Opinia Timisoarei

Agentia de Mediu se opune largirii drumului Timisoara – Autostrada Vestului. CJ Timis: Suntem pregatiti sa incepem lucrarile fara avizul de mediu

TIMISOARA. Un cosmar pentru orice sofer, drumul judetean care leaga Timisoara de Autostrada Vestului, prin Dumbravita, nu poate fi, deocamdata, largit la patru benzi de circulatie, cate doua pe fiecare sens de mers.

Consiliul Judetean Timis de trei ani de zile lucreaza la acest proiect: a obtinut finantarea, a contractat si firma care sa execute lucrarea, dar acum totul s-a poticnit intr-un aviz de mediu pe care cei de la Agentia Judeteana de Mediu refuza sa il elibereze, fara sa dea vreo explicatie concreta.

Suntem la exact trei ani de cand am depus cererea de finantare, aceasta cerere am depus-o in iulie 2017, iar in urma cu un an, in iulie 2019 am semnat contractul de proiectare plus executie pentru acest drum. La o luna dupa semnarea contractului, am emis ordinul de incepere pentru realizarea proiectului, proiectul a fost realizat, s-a depus la ADR, dar avem o mare problema. La momentul acesta, cei de la Agentia de Mediu nu vor sa sustina realizarea acestui important proiect de infrastructura rutiera. In 2019, de la nivelul Consiliului Judetean am depus documentatia pentru obtinerea avizului de mediu. Pe vechea legislatie de mediu, a fost respinsa. In februarie 2020 am depus din nou documentatia pe noua legislatie, asa cum ne-a solicitat Agentia de Mediu, obtinand si prima decizie pentru acest proiect. Cei de la Agentia de Mediu nu au inteles importanta acestui proiect si cred ca nici nu vor intelege. Cred ca au cu totul alte interese si nu vor sa putem realiza acest proiect important de cu ani in urma„, a declarat Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis.

Liderul CJT spune ca nu mai tine cont de acest aviz de mediu, iar lucrarile vor porni in cel mult doua luni, mai ales ca noua legislatie permite acest lucru.

Noi am venit cu acest proiect tocmai in ideea de a fluidiza traficul. Nu o sa mai tinem cont de Agentia de Mediu, ne da posibilitatea legislatia sa emitem si am si emis Autorizatia de Construire si sa mergem mai departe. Sper ca cei de la Agentie isi vor revizui decizia si sa ne dea autorizatia. Altfel, vom sesiza si Agentia Nationala de Mediu si Ministerul Mediului, vom sesiza si Ministerul Fondurilor Europene, pentru ca discutam de absorbtia fondurilor europene si nu mi se pare normal ca dupa 3 ani de la depunerea cererii, dupa ce avem toate actele semnate, sa nu avem acest aviz. Suntem pregatiti sa incepem lucrarile„, a declarat Dobra.

Si primarii localitatilor prin care trece acest drum judetean sunt nemultumiti, iar cea mai afectata comuna este Dumbravita.

 

In Dumbravita noi, la ora actuala, suntem aproximativ 24.000 de locuritori. Fiecare familie are cel putin o masina. Ganditi-va ce inseamna dimineata sau seara, numai jumatate din masinile astea sa plece spre oras sau sa vina dinspre oras. Se vorbeste despre impactul asupra mediului. Nu inteleg de ce pentru un drum judetean care exista mai trebuie studiu de impact, pentru ca nu facem decat sa largim putin drumul. Si, daca tot vorbim de studiul de impact, unde sunt noxele mai mari, unde circula masina bara la bara si traverseaza Dumbravita jumatate de ora, trei sfert de ora sau daca e o circulatie cursiva, pe patru benzi fara sa opresti, fara sa pleci de pe loc, fara sa turezi motoru? Vineri dupa-amiaza sau sambata dupa-amiaza, daca vreti sa ajungeti la autostrada, din oras, va trebuie aproximativ o ora ca sa ajungeti pana acolo„, a declarat Victor Malac, primarul comunei Dumbravita.

Proiectul de largire al drumului judetean care leaga Timisoara de Autostrada Vestului este in valoare de 52 milioane lei, fara TVA si prevede mai intai largirea sectorului de drum de la Autostrada pana la intrarea in Dumbravita, apoi largirea segmentului de drum de la intrare in Dumbravita, pana la intarea in Timisoara unde sunt deja cate doua benzi de circulatie pe un sens de mers.

Potrivit presedintelui Consiliului Judetean Timis, Calin Dobra, proiectul a fost deja intarziat cu jumatate de an, din cauza lipsei avizului de mediu.

Exit mobile version