Centura de Vest la Timisoara va fi cu 2 benzi pe sens si separatoare mediane. Anuntul ministrului Transporturilor la inceperea studiului de fezabilitate de 1 milion de euro

TIMISOARA. Anunt important de la Ministerul Transporturilor. Proiectantul care a castigat contractul pentru Centura Vest de la Timisoara, inca din noiembrie anul trecut, se apuca de treaba. Are la dispozitie 12 luni si 1 milion de euro sa faca studiul pentru al treilea tronson de drum din mult asteptatul proiect de infrastructura care sa ajute la scoaterea traficului greu din oras.

Daca primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care va trece prin sud, se lucreaza de 10 luni, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest intra asadar in faza documentatiilor.

Soseaua de ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu varianta de ocolire sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.

Ministrul Transporturilor Catalin Drula  a precizat marti ca, spre deosebire de celelalte doua segmente, noul tronson de centura de  la Timisoara va avea 2 benzi pe sens si separatoare mediane.

Astăzi a fost semnat ordinul de începere a activităților din contractul pentru studiul de fezabilitate al Centurii Timișoara Vest. În iunie anul trecut spuneam că voi insista pe acest subiect „până se întâmplă ceva și se mișcă lucrurile”.
Astăzi, lucrurile se mișcă. Finalizarea centurii orașului Timișoara, mai precis completarea inelului, a fost un proiect pentru care am militat îndelung. O centură ocolitoare nu poate funcționa pe deplin, mai ales la un oraș în câmpie, decât dacă este un inel complet.
Centura Nord (în trafic) și Centura Sud (în construcție) au fost proiectate, din păcate, cu 1 bandă pe sens și nu mai putem schimba trecutul.
Dar pentru proiectul de astăzi, Centura Vest, de-abia acum facem proiectul și îmi doresc să fie un drum modern și sigur, cu 2 benzi pe sens și separatoare mediane, așa cum merită în 2021 un oraș de importanța Timișoarei.
Proiectantul are 12 luni, de astăzi, să livreze studiul de fezabilitate pentru acest sector care va închide inelul de centură„, a anuntat ministrul Transporturilor Catalin Drula pe pagina sa de Facebook.

Va reamintim, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a facut un prim pas in luna iunie a anului trecut cand a lansat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice licitatia pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru acest fragment de centura.

La termenul limita pentru depunerea ofertelor, in 16 iulie, s-au inscris 5 firme si asocieri de firme.

Dupa evaluarea tehnica si financiara, CNAIR a desemnat un castigator pentru intocmirea SF-ului cu aproape 1 milion de euro, cu tot cu TVA, S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L.

Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud), ce va ocoli orașul prin vest, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță și a vitezei de deplasare, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.

Beneficiile anticipate a fi obținute după realizarea obiectivului „Varianta de Ocolire Timișoara Vest” sunt:

– creșterea gradului de siguranță;
– vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport ;
– crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei;
– fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului;
– micșorarea timpilor de parcurs;
– scăderea poluării;
– reducerea numărului de accidente rutiere„, transmiteau in noiembrie 2020 reprezentantii CNAIR.

Viitoarea centura de vest va completa inelul de centura al Timisoarei, unind centura deja existenta in nord cu cea la care au fost demarate lucrarile in sudul orasului.

Centura Sud e la aproximativ 20% din executie

Primul strat de asfalt a fost turnat pe diferite segmente, de aproximativ 2 km, pe traseul viitoarei sosele de centura sud la Timisoara inainte de venirea iernii.

Realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. blue spune:

    Nu se poate sa ia USR-ul mai multe ministere de la liberalii care nu fac nimic? Uite aici, a facut Drula intr-o luna cat n- facut Bode intr-un an. Ahh … tot uit, a facut si Bode .. a mers pe contrasens incercand sa-i omoare pe singurii turisti polonezi veniti in Romania in 2020.

    • Promisiuni spune:

      Hai ca la promisiuni se pricep toti, si PNL si PSD, FSN, ETC! Pana nu umblu eu cu masinuta mea pe centura aia intreaga, nu o cred! In rest da, probabil ca ai dreptate.

    • ..... spune:

      Nu te mai umfla ca placajul că avem aici exemplul cel mai clar pe Fritz Witz Figur care de trei luni nu a facut nimic inafară de renunțarea proiectelor lui Robu.
      Drulă de basculă până acum nu a făcut nimic inafară de rezilierea unui contract pentru care alții s-au chinuit 10 ani să găsească un constructor, să vedem când va găsi el altul.
      Eu fac pariu ca peste un an păcaliciul nu va avea ce să ne arate decât ce a început Bode.

