Dominic Fritz, nemultumit de curatenia din oras si de contractul de salubrizare: Sumele care s-au stabilit nu ar fi fost cele pe care eu le-as fi pus acolo. Ce suparari au cei de la Brantner

TIMISOARA. Pet-uri, frunze cazute in toamna, alte deseuri vegetale, noroi sau nisip. Toate se gasesc pe marginea strazilor din Timisoara ori pe trotuare. Timisorenii sunt nemultumiti de curatenia din oras. Primarul Dominic Fritz, de asemenea. Dar sunt suparari si de partea firmei de salubrizare.

CITESTE SI: Dominic Fritz rupe inca un contract de-al lui Robu, reamenajarea din Piata Victoriei la Timisoara: Facem un concurs, in 2024 sa incepem lucrarile 

Iar timisorenii vor trebui sa mai astepte pana curatenia va fi facuta ca la carte. Asta explica primarul Dominic Fritz, dupa o discutie avuta cu directorul firmei Brantner, care se ocupa de maturatul si spalatul strazilor din oras vreme de 4 ani pe 18 milioane de euro.

Contractul nu a fost bine facut, sustine edilul sef, care precizeaza ca incearca sa ajunga la o intelegere cu firma de curatenie pentru ca salubrizarea sa fie mai eficienta, in special in cartiere.

Nu sunt multumit, cred ca problema aceasta de a avea un program coordonat trebuia facuta si o sa avem rezultate acolo. Daca ar fi atat de simplu, doar sa vina cineva si sa zica ca vrea mai multa curatenie, s-ar fi rezolvat mult mai repede. Vorbim si de bani, curatenia costa, si am avut o discutie si cu directorul pe tara al firmei Brantner in care am facut un schimb de nemultumiri si asteptari reciproce si va dura inca un pic pana cand ideile noastre si felul in care a facut firma acum, sa fie sincronizate. E efectiv si in functie de bani. Caietul de sarcini care s-a facut si sumele care s-au stabilit nu ar fi fost cele pe care eu le as fi pus acolo, dar lucram cu contractul existent si vedem cum putem sa eficientizam cutatenia, mai ales in cartiere„, a spus primarul Dominic Fritz.

Edilul a vorbit si despre nemultumirile pe care le are firma de salubrizare. Clujenii sustin ca in caietul de sarcini au fost prevazute suprafete mai mici pentru strazi decat sunt de maturat in realitate, iar asta inseamna o cheltuiala in plus pentru Brantner

In primul rand, sunt nemultumiri cu plata strazilor, cu plata facturilor, avem si acolo cateva facturi restante si, in al doilea rand, exista o nemultumire cum au fost calculate suprafetele, ca de fapt suprafetele reale sunt mai mari decat cele din contract si ca pot sa factureze doar o parte din ce au in contract„, a spus primarul

Va reamintim, firma austriaca Brantner Servicii Ecologice din Cluj Napoca a castigat in 2019 licitatia pentru curatenia stradala la Timisoara pentru 4 ani. Valoarea contractului este de 18 milioane de euro.

Angajatii Brantner Servicii Ecologice trebuie sa actioneze pe toate cele 1227 de strazi ale orasului, pe trotuare, alei, parcari, statii STPT, pasaje, poduri, pasarele si zone pietonale. Au de curatat carosabilul, malurile canalului Bega, pistele de biciclete si pietele volante, dar si rigolele.

De asemenea, angajatii companiei folosesc maturi de nuiele sau de plastic, perii, aspiratoare stradale purtate etc., iar in urma acestor activitati carosabilul, rigola carosabilului si suprafata trotuarelor ar trebui sa ramana curate, fara praf, nisip sau alte deseuri. Acestia trebuie sa spale carosabilul si trotuarele, sa curate vegetatia crescuta spontan in trotuare si la limita bordurilor, si sa adune deseurile stradale: hartii, pungi, cutii, sticle din plastic, obiecte de dimensiuni mici si medii aruncate/abandonate pe strada/trotuar, resturi vegetale, deseurile rezultate din maturatul propriu-zis, in saci de plastic sau in europubele, eurocontainere. Tot angajatii societatii de salubrizare trebuie sa stranga in gramezi noroiul, nisipul, pamantul sau praful rezultat din razuire, iar toate deseurile vor fi si transportate in aceeasi zi. Au si misiunea de a goli cosurile stradale in saci de plastic sau europubele, sa le spele macar o data pe luna si sa inlocuiasca toate cosurile degradate.

Gunoaiele sunt transportate fie la Statia de sortare deseuri din Timisoara, fie, dupa caz, la deponeul de la Ghizela, cu achitarea tarifelor stabilite de ADID.

Inspectia curateniei trebuie facuta zilnic, iar firma trebuie sa puna la dispozitie 2 masini cu care sa se faca verificarile in teren de catre reprezentantii Primariei.

Conform contractului, daca nu-si face treaba, firma de curatenie poate fi sanctionata. Mai intai nu i se va plati suprafata stradala care nu a fost maturata, apoi se va trece la sanctiuni suplimentare, respectiv penalitati lunare.

Daca 3 luni la rand situatia se repeta, Primaria poate rupe contractul fara alte formalitati si organizeaza o noua licitatie, firma clujeana avand obligatia sa mai asigure curatenia stradala pana la desemnarea unui nou operator. Mai mult, nu va avea voie nici sa participe la noua licitatie pentru incredintarea serviciului de salubritate.

CITESTE SI: Dominic Fritz anunta ca asteapta bani de la Bucuresti pentru spitalele din Timisoara. Noul Municipal nu se mai face pe terenul identificat in campania electorala pentru ca este… prea mic 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Atata de voalat se exprima Fritz si cu atatea subantelesuri incat nu ne prindem ce vrea sa zica despre suma din caietul de sarcini. Ii prea mica sau prea mare? Ar fi vrut sa dea mai mult? Ba ca nu-s bani, ba ca el ar plati mai bine firmele pentru calitate … Calitate pacii o ofera firmele din Romania. Poti sa-i platesti si triplu, ei tot cu aceasi oameni si utilaje lucra. Poate vrea sa aduca din Germa si sa-i plateasca regeste asa cum spunea ca ar trebui platit el, consilierii lui si city managerul, pentru ca performeaza si nu freaca menta …