Opinia Timisoarei

‘Ai de ma-sa!’ Primul test cu tramvaiul pe noile linii de pe bulevardul Cetatii la Timisoara, un dezastru: Garnitura a ‘sters’ in mers un stalp ce sustine firele de contact pentru ca… spatiul e prea ingust. Foto

TIMISOARA. Situatie de rasu’-plansu’ pe bulevardul Cetatii din Timisoara, aflat pe ultima suta de metri cu reabilitarea. S-a facut prima proba cu tramvai pe noile linii, iar garnitura a sters in mers un stalp care sustine firele de contact, pentru ca spatiul dintre linie si stalp este prea ingust.

CITESTE SI: Peste 30 de proiecte cu fonduri europene, neterminate la timp de administratia Fritz, ar putea fi platite din buzunarul timisorenilor. Valoarea investitiilor, 140 de milioane de lei 

Imagini de la testare au fost postate pe Forumul STPT, unde timisorenii au comentat situatia demna de reclamele cu faimosul Dorel de pe santierul bulevardului modernizat dupa ce administratia Fritz a revizuit proiectul initial.

Din pacate, spatele vagonului (lateral-stanga) a atins un stalp din acela gros, dintre linii. (chiar in curba) Sunt curios cum se va rezolva… Stalpul nu ai cum sa-l muti, linia la fel„, a scris un timisorean.

Adica linia e prea aproape de stalpi? Ai de ma-sa… Cine a proiectat mizeria asta ar trebui sa ramana fara licenta… plus toate comisiile care au avizat asa ceva..„, a notat un altul.

Poate Armonia sau Bozankaya incape si atunci e rezolvata problema„, crede un timisorean.

Insa daca doar Armonia si/sau Bozankaya vor putea circula pe acolo, tot nu e ok, si presupun ca asta ar insemna ca nu ar mai reveni linia 7 pana acolo, in Fratelia fiind linie proasta si nu cred sa bage tramvaie noi pe acolo…„, a completat un altul.

Chiar nu inteleg cu atatea posibilitati de a testa asa ceva inainte sa se sparga prima bucata de drum, nu si-a dat nimeni seama ca toleranta e prea mica? Un dreptunghi pe planul proiectului, chiar si in paint si se vedea la ochi daca incape tramvaiul…„, a scris un alt timisorean revoltat.

Un dreptunghi nu era destul. Nu e vorba ca nu incape in linie dreapta, ci cand ia curba aceea la Ciocanul. Coltul din stanga spate al vagonului a atins stalpul. Din pacate nu sunt asa expert sa apreciez daca Armonia sau Bozankaya ar avea sau nu probleme acolo, dar sper sa nu„, noteaza un alt comentator.

Daca ar fi sa spunem cine e de vina, as zice ca cei care au modificat proiectul initial. Bulevardul Cetatii trebuia sa fie mult mai bine facut, trebuia sa fie un upgrade de la ce era. Doar l-au refacut, la fel ca inainte – ba nu – mai prost, ca au taiat din locurile de parcare, au ingustat benzile, au facut bordurile inalte si ascutite pe margini, insa nu au adus imbunatatiri.

Daca ne uitam pe proiectul initial, postat inclusiv aici pe forum cu mai multe pagini in urma, vedem urmatoarele diferente:
– in dreptul fiecarei intersectii actuale cu statie de tramvai, carosabilul era „intrerupt”, adica puteai traversa bulevardul cu masina, sa faci stanga, sa intorci, etc. Erau si benzi speciale parca de facut stanga. E o distanta de 1km de la Torontalului pana la Gh Lazar, pe 1 km intreg sa nu poti face stanga e mult
– fiecare statie de tramvai urma sa fie pusa DUPA intersectie, astfel incat cu un sistem inteligent de semaforizare, tramvaiul sa nu trebuiasca sa stea in plus si la semafor, sa fie mai eficient. Doar vrem sa prioritizam transportul in comun sau nu?
– o pereche de statii in plus trebuia sa existe, in dreptul intersectiei cu strada Martir Petre Domasneanu. O zona cu multe blocuri, putea ajuta mult o statie intermediara acolo, unde oamenii deja poate vin de la o distanta considerabila (blocurile de pe Martir Petre Domasneanu se intind pana pe la intersectia cu strada Macilor de exemplu)

In schimb, ni se serveste, literalmente, aceeasi ciorba reincalzita. Din nou. Si ce ma deranjeaza cel mai tare e ca nu vad pe nimeni sa se oftice din cauza schimbarilor in plan. Sigur, toti comenteaza despre benzi inguste, despre locuri de parcare, despre copaci, si pe buna dreptate. Dar sunt si alte probleme in acest proiect pe care lumea le trece cu vederea„, a scris un alt timisorean.

Directorul STPT: Testele nu ne apartin. Pana la preluarea liniei, este treaba Primariei

Am incercat sa aflam ce solutie s-a gasit la problema spatiului insuficient dintre linie si stalp pentru trecerea in siguranta a tramvaielor.

Testele nu ne apartin. Acea linie nu este predata, nu este preluata, este treaba Primariei, discutati cu sefii de proiect de acolo. Mai mult de atat n-as vrea sa spun pe solutii de proiectare. Nu eu vin cu solutii. Noi suntem un operator de transport, care lucram cu infrastructura care nu este a noastra, la fel si tramvaiele si autobuzele„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro directorul STPT Constantin Cocheci.

Viceprimarul Ruben Latcau, in subordinea caruia sunt santierele orasului, nu a putut fi contactat.

UPDATE: Constructorul sa gaseasca solutii. Primaria Timisoara cere explicatii dupa ce, la primele teste cu tramvaiul pe liniile noi de pe Bulevardul Cetatii, garnitura a lovit un stalp de sustinere a firelor de contact. Foto

FOTO: Forumul STPT

###

Va reamintim, lucrarile sunt executate de Porr Construct, care s-a asociat cu alte 7 firme, si au fost prevazute sa dureze 3 ani.

Amplasamentul a fost predat constructorului de vechea administratie in septembrie 2020. Insa, proiectul pentru modernizarea Bulevardului Cetatii a fost revizuit si modificat de catre specialistii lui Dominic Fritz inainte de a incepe lucrarile.

Porr Construct e lider de asociere, iar tert este Porr Bau GmbH, in timp ce subcontractanti sunt Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic Romania, Manro SRL si SC Pesit Rom SRL.

In total, sunt refacuti 1,57 km de linie cale dubla de tramvai si reabilitati 25.800,94 mp de carosabil si 12.291,45 mp de trotuare. De asemenea, sunt construite piste de biciclete, s-a extins spatiul verde, iar portiunea dintre sinele de tramvai e inierbata. In proiect este cuprinsa si refacerea a 10 statii de tramvai.

Modernizarea Bulevardului Cetatii trebuia sa fie gata in septembrie 2023, insa termenul a fost extins pana la sfarsitul anului.

Constructorii primesc pentru lucrare peste 22 de milioane de euro cu TVA.

Exit mobile version