Opinia Timisoarei

10 probleme ale noului Regulament de parcare in Timisoara identificate de Federatia Asociatiilor de Locatari. Soferii asteptati la dezbatere

TIMISOARA. Noul regulament de parcare in Timisoara, intocmit de administratia Fritz, aflat la un pas de votul in Consiliul Local, creeaza nemultumiri in randul Federatiei Asociatiilor de Locatari din Timisoara, care reprezinta peste 3.500 de asociatii si proprietari din oras.

CITESTE SI: Locurile de parcare in minus in zona centrala si pe marile artere, dar si rablele abandonate pe spatiile de parcare, printre principalele nemultumiri ale timisorenilor. Dezbaterea pe noul regulament de parcare in Timisoara, reluata 

Reprezentantii FALT nu sunt de acord cu noile tarife, cu felul in care se vor plati abonamente pentru parcarile dintre blocuri, dar nici cu modul in care sunt repartizate locurile ‘rezervate’ catre institutiile din oras. Astfel, au realizat o lista a ‘minusurilor’ constatate in proiect, pe care urmeaza sa o prezinte si autoritatilor, in cadrul dezbaterii publice pe acest subiect.

Problemele identificate sunt urmatoarele:

1. Asa cum s-a gandit acest Regulament, daca nu se vor face modificari ar afecta negativ pe foarte multi posesori de masini.

2.Referitor la art. 4 alin. (5), ne surprinde sa observam ca prea multe institutii beneficiaza de abonamente gratuite si de un numar prea mare de abonamente pe institutie, acest articol prevede ca: „Prevederile de mai sus se aplica tuturor autovehiculelor, mai putin în cadrul parcarilor cu acces controlat, cu urmatoarele exceptii:
a) vehiculele corpului diplomatic;
b) vehiculele de interventie (ambulanta, SMURD, pompieri, politie, jandarmerie, Ministerul Justitiei, M.Ap.N., Ministerul Public, Politie Locala, etc.) aflate în misiune;
c) motorete, motociclete;
d) vehicule utilizate de catre institutii ale statului (cum ar fi, spre exemplu: politie, jandarmerie, Ministerul Justitiei, M.Ap.N., Ministerul Public, Politie Locala, Primaria
Municipiului Timisoara, Serviciul Roman de Informatii, etc), pentru misiuni operative în teren necesare pentru ducerea la îndeplinirea a sarcinilor de serviciu ale acestor institutii, cazuri ce vor fi analizate, în baza unor solicitari justificate, de catre conducerea operatorului. În aceste cazuri, numarul de abonamente ce poate fi eliberat este limitat la maximum 20 de abonamente/institutie solicitanta, cu luarea în considerare a justificarilor aduse de catre institutiile solicitante”.

3. Foarte multe institutii publice au parcari rezervate, iar cetatenii care au treaba la aceste institutii nu gasesc un loc de parcare.

4. Referitor la art. 34 alin. (1), care prevede ca „În zona de aplicare a sistemului de taxare, in masura disponibilitatii locurilor si in corelare cu strategia/politica generala privind parcarile, exista posibilitatea închirierii unor locuri de stationare sau parcare, din proximitatea unei anumite locatii, de catre urmatoarele categorii de institutii: a) Institutiile Bancare; b) Agentii economici; c) Institutii spitalicesti private (Spitale si Policlinici private)”; consideram ca inchirierea locurilor de parcare ar trebui sa fie cat mai limitativa. Agentii economici ar trebui sa îsi construiasca propriile parcari si nu sa închirieze locuri de parcare apartinatoare domeniului public.

5. Referitor la art. 3 alin. (4), care prevede urmatoarele: „Exceptie fac parcarile al caror acces este controlat prin bariere si parcarile subterane/supraterane al caror regim de functionare, respectiv ale caror programe de functionare vor fi stabilite de Primaria Municipiului Timisoara, cu avizul Comisiei de Circulatie din cadrul acestei institutii”, solicitam sa se înlocuiasca sintagma „Primaria Municipiului Timisoara” cu sintagma „Consiliul Local Timisoara”.