    • Pentru Blue spune:

      USR-ul doar semnat contractul acuma, toata procedura pentru studiu a fost facuta dinainte de Drula..deci, atentie putin la detalii ca momentan nu au facut NIMIC!

  2. Mobra spune:

    Inca o data, mare multumita lui calinut pentru drumul satesc proiectat pentru timisoreni si denumit centura sud.

  3. bluedark spune:

    Pana va fi centura asta gata Drula va fi o ….ula. Vor veni din nou PSDistii la putere. Pai nu vedeti ca nu-s in stare de nimic. LEGEA PENSIILOR pensiilor vor s-o schimbe, desi nici macar nu s-a aplicat, doar s-a votat, a fost promulgata, semnata de Iohannis si a ajuns in MO. Dar atat. Ce-i mai grav ca astia ( PNL, USR+ sau -) nici nu pricep legea ca n-au citit-o. Incepand din 2017 pensiile celor care s-au pensionat cresc cu 16, 21, reapectiv 41% fata de cei dinainte de 2017 si prin aplicarea legii 127/2019 acesti coeficienti dispareau. Asa ca cresterea nu e de 40% ci se scadeau procentele amintite. Ceva mai mici procente sunt pana in 2011. Tineti-va bine ca toti se pensioneaza acum, caci stiu jmecheria. Asa ca in 2017 s-au pensionat 240 000, in 2018, 246 000 iar in 2020 nu se stie exact, dar s-ar putea sa fie spre 300 000. Apoi PENSIILE NESIMTITE! Ba chiar vor creste ca alea nu-s legate de 127?2019. Alea-s pentru Pulimea care voteaza. Si Legea salariilor! O porcarie! In tara asta nu se vrea ordine, indiferent cine-i la guvernre. Sa ren la centura. Dupa ce ajung psdistii la putere ( inainte de 2024) Centura de vest, ca n-apuca sa fie gata, o sa fie un DRUM de boi. Mai au unul. Ca-n Banat sunt multi. Cei mai multi veniti de unde-i Drula.

  4. Backinblack spune:

    Nu stiu cati dintre voi isi aduc aminte ca la demararea lucrarilor la centura sud „responsabil” este Grindeanu cand in cele 6 luni de prim ministru a anulat licitatia pentru proiectare a centurii sud si a organizat o alta licitatie in care proiectarea sa fie cumulata cu executia lucrarii. Astfel s-a economisit foarte mult timp.
    Insa proiectarea si apoi lucrarile au inceput dupa circa 1 an si jumate de la castigarea licitatiei datorita unor contestatii ale perdantilor, contestatii care s-au rezolvat in instanta, legea fiind de partea castigatorului licitatiei.

    Asadar daca si Drula ar sta la minister macar sase luni sau un an, cred ca atunci nu mai e cale de intoarcere decat cine stie in ce conditii cu totul iesite din comun…

    Nici nu ma intereseaza culoarea politica daca o persoana reuseste sa faca lucruri marete sau macar sa le demareze.
    Centura de sud venita de la psd (Grindeanu) iar centura de vest de la usr (Drula).

    Nu mai stiu povestea centurii de nord care s-a construit in 9 ani de zile si a fost inaugurata de pm Boc (pdl).

    • 👹 spune:

      Vorbesti pe nas fraiere cu ciucuri, vezi poate ai polipi sau capul sec !!
      Acest gunoi care rânjește ca un maidanez nu a făcut altceva decât să amâne proiectarea și construcția centurii de sud care trebuia să fie in regim de autostradă până când a reușit să o facă un drum de țară pe moșiile primarilor psd-isti din Giroc, Sag, Parţa și Sâmihaiu Român. Dacă ai avea ceva in tărtăcuță ar trebui să îți aduci aminte cum păcaliciul Dobra tot amana și ne spunea ca mai este nevoie de un aviz, dar in realitate trebuia să dea drumul la finanțare care dealtfel a făcut-o imediat guvernul Orban, iar dacă Vopsitul nu se împotriva atâta si se lupta cu păcaliciul Dobra astăzi aveam o hotărâre cu sala polivalentă in Giroc.
      Dacă CUC cel mic Drulă, ar avea ceva in cap ar face de la pasajul cu E70 și până la conexiunea cu centura de nord doua benzi pe sens și și tranzitul transportului greu să fie numai pe această parte.

  5. Mihai spune:

    Sa vina chinezii, vor aduce bani, utilaje si mana de lucru. Pe ai nostri sa-i trimitem in China, asa vom scapa de ei……