Opinia Timisoarei

Avocatul Cristian Clipa ataca regulamentul de parcare din Timisoara: Incalca 10 legi. Voi depune plangere la CLT si cer suspendarea la Tribunalul Timis

TIMISOARA. Noul Regulament de Parcare in Timisoara a intrat in vigoare la 1 aprilie cu o multime de probleme. Dincolo de o serie de situatii nereglementate, care ii pun in dificultate pe proprietarii de masini, care cauta inca raspunsuri, administratia Fritz s-a vazut nevoita sa amane aplicarea amenzilor pentru cei care nu si-au cumparat abonamente de rezident, intrucat nu a reusit sa le vanda in timp util, in ciuda cozilor uriase pe care cetatenii le-au facut la ghisee.

CITESTE SI: Anuntul Timpark dupa nebunia de la ghisee pentru abonamentele de tip Rezident ce nu pot fi eliberate in timp util: Nu se dau amenzi pana de Paste in parcarile dintre blocurile din Timisoara 

Avocatul Cristian Clipa, profesor la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii de Vest Timisoara, a analizat Hotararea de Consiliu Local prin care a fost aprobat regulamentul de parcare si sustine ca aceasta incalca cel putin 10 legi, intre care cea privind transparenta decizionala, Codul Rutier, Codul Administrativ, cel Fiscal, al Muncii, Legea Finantelor Publice si chiar Constitutia Romaniei.

Cristian Clipa anunta pe pagina sa de Facebook ca luni va face primele demersuri legale impotriva hotararii administratiei locale si cere si prefectului de Timis sa o atace in Contencios Administrativ.

Am promis concetățenilor mei că voi analiza legalitatea H.C.L. al Municipiului Timișoara nr. 20/2022 privind aprobarea Regulamentului de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timișoara.
În urma analizei asumate – în interes propriu – am constatat că acest act administrativ unilateral cu caracter normativ încalcă următoarele prevederi:
(i) art. 7 alin. (1) fraza I, alin. (2), (3), (4), (5) și (8 ) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică;
(ii) art. 128 alin. (1) lit. d) din O.U.G. nr. 195/2002 (Codul rutier);
(iii) art. art. 2 alin. (1) pct. 55 din Legea nr. 273/2006 (Legea privind finanțele publice locale);
(iv) art. 136 alin. (6) și (8 ) lit. de la a) la d) din C. adm.;
(v) art. 484 alin. (2) și (3) din Codul fiscal [Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal];
(vi) art. 285 lit. a) și d) din C. adm.;
(vii) art. 3 alin. (1) și (2) din C. muncii;
(viii) art. 86 alin. (1) și ale art. 227 alin. (1) C. civ. și
(ix) art. 45 din Constituția României;
(x) art. 23 alin. (1) și ale art. 36 din Legea nr. 51/1995 privind organizarea și exercitarea profesiei de avocat;
(xi) art. 3 alin (1) lit. i), ale art. 36 alin. (1) și (2), ale art. 39 alin. (1) și (4) lit. a) și b) și ale art. 40 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.

Voi înregistra la Consiliul Local al Municipiului Timișoara plângerea administrativă prealabilă împotriva acestei hotărâri și, imediat dupa aceea, o cerere de suspendarea aceluiași act administrativ, la Tribunalul Timiș – Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, în condițiile art. 14 alin. (1) din Legea nr. 554/2004.
Având în vedere cele constatate, îmi permit să cer Prefectului Județului Timiș ca, în condițiile art. 249 alin. (4), ale art. 252 alin. (1) și ale art. 255 alin. (2) din C. adm., să atace la instanța de contencios administrativ H.C.L.M. Timișoara nr. 20/2022, ceea ce ar antrena automat suspendarea de drept a acestui act administrativ. Eu o voi face, în interes personal„, transmite avocatul Cristian Clipa.

Exit mobile version