‘Eu sper ca de saptamana viitoare sa inceapa curatenia pe strazi in Timisoara’. Primarul Nicolae Robu, optimist, desi prin contract firma are 3 luni de gratie sa organizeze operatiunea

TIMISOARA. Desi are un termen de gratie de 3 luni pentru a organiza operatiunea de curatenie stradala la Timisoara, firma Brantner Servicii Ecologice din Cluj, care a castigat licitatia, ar putea incepe mai grabnic mult asteptata misiune de maturat in oras, intrucat s-au implinit 3 luni de cand strazile sunt pline de mizerie.

Primarul Nicolae Robu a anuntat astazi ca angajatii noului operator ar putea trece la treaba chiar de saptamana viitoare.

Eu sper ca de saptamana viitoare sa inceapa. Vine primavara, sunt foarte multe lucruri de facut. Horticultura are de lucru pe spatiile verzi si nu mai poate sa stea concentrata pe curatenia stradala. Am procedat cum am putut in situatia in care prima data nu a fost nimeni la licitatia pentru acest serviciu. Am inteles ca firma austriaca care a castigat licitatia isi va aduce utilajele. Nu stiu cum procedeaza ei. Sper ca intr-o saptamana sa inceapa„, a spus marti primarul Nicolae Robu.

In sedinta in plen de marti, consilierii locali au votat aprobarea contractului cadru cu Brantner Servicii Ecologice pentru urmatorii 4 ani, in valoare de 18.200.000 de euro, cu TVA.

Angajatii Brantner Servicii Ecologice vor actiona pe toate cele 1227 de strazi ale orasului, pe trotuare, alei, parcari, statii STPT, pasaje, poduri, pasarele si zone pietonale. Vor curata carosabilul, malurile canalului Bega, pistele de biciclete si pietele volante, dar si rigolele.

Vor folosi maturi de nuiele sau de plastic, perii, aspiratoare stradale purtate etc., iar in urma acestor activitati carosabilul, rigola carosabilului si suprafata trotuarelor trebuie sa ramana curate, fara praf, nisip sau alte deseuri. De asemenea, vor spala carosabilul si trotuarele, vor curata crescuta spontan in trotuare si la limita bordurilor, vor aduna deseurile stradale: hartii, pungi, cutii, sticle din plastic, obiecte de dimensiuni mici si medii aruncate/abandonate pe strada/trotuar, resturi vegetale, deseurile rezultate din maturatul propriu-zis, in saci de plastic sau in europubele, eurocontainere. Tot angajatii societatii de salubrizare vor strange in gramezi a noroiul, nisipul, pamantul sau praful rezultat din razuire, iar toate deseurile vor fi si transportate in aceeasi zi. Au si misiunea de a goli cosurile stradale in saci de plastic sau europubele, sa le spele macar o data pe luna si sa inlocuiasca toate cosurile degradate.

Gunoaiele vor fi transportate fie la Statia de sortare deseuri din Timisoara, fie, dupa caz, la deponeul de la Ghizela, cu achitarea tarifelor stabilite de ADID.

Spalarea trotuarelor si carosabilului se va face noaptea, cu apa si/sau solutii biodegradabile, intre 1 aprilie si 1 octombrie, in functie de conditiile meteo.

Zona centrala si zona pietonala din centrul istoric din Timisoara vor avea regim special. Aici se va face curatenie si in zilele lucratoare si in cele nelucratoare, ori de sarbatori legale.

Pe perioada derularii contractului, firma de salubritate trebuie sa aiba cel putin 4 aspiratoare urbane autopropulsate cu containere standard si transmisie electrica. Mai mult, automaturatorile si autocisternele pentru spalat vor avea sistem GPS, motoare nepoluante si inspectia tehnica la zi. Cu ajutorul GPS-ului, inspectorii Primariei vor putea urmari activitatea masinilor in timp real, dar vor putea si consulta istoricul operatiunilor. Aceasta in conditiile in care reprezentantii firmei vor face procese verbale in fiecare zi si raportari periodice.

Inspectia curateniei se va face zilnic, iar firma trebuie sa puna la dispozitie 2 masini cu care sa se faca verificarile in teren de catre reprezentantii Primariei.

De asemenea, Brantner Servicii Ecologice va trebui sa infiinteze un dispecerat cu program non-stop, unde sa poata fi inregistrate reclamatii, iar numarul de telefon sa fie cunoscut de catre timisoreni.

Daca nu-si face treaba, firma de curatenie va putea fi sanctionata. Mai intai nu i se va plati suprafata stradala care nu a fost maturata, apoi se va trece la sanctiuni suplimentare, respectiv penalitati lunare.

Daca 3 luni la rand situatia se repeta, Primaria poate rupe contractul fara alte formalitati si organizeaza o noua licitatie, firma clujeana avand obligatia sa mai asigure curatenia stradala pana la desemnarea unui nou operator. Mai mult, nu va avea voie nici sa participe la noua licitatie pentru incredintarea serviciului de salubritate.

Va reamintim, in contract este prevazut un termen de gratie de 90 de zile din momentul iscalirii contractului, in care firma sa se organizeze, sa identifice strazile si sa isi planifice operatiunile, sa obtina avize si autorizatii, sa preia echipamente ori sa cumpere, dupa caz, sa angajeze oameni, sa-i instruiasca, sa constituie garantia de buna executie, sa incheie asigurari si sa obtina licente.

Brantner Servicii Ecologice SRL face parte din grupul austriac Brantner Group si se ocupa de curatenie in Cluj-Napoca, Dej, Resita, Sibiu, Drobeta Turnu Severin si Piatra Neamt.

UPDATESedinta cu scantei in Consiliul Local la Timisoara pe actualizarea caietului de sarcini de la licitatia pentru curatenia stradala, dupa anuntarea castigatorului 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Asteptam sa se faca ceva pentru ca acest oras este prea jegos. Domnule primar , zona Traian e ca dupa razboi ,facem ceva si in aceasta zona istrorica?? Vin straini si isi fac cruce cand vad cata tiganie , gunoaie, infrastructura de 2 bani si cladiriile deplorabile.