Opinia Timisoarei

Autostrada Oltenia trebuia sa ajunga in Timisoara. Poza de colectie cu planul gandit de comunisti in urma cu 50 de ani!

Planurile pentru construirea de autostrazi in Romania exista de mai bine de o jumatate de secol. Dovada sta o fotografie publicata intr-un almanah al revistei ‘Flacara’, din anii 60. Timisoara putea sa fie legata atat de sudul tarii cat si de Ardeal prin drumuri de mare viteza.

In 1968, regimul comunist stabilise planuri pentru constructia a cel putin 10 autostrazi care sa traverseze toata tara. Timisoara ar fi urmat sa aiba acces la doua autostrazi care sa o lege de alte zone ale tarii.

Una dintre ele urma sa plece de la Timisoara, sa treaca prin Lugoj, Caransebes, si mergea spre zona Olteniei, aceasta fiind denumita Autostrada Oltenia. Punctul terminus al acestui drum ar fi fost insa… Constanta, deoarece planurile prevedeau ca drumul de mare viteza sa fie legat de asa numita Autostrada Litoral, care facea legatura intre Bucuresti si malul marii.


A doua autostrada la care Timisoara ar fi avut acces era numita Autostrada Mures. Pentru a se ajunge la aceasta trebuia sa se construiasca si o portiune de drum rapid intre Timisoara si Arad. De acolo, autostrada Mures trebuia sa mearga catre Deva, oras care ar fi devenit nod de circulatie intre aceasta si autostrada Ardealul de Nord, care se indrepta spre Cluj.

Sursa foto: facebook/terteci.dan

Exit mobile version