TIMISOARA. O intalnire cu reprezentatii CNAIR si cei ai firmei care realizeaza studiul de fezabilitate pentru Centura Vest Timisoara a avut loc joi si au fost discutate variantele de traseu.
„Un pas important a fost realizat azi, cand am putut discuta cele patru variante de traseu aflate in lucru. Din acestea vor ramane la final doua, iar in urma analizei multicriteriale se va alege traseul final. Fiindca Centura de Vest este importanta si pentru locuitorii din zona periurbana, i-am invitat la discutiile de la Primaria Timisoara si pe reprezentantii Primariei Sacalaz, astfel incat sa nu repetam greselile din trecut legate de conectivitatea celor care locuiesc in zona metropolitana„, a notat primarul Timisoarei Dominic Fritz pe pagina sa de Facebook.
Edilul reaminteste sumele alocate in bugetul national in acest an pentru proiecte de infrastructura din Timis.
„Centura de Sud a primit o alocare de 100 de milioane de lei pentru continuarea lucrarilor in acest an; Pe 1 martie a fost dat ordinul de incepere a lucrarilor la noua descarcare de pe A1, pe la Sanandrei, un proiect de peste 200 de milioane de lei;
A fost ales traseul pentru viitoarea autostrada Timisoara-Moravita, ruta exacta urmand sa fie stabilita in urma proiectarii;
2,3 milioane de lei sunt alocate pentru studiul de fezabilitate al Variantei ocolitoare de vest a Timisoarei, care va intra in proiectare si executie anul viitor„, a reamintit primarul pe pagina sa de socializare.
Daca primul segment din varianta de ocolire este deja folosit de 10 ani in nordul Timisoarei (intre Lugojului si Aradului), iar la cel de-al doilea, care va trece prin sud, se lucreaza de aproape 1 an, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest abia a intrat in faza documentatiilor. Firma care a castigat licitatia in toamna anului trecut are la dispozitie un an sa realizeze Studiul de Fezabilitate.
Soseaua de ocolire Vest, care ar insuma aproximativ 14 km, ar urma sa plece din viitoarea descarcare a Autostrazii de la Sanandrei, sa se ‘intersecteze’ cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si sa se lege cu varianta de ocolire sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.
Ministrul Transporturilor Catalin Drula a precizat recent ca, spre deosebire de celelalte doua segmente, noul tronson de centura de la Timisoara va avea 2 benzi pe sens si separatoare mediane.
Pareri
Dragilor, nu mai vehiculați termenul de „centură”! Centura rutieră a unui oraș este altceva. Ceea este postat reprezintă un drum care ocolește o mică parte din zona de V a orașului.
M-am stabilit în TM acum 5 ani și am constatat că Timișoara nu are CENTURĂ, TIR-uri, cap tractor, la orice oră, se regăsesc în oraș.
Foarte nemulțumit, pentru că am locuit și șofat într-un oraș mult mai mare, dar ideea este: Caracalul are centură, Alexandria, Pitești-ul, Sebeș-ul etc., numai Timișoara este fruncea, ea nu vrea centură, ea vrea TIR-uri prin oraș. Oare de ce?
Nu ai inteles nimic. Timisoara vrea centura de decenii, dar Basescu, mare prieten cu fratii Cristescu, venind de la Arad in Timisoara intr-o masina de-a lor, a declarat complet informal dar aparent foarte real ca „Centura va trebuie voua ? O sa vedeti voi centura dupa ce nu o sa mai fiu eu in politica”. Concluziile le poti trage si singur
Tot din cauza lui Băsescu nu avem nici autostrăzile pe care le-am fi putut avea. Pe la începutul anilor 2000 afirma foarte serios „România nu are nevoie de autostrăzi”
Alexandria are centura? Ma gandesc ca si Constanta are. Cat de mult ies in Dunare/mare?
Timisoara va deveni (a devenit) un TOKIO (in romana un Toc Io) al cetatenilor ei, dupa lozinca: dati-ne banii ca vi-i Toc Io.
Studii de oportunitate, fezabilitate,… cu nemiluita si reultate ca la meciurile de fotbal de la TV „cu reluari de faza (a studiilor)” ptc au trecut anii si trebuie relauate, …. (inca 10 motive).
Firme care fac astfel de studii reiau aceeasi „muzica” dar sub bagheta altui „dirijor”.
Vezi stirea formulata ca … se lucreaza de aproape 1 an, noul tronson prevazut a fi amenajat in zona de vest abia a intrat in faza documentatiilor”.