Vestea cea atat de asteptata intr-un loc de poveste din Banat. Ce se va intampla in cea mai veche gara din Romania

A fost construita inaintea celor din Roma, Stockholm, Tokyo sau Los Angeles, intre anii 1854-1856, este cea mai batrana gara de pe teritoriul actual al Romaniei si se afla in Banat.

CITESTE SI: Cat de tare seamana cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, aflata in Banat, cu Semmeringul din Austria! FOTO!

Vorbim despre gara din Oravita, unde se gaseste, de asemenea, cel mai vechi depou de locomotive din tara, ridicat de catre Societatea Privilegiata a Cailor Ferate de Stat Austrice pentru a asigura remorcarea trenurilor pe linia Oravita – Bazias.

Cazuta prada degradarii in ultimii ani, gara a fost vizitata de ministrul Transporturilor Razvan Cuc, sambata, cand a verificat stadiul lucrarilor la refacerea drumului DN57 Moravita – Oravita. DRDP Timisoara modernizeaza in acest an tronsonul cuprins intre Oravita si limita cu judetul Timis.

Ministrul a venit cu promisiuni la Oravita si a sustinut ca vor demara lucrari de reabilitare in regie proprie, cu fonduri de la bugetul de stat, si la cea mai veche gara.

In urma cu ani, reprezentantii Regionalei de Transport Calatori Timisoara si cei ai Primariei din Oravita sustineau ca au in plan realizarea unui muzeu in incinta statiei CFR, dat fiind faptul ca din aceasta gara porneste traseul de vis – Semmeringul Banatean, cea mai spectaculoasa cale ferata din Romania, care atrage in fiecare an mii de turisti din toate colturile lumii, asa cum o face ruta sora din Austria.

Va reamintim, la Oravita s-a construit si prima cale ferata de pe teritoriul tarii noastre: Oravita – Iam – Iasenova – Vracevgai – Bazias, inaugurata pentru transportul de marfa la 30 august 1854, iar pentru calatori la 1 noiembrie 1856.

Gara Oravita este si prima gara cu ascensor. Are peronul la primul etaj, acesta fiind cu mult deasupra nivelului strazii. Pe vremuri, pasagerii si bagajele urcau cu liftul, din strada pana la peron.

Legatura Oravitei cu reteaua mondiala de cai ferate s-a facut in 15 iulie 1858, cand orasul Timisoara a fost legat cu o linie noua Varset – Iasenova. Drumul cu trenul de la Oravita la Budapesta dura atunci 26 de ore, iar de la Oravita la Viena 36 de ore, traseul fiind cunoscut sub numele de „lunga linie orientala”.

Printre personalitatile care au trecut prin gara Oravita se numara trupa de teatru Pascaly, din care facea parte si Mihai Eminescu, la acea vreme sufleor si secretar particular al directorului, imparateasa Sissi si regele Carol I al Romaniei.

Surse foto: banaterra.eu, infocs.ro, oravita-anina.eu

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.