E oficial! RATT devine Societatea Publica de Transport Timisoara

TIMISOARA. Regia Autonoma de Transport Timisoara este de astazi istorie. Consilierii locali au decis transformarea regiei in societate comerciala, pentru a putea accesa si fonduri europene.

CITESTE SI: Cand se demoleaza Stadionul Dan Paltinisanu din Timisoara si cat va costa ridicarea unei noi arene? 

Dupa discutii care au durat mai bine de o jumatate de ora, consilierii locali au fost de acord cu transformarea Regiei Autonome de Transport a Timisoarei in societate comerciala. Inainte de a se vota schimbarea, consilierii au decis sa ii puna la treaba pe cei din conducerea RATT. Consilierul Dan Idolu a cerut ca pana in 31 octombrie sa fie prezentat Consiliului Local un plan de afaceri si unul de dezvoltare pana in anul 2024, propunere care a fost acceptata de consilierii locali.
O alta propunere care a fost acceptata a venit de la Gabriela Popovici, care a solicitat demiterea intregii echipe de conducere a viitoarei societati, daca aceasta nu isi va indeplini obiectivele.

CITESTE SI: EXCLUSIV! Operatiune fulger in parcarea unui centru comercial, in Timisoara! Ce au capturat politistii in urma unui flagrant? FOTO! 

Dupa noua organizarea, regia de transport se va transforma in Societatea de Transport Public Timisoara, STPT, cu un capital de 3 milioane.

„Aportul municipiului Timisoara la constituirea capitalului social al societatii este de 3.000.000 lei dupa cum urmeaza:
a- in numerar, subscris si varsat, este in cuantum de 150.000 lei
b- in natura bunuri imobile in valoare de 2.850.000 lei.
(2) Capitalul social initial este divizat in 3.000 de actiuni nominative dematerializate. Valoarea
nominala a unei actiuni este de 1.000 lei„, se arata in textul proiectului de hotarare.

Adunarea Generala a noii societati va fi formata din 15 membri, in timp ce Consiliul de Administratie va avea noua, cu doi mai mult decat se stabilise initial. Toti consilierii care fac parte din cele doua organisme de conducere sunt insa in aceste functii provizoriu, pana cand va fi aleasa o noua conducere. Timpul alocat pentru numirea unei conduceri in fruntea Societatii de Transport Public Timisoara este de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii la o jumatate de an.

Transformarea aceasta se face pentru a putea accesa fodurile europene. E o conditie de eligibilitate. Nu se finanteaza decat societati comerciale. De aici se pleaca. E urgenta transformarea pentru ca astfel ratam fondurile europene. Transofrmarea in sine nu ne aduce un transport mai bun…Sunt eligibili 40 de milioane de euro daca avem operator de transport eligibil pentru Timisoara. Daca nu avem, suma va fi redistribuita catre alte municipii„, a declarat primarul Nicolae Robu in cadrul sedintei de consiliu local.

 

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Adunarea Generala a noii societati va fi formata din 15 membri, in timp ce Consiliul de Administratie va avea noua, cu doi mai mult decat se stabilise initial
    Intrebari:
    1. Acestia vor fi platiti – si cam cu cat/luna – sau va fi „voluntariat”? Sa nu cadem in situatia in care „veniturile noii” Societati de Transport Public Timisoara sa depaseasca aceste „indemnizatii”.
    2. Acestia vor putea face si din alte „foruri de conducere” (Consilii de Administratie, Adunari generale,…)?