Opinia Timisoarei

Ar trebui sa fie gata in martie anul viitor, insa nici vorba de lucrari ‘in forta’ la cea de-a treia descarcare de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Imagini dezolante de pe santier, sub amenintarea ruperii contractului. Video

TIMISOARA. La inceputul lunii aprilie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu ameninta cu rezilierea contractului antreprenorul care se ocupa de construirea celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului langa Timisoara, la Sanandrei.

Mai mult, reprezentantii firmei Todini Construzioni Generali S.p.A. anuntau inca din februarie ca din martie vor porni lucrarile ‘in forta’, insa realitatea din teren ii contrazice.
Bate vantul pe santier si abia daca sunt 10 camioane si utilaje de toate, pe intreg traseul, majoritatea… stationate.

Marturie stau imaginile de mai jos filmate cu drona intr-o zi perfecta de lucru, cu vreme uscata si insorita.

La inceputul lunii aprilie, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara ii chema pe cei care detin proprietati pe coridorul de expropriere pentru noua descarcare de pe Autostrada Vestului la Sanandrei la comisiile de verificare documente. Aceasta dupa ce s-au constatat diferente intre datele din acte si realitatile din teren pentru aproape 70 de parcele.

CITESTE SI: Lucrari ‘in forta’ la cea de-a treia descarcare de pe Autostrada Vestului, la Timisoara, abia din martie. Constructorul poate trece la relocarea retelelor electrice

Pentru un numar de 68 imobile (din cele 270 cuprinse in HG) s-a constatat ca informatiile cuprinse in Anexa 2 la HG (proprietar, numar cadastral, suprafata expropriata etc.) difera de situatia reala din evidentele de cadastru si va fi necesara corectarea HG 1128/2020. Pentru aceste imobile, procedura de expropriere va putea fi finalizata numai dupa publicarea in Monitorul Oficial a corecturilor la Anexa 2.

Aceste demersuri, insa, nu afecteaza in niciun fel santierul pe care ar trebui sa duduie utilajele.

Va reamintim, contractul a fost castigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind si singura companie care a depus o oferta in vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecata la pretul de 189.571.920,62 de lei (fara TVA), adica aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garantie a lucrarii este de 7 ani.

Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.

Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.

Durata de executie a contractului, iscalit inca din ianuarie 2021, este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare si 18 luni pentru executia lucrarilor.

Aceasta inseamna ca termenul de finalizare este martie 2023.

Va reamintim, drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.

 

 

Exit mobile version