Administratia Fritz cumpara un studiu care sa arate cat de lungi, cat de late si ce suprafata au strazile, trotuarele, pistele de biciclete si parcarile din Timisoara. A fost lansata licitatia

TIMISOARA. Masoara tot. Vrea sa stie cu precizie cat sunt de lungi, cat sunt de late si ce suprafata au strazile din Timisoara, trotuarele, pistele de biciclete, aliniamentele de spatii verzi dintre trotuare si carosabil ori dintre benzile de circulatie, parcarile, si nu numai.

CITESTE SI: Desi amendata de Garda de Mediu pentru mizeria din toaletele ecologice de pe malul Begai, Primaria Timisoara incheie contract de intretinere cu aceeasi firma, pentru inca un an

Primaria Timisoara cumpara servicii de masurare si a lansat o licitatie in acest sens. Motivul, sustin reprezentantii municipalitatii, e acela de a stii cu exactitate suprafetele ce trebuie maturate si curatate in oras.

Realizarea studiului consta in: masurarea lungimii si latimii strazilor, trotuarelor, pistelor de biciclete, parcarilor, podurilor, aliniamentelor de spatii verzi situate intre trotuar si carosabil sau intre benzile de circulatie, pistele de biciclete, malurile Canalului Bega, ce fac obiectul activitatii salubrizarii stradale. Studiul va constitui o sursa de informaţii corecta si necesara pentru determinarea suprafetelor strazilor propuse pentru salubrizare, pentru intocmirea graficelor cu frecventa de executie si determinarea volumului anual de lucrari„, se arata in documentatia ce insoteste anuntul pentru procedura simplificata postat in Sistemul de Achizitii Publice.

Studiul va trebui sa contina:

a) Fise de identificare, fiecare continand urmatoarele informatii:
1. Denumirea strazii – pentru a nu se crea confuzii la denumirea strazilor se va mentiona atat denumirea veche (din 1990) cat si denumirea noua;
2. Lungimea strazii – va cuprinde lungimea in metri a strazii, inclusiv a insulelor ce delimiteaza sensurile de circulatie;
3. Latime carosabil – va cuprinde latimea carosabilului existent, corespunzatoare benzilor de circulatie;
4. Numar benzi de circulatie – va cuprinde numarul de benzi de circulatie in traseul curent;
5. Imbracaminte carosabil – va cuprinde natura carosabilului: (A-imbracaminte bituminoasa, B-beton, C-pavaj piatra cubica, M-macadam, P-pamant);
6. Latime si lungime trotuar – cuprinde lungimea si latimea trotuarului existent;
7. Imbracaminte trotuar – va cuprinde natura trotuarelor (conf. Pct. 5);
8. Piste de biciclete – va cuprinde lungimea si latimea pistei existente;
9. Imbracaminte piste – va cuprinde natura pistei (imbracaminte bituminoasa, beton,etc);
10. Parcarile situate de-a lungul strazilor si a celor rezidentiale din cartierele de blocuri de locuinte –va cuprinde lungimea, latimea si suprafata;
11. Trotuarele si pistele de biciclete situate de-a lungul malurilor Canalului Bega – va cuprinde lungimea si latimea pistei si a trotuarului;
12. Podurile – va cuprinde lungimea in metri stabilita in raport de functia pe care o indeplinesc si de latimea carosabilului; 13. Pasaje subterane si supraterane – va cuprinde lungimea in metri stabilita in raport de functia pe care o indeplinesc si de latimea carosabilului;
14. Liniile de tramvai – cuprind lungimea in metri stabilita in raport de functia pe care o indeplinesc si de latimea terasamentului liniilor.

b) Tabel cu strazile, cu caracteristicile mentionate mai sus, pe suport de hartie, cu semnatura autorizata, cat si in format editabil si printabil;
c) Planse–piese desenate (in format lizibil pt fiecare element in parte);

Valoarea estimata a contractului este de 153.104 de lei fara TVA, adica aproape 40.000 de euro cu TVA.

Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 21 iulie.

Pentru cele 1227 de strazi din Timisoara exista deja o baza de date cu aceste informatii, in temeiul careia au fost incheiate contractele de salubrizare de-a lungul timpului, cele pentru interventii/reparatii de infrastructura, si nu numai, insa municipalitatea vrea o actualizare a acestora.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Intr un mandat se vor face doar studii și apoi o luăm de la început, nu cred ca sunt comentarii rautacioase, însă chiar nu se vede nimic după ce a stat la primarie, nu are viziune, vreau sa vad ce face departamentul de fonduri europene din primarie. Dar acel minim la curățenie și intreyinerea parcurilor dacă nu le faci, asta spune tot.

    • Astia nu sunt in stare sa incalzeasca iarna orasul.

    • Pentru serviciul … al PMT si echipa de experti in consiliere. Reveniti la planurile de amenajare de acu XY ani, ca doar toate acestea ar trebui sa existe, sau, noi am muncit / muncim noi nu am gandit / gandim?
      Atunci cum mai departe? Alți bani, alta distracție?