6. Referitor la art. 4 alin. (2), „în interiorul zonei de aplicare a sistemului de taxare, în parcari special amenajate, se pot aplica sisteme de control al accesului. Parcarile – atat cele cu sisteme de control al accesului cat si celelalte parcari amenajate, pot fi prevazute cu senzori de prezenta sau camere video de supraveghere pentru gestiunea generala a sistemului”, solicitam o previziune pe un termen mediu, adica sa ne anuntati pe cate strazi intentionati sa aplicati aceasta modalitate.

7. Referitor la art. 4 alin. (4) solicitam înlocuirea sintagmei „Primaria Municipiului Timisoara” cu sintagma „Consiliul Local Timisoara”, acolo unde se prevede ca „Parcarile în care se aplica acest sistem se aproba de catre Primaria Municipiului Timisoara la propunerea operatorului sistemului de parcare, cu avizul Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Timisoara”.

8. La art. 3 alin. (3) lit. a, se prevede marirea intervalului orar în loc de 08.00-17.00 cu 08.00-20.00 în viitor, si nu întelegem care este rationamentul pentru ca, dupa ora 17.00 nu mai e aglomeratie decat daca dorim bani în plus de la cetateni. La fel nu întelegem de ce se aplica sistemul si în zile de sambata în zona rosie, galbena si albastra; iar în zona verde s-a introdus de luni pana duminica, tot între orele 08.00-20.00. În alte tari din UE, precum Austria nu exista un sistem de parcare pentru zilele de sambata si duminica, precum cel initiat de TimPark.

9. La art. 8 alin. (3) se prevede: „În perimetrul sistemului de parcare se poate stabili ca pe anumite strazi/parcari sa fie introdusa o taxare progresiva, la intervale orare, în functie de durata ocuparii unui loc de parcare din acea strada/parcare, locatiile în care se aplica taxarea progresiva fiind prevazute în Anexa nr. 3 si Anexa nr. 5”.

10. O problema care ar afecta asociatiile de proprietari este faptul ca, pentru încasarile facute de administratori, cei care nu sunt din imobil, de cele mai multe ori pleaca la încasari dupa ora 17.00, iar acestia nu vor gasi loc de parcare, ceea ce va duce la batai de cap pentru administratori, locatari, programe decalate etc„, transmit reprezentantii FALT.

CITESTE SI: Noul Regulament de Parcare in Timisoara. 110 lei, cel mai scump abonament intre blocuri, pana la 7 lei ora de parcare in centru. Vezi lista cu cele peste 200 de strazi din noul sistem Timpark si zonele de tarifare

Federatia Asociatiei de Locatari vrea ca primaria sa nu mai aloce locuri de parcare gratuite catre institutii, ci acestea sa le inchirieze, la fel ca orice operator privat sau persoana fizica. De asemenea, spun ca nu sunt de acord cu prelungirea programului de plata a parcarii pana la ora 20.00 si ca acest lucru arata doar ca Primaria vrea sa incaseze mai multi bani de la soferi. De asemenea, FALT considera ca introducerea abonamentului de tip Rezidential nu rezolva problema locurilor de parcare, ci este, la fel, doar o masura pentru a aduna si mai multi bani la buget.

O alta nemultumire este legata de taxarea progresiva aplicata in zona centrala. FALT precizeaza ca, pentru o zi de parcare, soferii ar putea scoate din buzunare 76 de lei, o suma socotita drept mult prea mare.

Va reamintim, o dezbatere pe marginea noului regulament de parcare, ce ar urma sa intre in vigoare incepand de anul viitor, va avea loc in 18 octombrie, de la ora 16.00, in format electronic, pe platforma ZOOM.

Cei care vor sa isi spuna parerea se pot adresa in scris Cabinetului Viceprimar Ruben Latcau sau in format electronic la adresa cabinet.viceprimar1@primariatm.ro, pana la dara de 16 octombrie, la ora 12.00.

Exit mobile version