Vor fi intarzieri la Centura de Sud la Timisoara. Nici pana acum nu s-au facut calculele si documentele pentru lucrarile suplimentare la intersectiile cu Drumul Boilor si celalalte drumuri judetene. Video

TIMISOARA. Inca din iulie s-a atins plafonul privind sumele alocate pentru Centura de Sud Timisoara, in conditiile in care deja s-a deschis santierul, iar solutia legata de intersectia soselei cu Drumul Boilor a fost batuta in cuie dupa acest moment.

CITESTE SI: Jumatate de an de santier pe Centura de Sud la Timisoara. Executia lucrarii se apropie de 15%. Foto si video 

Astfel, pentru ca aceasta conexiune sa fie realizata, Primaria Timisoara trebuie sa acopere cheltuiala, pe banii timisorenilor. Aceasta decizie a fost luata in urma unei intalniri intre reprezentantii municipalitatii si cei ai Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care realizeaza drumul, in cea mai mare parte cu fonduri europene.

Nicolae Robu anunta inca de pe atunci ca suma necesara realizarii giratiei urmeaza sa fie calculata si cuprinsa intr-un nou document. Acesta, insa, nu a fost intocmit nici pana acum, lucru anuntat de presedintele ales al CJT. Alin Nica s-a intalnit cu reprezentantii DRDP Timisoara si a fost pe santierul Centurii de Sud.

Directorul regional DRDP Timisoara, Horatiu Simion, m-a informat ca sunt executate lucrari intr-un procent de 15% din total, insa noile intersectii, atat cu “Drumul boilor”, cu drumurile judetene si cu drumurile comunale vor necesita modificari de cantitati si valori. Aceste modificari trebuie trecute intr-un act aditional la contractul initial, fapt care inseamna ca se vor produce unele intarzieri in executie.
Dupa investire, voi face demersurile necesare pentru a rezolva problema cu intersectiile cu drumurile judetene, astfel incat lucrarea la centura de sud a Timisoarei sa nu mai fie ingreunata de chestiuni birocratice si lipsa de comunicare dintre institutiile implicate in realizarea proiectului„, a spus Alin Nica, presedintele ales al Consiliului Judetean Timis.

Seful DRDP Timisoara, Horatiu Simion, si-a exprimat speranta ca pana de Craciun sa se ajunga cu lucrarile la aproape un sfert din realizarea Variantei de Ocolire Sud Timisoara.

In zona localitatii Utvin s-a facut primul strat de fundatie, pe unele sectoare fiind așternuta și piatra sparta, care se va proteja, odata cu venirea iernii, cu un prim strat de asfalt. in perioada de iarna nu se poate lucra la terasamente, dar vor continua lucrarile la structurile podurilor și la podete, precum și la etapele necesare pentru relocarea utilitatilor. Stadiul actual al lucrarii este de 15% și speram ca pana la finele anului sa ne apropiem de 25%”, a precizat Horatiu Simion, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Conform antreprenorului, daca conditiile meteo vor permite, de saptamana viitoare vor incepe forajele la podul peste Bega, in zona localitatii Ghiroda.

Va reamintim, realizarea Centurii de Sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de incepere al lucrarilor si de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Mobra, Orbu & Co … hai bagati-o pe aia cu fapte nu vorbe :)))))))

    Bine macar ca nu au luat ciolanul, ca tot asta era situatia

  2. Dacă nu transformau șoseaua de centură a Timișoarei, care trebuia să fie în regim de autostradă , într-un drum de țară pe moșiile primarilor psd-isti din Giroc, Sag, Parța și Sâmihaiu Roman astăzi cu siguranță erau gata 30% din lucrări, prețul nu ar fi fost cu mult mai mare pentru că km. erau mai putini iar exproprierile erau mai puține. Păcăliciul Dobra împreună cu Grindeanu argatul lui Ali Baba de Teleormankistan și-au bătut pur și simplu joc de Timișoara.

  3. Culese din articol:
    … vor necesita modificari de cantitati si valori …..
    … trebuie trecute intr-un act aditional la contractul initial, fapt care inseamna ca se vor produce unele intarzieri in executie …
    …. stadiul actual al lucrarii este de 15% și speram ca pana la finele anului sa ne apropiem de 25%” ….
    Quod erat demonstrandum! Alti bani alta distractie, alte termene, alti actori, adica finalul … „ad calendas graecas”

  4. Obiectivele cele mai importante legate de centura s-au realizat: poza in ziare cu Robu pe santier, poza in ziare cu Dobra pe santier. Restul sunt detalii mai putin importante.

  5. Propun numirea drumului in „Drumul pnl-istilor” fiind facut in timpul lor .