A fost facut primul pas spre cumpararea celor 44 de autobuze electrice pentru Timisoara 

TIMISOARA. Sedinta de indata la Primaria Timisoara, luni dupa amiaza. Consilierii locali au fost chemati sa aprobe, de urgenta, „indicatorii tehnico-economici/ nota de fundamentare a investitiilor, a cheltuielilor legate de proiect, precum si aprobarea acordului de parterenirat si a protocolului de asociere”, pentru achizitionarea celor 44 de autobuze electrice care urmeaza sa „imbogateasca” parcul auto al Societatii de Transport Public din Timisoara.

CITESTE SI: Aplauze in Piata Traian din Timisoara. Talhar facut knock-out de un politist de la Crima Organizata, imediat dupa ce a atacat o femeie pe strada 

„Am fost nevoiti sa recurgem la o astfel de convocare, pentru ca Ministerul Dezvoltarii, partener al nostru intr-un proiect, ne-a cerut sa aprobam in Consiliul Local indicatorii tehnico- economici din nota de fundamentare a investitiei de achizitie pe fonduri europene a 44 de autobuze cu motor electric.

Ne dorim cu totii sa avem un parc auto cat mai bun si avem aceasta oportunitate sa primim fonduri europene pentru achizitia de mijloace de transport in comun cu motor electric. Ni s-a cerut acum sa aprobam acesti indicatori tehnico-economici in sedinta de Consiliu Local si, odata ce obtinem numarul de inregistrare din sedinta, si trimitem documentul, ca sa se poata avansa predarea acestui proiect”, a spus primarul Nicolae Robu.

CITESTE SI: Veste buna pentru Colegiul National Banatean din Timisoara. Elevii vor avea o sala de sport si bazin de inot 

Tot in plenul de luni dupa amiaza, alesii locali si-au dat votul si pentru inceperea demersurilor de recuperare a banilor investiti in reabilitarea tramvaielor Armonia, tot din fonduri europene.

„Vrem sa recuperam din fondurile investite din bugetul local pentru innoirea tramvaielor si asta e posibil pe axa retro de fonduri europene. Pe langa toate demersurile pe care le-am facut pana acum, mai este unul singur, trebuie sa avem o Hotarare de Consiliu Local privind inventarul bunurilor care apartin domeniului public, aceasta hotarare trebuie transmisa la Consiliul Judetean, cu rugamintea ca si consilierii judeteni sa o aprobe si apoi sa o transmita spre Guvern. Dupa ce noi ne achitam de aceste obligatii, nu mai e o problema cand va genera Guvernul o Hotarare de Guv, avem un an la dispozitie, dar acum suntem apriori. De aceea suntem nevoiti sa ajungem la hotarari intempestive”, a explicat edilul.

Va reamintim, la finalul lunii iulie, primarul Timisoarei, Nicolae Robu, anunta ca Timisoara va primi 44 de autobuze electrice noi, in valoare totala de peste 26 de milioane de euro, in urma unui parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii. Din valoarea totala a mijloacelor de transport, Primaria Timisoara ar urma sa plateasca doar 2%, restul sumei fiind din finantare europeana.

Daca totul va merge conform planului, primul autobuz electric ar trebui sa soseasca la Timisoara in 2019.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca este vorba de autobuze „pur-electrice” as recomanda mai degraba cele „hibride” bazat in primul rand pe ideea „autonomiei” de mers; evident, mi s-ar putea explica ca ele vor fi „incarcate” in fiecare seara, cin sistemul cu incarcare rapida (max 2 ore) …. (tra, la, la) … dar cred ca pana ce Timisoara „sa accepte varianta numai electric” vor mai trece multi ani si aceste autobuze „se vor amortiza”. Cunosc motivatiile, dar din nefericire si RATT/STPT -ul.

  2. Dom’le, astea costa o avere, ce au trolebuzele astea de acu’, functioneaza ireprosabil de zeci de decenii, astea nu sunt 100% electrice? sau sunt prea ieftine? A inebunit si capra acum, dom’le

  3. Veti avea soferi care sa le conduca, sau le vor inlocui pe cele de acum, care in weak-end, cand este lumea mai libera si au loc tot felul de evenimente, circula cu frecventa diminuata, iar la ora 21 se retrag de pe traseu? Cum credeti ca veti scapa de avalansa de autoturisme care vor sufoca orasul, la propriu si la figurat, si care se prefigureaza prin masiva populare a satelor limitrofe, devenite dormitoarele orasului?