Vor avea peroane la nivel cu noul tramvai turcesc, afisaj care sa arate corect timpii de asteptare, pavaj tactilo-vizual. Se cauta un proiectant pentru modernizarea statiilor de pe linia 1, pe care circula garnitura Bozankaya, la Timisoara

TIMISOARA. Planuri pentru reabilitarea mai multor statii de tramvai din Timisoara. Este vorba despre cele de pe linia 1 de circulatie, de la Gara de Nord pana la statia Meteo de la Padurea Verde, traseu pe care merge tramvaiul nou turcesc de la Bozankaya.

Deocamdata, primaria a lansat o licitatie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si cauta o firma care sa faca studiile si proiectarea.

CITESTE SI: Schimbarea la fata a Pietei Victoriei din Timisoara se va face dupa un concurs de solutii. Primaria incepe cu o consultanta si un studiu de peste 100.000 de euro

Valoarea contractului este de 210.084 lei, fara TVA, iar realizarea documentatiei si a proiectarii trebuie sa dureze cel mult 8 luni din momentul in care va fi declarat un castigator al licitatiei. Apoi se va cauta un constructor.

In total, 34 de statii de tramvai sunt vizate de aceasta modernizare. Toate vor avea peronul adaptat la acelasi nivel cu noile tramvaie Bozankaya si pavaj tactilo-vizual, precum si zone de avertizare cu un contrast ridicat de culoare, pentru o mai buna delimitare a spatiului.

Peroanele vor fi accesibile tuturor persoanelor cu mobilitate redusa, persoane cu dizabilitati, varstnici, parinti cu carucioare pentru copii, astfel incat sa le permita urcarea/coborarea din tramvai.

Fiecare statie va fi supravegheata video si va avea un monitor pentru informare, vizibil pe ambele parti ale panoului de afisaj, care va contine detalii despre timpii de ajungere in statii a mijloacelor de transport. Sistemul urmeaza sa fie adaptat si pentru si pentru persoanele nevezatoare.

Statiile sunt prevazute sa aiba panouri fotovoltaice, prize pentru incarcarea telefoanelor, acces la internet si automate de bilete.

Statiile care fac obiectul contractului: Gara de Nord, Regele Carol I, Piata Mocioni/Sinaia, Piata Maria, Catedrala Mitropolitana, Spitalul de Copii, Piata 700, Libertatii, Continental, Prefectura, 3 August, Piata Traian (toate tur-retur, cate 2 statii); Printul Turcesc, Sarmisegetuza, Lalelelor, V. Economu, V. Babes, Meteo, UMT, Electrica, Gara de Est, Piata Badea Cartan.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Normalitate.

  2. Normalitate pe o singura linie:)))

  3. Parerea mea sincera despre tramvaie este foarte buna, pentru ca unii care au mobilitatea redusa au beneficiul de inaltimea tramvaiului, dar sunt unele mici dezavantaje. De exemplu:
    -prize pentru incarcarea telefonaelor: se pot uda de la ploaie, ceata, sau zapada depusa. Ar trebui puse clapete ca sa nu patrunda umiditatea
    -automatul de bilete: se pot bloca biletele in aparat si atunci s-ar produce intarziere si as avea de adaugat mai bine sa nu se grabeasca asa de repede automatul, sa imprime nici lent nici prea repede la o viteza constanta. Acestea sunt dezavantajele dar avantajele sunt ca primarul Fritz sa gandit bine sa cumpere din Turcia tramvaie noi, mai ales ca ne putem bucura de cele vechi, alea noi cu culoare mov si alb si nu intr-un final cele noi noute, deci Fritz a facut alegere foarte buna.

    • Limba dulce mult aduce!

  4. Timp de 4 mandate Ciuhandu iar apoi 8 ani Robu nu au vrut sa modernizeze macar statiile importante cu trafic mare. Cat despre automatele de bilete pentru acesti doi bufoni nu a existat nici un interes, in Timisoara dupa inchiderea chioscurilor de ziare la ora 17 calatorul mai avea doar cateva puncte de vanzare. In Arad de vreo 15 ani exista in statii automate de bilete in schimb Robu visa fantani muzicale si concerte in piata Libertatii pentru care a scos toti copacii

  5. In curand o sa aduceti tramvaie si trolee teleghidate ca salariile sunt cam mici pt. meseria asta, lipitorilor 😉

  6. Deci am cumparat si noi tramvaie turcesti, nu cum voia robu tramvaie modernizate in Romania sau nemtesti

    E bine asa, o luam pe urma bucurestiului, probabil au dat spaga mai mare turcii, ca doar suntem buni de cumetrii si noi si ei

    De ce sa cumparam calitate, de ce sa luam rtamvaie produse in romania, sa pompam bani in afara UE ca spaga merge bine

  7. Rivalitatea Din Footbal sa extins si la Tranvaie !!Cu Ce sunt mai bune astea Turcesti Decat cele Fabricate La ARAD !!