratie a oltenilor in Banat.
Bine că se fac, că de mizeriile dintre blocuri, spații verzi și coșuri de gunoi stradale nu se pune problema. Cică Timișoara. Regret că m am mutat aici