  2. Si pt admiterea in partidul nostru, masuram anumite dimensiuni!

  3. Da-va-n …. … de idioti tocatori de bani aiurea!

  4. Cati fomisti mai aveti in usereul ala de recompensat? Tu-i mama ma-sii ca fix asta era o problema stringenta, sa actualizati voi suprafetele de strazi si trotuare in fras, nu stiti ce sa mai inventati ca sa mai dati niste contracte cu dedicatie la lipitorii de afise din campania USR??? Bai, Fritz, chiar nu-ti crapa obrazul? Nenorocita ziua in care am pus stampila pe tine, neamt parat

  5. Singura problema e ca pretul curateniei nu tine de suprafata ci de conditiile din zona respectiva, adica trafic, vegetatie, apucaturile locatarilor din zona. E cam ca intr-o locuinta unde pe parchet treci o data cu aspiratorul iar pe covor de mai multe ori. Dar, da, e o buna scuza pentru inca un studiu ca oricum mai sunt 2 ani in care sta in functie…

    • Acum intrebarea e, daca nu se masoara strazile, cum naiba stim noi cat dam defapt pe metru patrat pentru curatenie? Acum cum se face curatenia? De-aia nu merge treaba cum trebe?

  6. Studii, studii ,bani sifonati mai usor decat sa executi o lucrare care se vede ! Mai usor e sa faci niste hartii si ai luat banul, deci furtul administrativ a ajuns la alt nivel ! Nivel german!

  7. m’da, vad multe stiri cu foarte, foarte foarte multe investitii in dosare/proiecte/studii/etc .., nu zic, ori fi bune si alea, dar cand avem peste 90% dosare si sub 10% investitii concrete …, nu prea da bine …!! ba mai mult, investitiile sunt ori intarziate ori anulate datorita majorari preturilor …,

  8. si va e ciuda ? ce ati sarit postacilor , grija mare sa nu va sara mustarul de pe caserola de mcii primita de la partid .

  9. Studiu care se va expira dupa 30 zile , intre timp cresc balariile si schimba datele studiilor, se mai ingusteaza , se mai latesc , frtzica curata orasul ca si copilul tau s-ar putea sa fie atacat de animalele exotice si buruienile crescute va fi atacat , tu ce faci ii pui costum de plumb ca sa iti protejezi copilul????

  10. Probabil ca urmare a schimbarilor climatice Timisoara urmeaza sa fie abandonata de locuitori si ar trebui sa existe niste documente din care descoperitorii sa inteleaga ca acolo a existat candva o urbe,

  11. Dar un software ca să afle că e un mare GUNOI, PE CÂND?

  12. dar primaria de ce nu angajeaza 1 topograf si un ajutor de topograf? ar iesi mai ieftin, cu siguranta ii un contract urias daca sta sa masoare toate strazile din oras, asa le dai la 2 oameni de munca tot timpul anului si iesi mai ieftin, cu siguranta ii relevant sa stii toate dimensiunile orasului, dar astea ar trebui sa existe in unele planuri cadastrale mai ales daca sunt strazi refacute in ultimii 20 de ani.

  13. un soft si o imagine din satelit rezolva problema instant

  14. Voi de Google Maps ati auzit? Dar de chestia aia numita ruleta? Daca chiar aveti nevoie puneti mana si masurati ca si asa frecati menta de 2 ani. Hai, cu tot partidul….nu pe 40.000 de euro.

  15. Așa se întâmplă când vine EL COMANDANTE in vizită de lucru și modifică proiecte inexistente, fără autorizații, acte, doar pe vorbe. Normal ca noile dimensiuni sunt doar in capul Pletosului!

  16. Eu înțeleg de aici că toate aceste alei, șosele, poduri etc. au fost făcute fără autorizație de construire, fără proiecte, altfel nu îmi explic de ce nu se cunosc dimensiunile acestora.

    Dacă e așa, cum poți avea pretenții de la persoanele fizice să construiască legal?

    Bineînțeles că toate acestea sunt cunoscute, există documentele în arhive, dar foamea clientelei e mare. E un bun exemplu despre cum se pot pierde niște bani fără nici un folos pentru comunitatea cotizantă.

  17. 1. Sa nu uitati de:
    – trotuare, gropi, treceri nemarcate sau prost marcate
    – table indicatoare prost plasate, uitate, …. chiar in copac printre frunzele netaiate, sau plasate perpendicular pe „orice”
    – semaforizari „aiurea” necorelate cu NIMICUL CONTINUU
    – stalpisorii „plantati pe borduri” , aiurea
    – corelarea a tot ce tine de circulatie cu hartile GPS (neactualizate de XY ANI) .
    2. P.S. trecand printr-un oras din EU unde se repara/ refacerea? o strada, am constata ca harta GPS era actualizata! Deci se poate sau …NU?
    3. Daca mai aveti loc pe schema PMT ptr un post de „consilier cu studiu in domeniu” as candida!

  18. Vectorial sper sa fie predate.

  19. Studiul urmărește îngustarea, scurtarea sau ambele?

  20. …de Oficiul de Cadastru (OCPI) Timis au auzit ?!….e pe str. Armoniei 1C