Opinia Timisoarei

Administratia Fritz intarzie modernizarea Garii de Nord pentru ca vrea sa se asigure ca aceasta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara. Ministrul Transporturilor si-a pierdut rabdarea. UPDATE

TIMISOARA. Cu contractul semnat inca din 2020, reabilitarea Garii de Nord din Timisoara bate pasul pe loc.

Conform ministrului Transporturilor, administratia Fritz intarzie demararea lucrarilor, intrucat a cerut timp sa studieze proiectul pentru a se asigura ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru oras. Doar ca aceasta deja dureaza de prea multa vreme, iar ministrul isi exprima nemultumirea ca lucrurile se misca lent in Primaria Timisoara. Or in acest ritm, reabilitarile prevazute nu vor fi gata pana anul viitor cand orasul va fi Capitala Culturala a Europei.

CITESTE SI: Autostrada Timisoara – Moravita este, de fapt, un drum expres in documente. Anuntul ministrului Transporturilor despre ‘mostenirea’ ce i-a fost lasata de Catalin Drula, pe care o va ‘reapara’ la Belgrad 

Desi am avut o discutie in urma cu 2 saptamani cu domnul primar Fritz, imi exprimam dorinta ca proiectul si tot ce e facut deja de CFR sa primeasca mai repede autorizatie de constructie pentru Gara Timisoara Nord. Nu vreau sa fiu inteles gresit, e normal ca si autoritatile locale sa aiba o amprenta asupra cladirilor. Mi-as fi dorit ca aceasta parere sa vina mai rapid. Mi-as dori ca Timisoara, Capitala Culturala sa poata sa aiba o gara moderna. Mi-as dori ca termenele sa fie unele mai scurte si in ceea ce priveste relatia cu autoritatile locale. Sunt constient ca e nevoie si de o amprenta locala asupra proiectelor de acest tip, dar ca acea amprenta locala ar putea sa vina mai repede„, a declarat Sorin Grindeanu.

Am avut o discutie cu primarul si viceprimarul acum 2 saptamanii. A fost si dl Simu, care e director general. Si ramasese ca marti-miercuri sa se intalneasca la primarie, sa deblocheze lucrurile. Inteleg ca a fost acea intalnire, vor mai urma si altele. Imi doresc sa se intre in linie dreapta, exista bani, exista finantare. E normala si această dorinta a autoritatii locale sa isi puna amprenta, sa isi spuna viziunea. Ok, modificăm. Dar se poate intampla mai repede exprimarea acestei viziuni locale?„, s-a intrebat ministrul Transporturilor in asteptarea unei reactii a administratiei Fritz.

Va reamintim, asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SRL urmeaza sa se ocupe de lucrari dupa ce a iscalit contractul in toamna lui 2020. Valoarea acestuia este de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, adica aproximativ 4 milioane de euro.

Lucrarile n-au putut incepe pentru ca nu exista autorizatia de constructie pana in decembrie anul trecut. Studiul de fezabilitate este intocmit demult, iar proiectul tehnic gata din mai anul trecut, iar de atunci s-a asteptat dupa autorizatie.

Urmeaza sa fie reabilitata fatada, sa fie facute reparatii la platforme, sa se inlocuiasca iluminatul, intrari le in cladirea de calatori si o serie de reparatii la peronul liniei 1 si la tunelul de acces pietonal.

Pardoseala peronului 1 va fi refacuta cu placi de granit rezistent la trafic intens. Va fi montat un sistem de delimitare cu placi denivelate pentru nevazatori si va fi montata o instalatie de panouri fotovoltaice.

UPDATE: Reprezentantii Primariei Timisoara ii raspund ministrului Transporturilor

Autorizația de construire necesară începerii lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a fost eliberată încă din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizații a fost depusă în 9 septembrie, aceasta fiind rezolvată, deci, în mai puțin de 3 luni. CFR a cerut, însă, ieri, modificarea soluției pentru modernizarea acestui obiectiv, fiind astfel necesară eliberarea unei alte autorizații de construire. Acest lucru nu este un moft al Primăriei Timișoara, ci o cerință legală. Schimbarea soluției va fi analizată săptămâna viitoare, în regim de urgență, în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism.
Din punctul de vedere al Primăriei Municipiului Timișoara, în acest moment nu există niciun impediment pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să înceapă. Ne pare rău dacă domnul ministru a fost greșit informat„, transmite purtatorul de cuvant al Primariei Timisoara, Bogdan Marta.

Exit mobile version