Opinia Timisoarei

Vom avea tramvaie galbene Bozankaya la Timisoara. Turcii anunta ca produc inca 17 garnituri pe langa cele violet deja livrate

TIMISOARA. Avem prima imagine cu tramvaiul Bozankaya in galben si negru asa cum isi doreste administratia Fritz. Turcii de la Bozankaya anunta semnarea contractului pentru suplimentarea celui initial, cu inca 17 garnituri, prin PNRR.

Administratia Robu reusise sa atraga bani europeni pentru 23 de tramvaie noi, insa a realizat licitatia in 2019 in asa fel incat, daca ar obtine noi fonduri, sa poata extinde comanda pana la 40 de garnituri, fara sa mai treaca prin toate etapele procedurii care ar intarzia mult o astfel de achizitie. Decizia Directiei Tehnice din Primaria Timisoara de atunci se dovedeste mana cereasca pentru continuarea innoirii flotei STPT cu bani din PNRR. Timisoarei i-au fost aprobati peste 300 de milioane de lei prin Planul National de Redresare si Rezilienta pentru mijloace de transport in comun noi.

Opiniatimisoarei.ro va dezvaluia recent ca administratia Fritz isi doreste sa schimbe culoarea noilor mijloace de transport in comun din violet in galben si a intreprins mai multe demersuri pentru a afla cum poate face asta in conditiile in care contractul este pe fonduri europene, iar orice modificare ar putea pune in pericol finantarea.

CITESTE SI: Sa fie galbene si tramvaiele Bozankaya de la Timisoara, chiar daca s-ar putea pierde banii europeni. Administratia Fritz face orice sa le vopseasca. A concediat echipa de proiect si a pus in loc un ‘ratangiu’ si o fosta ‘purtatoare de trepied’ a lui Nicolae Robu

Ordinul de incepere a productiei noilor tramvaie galbene a fost semnat vineri, in 26 mai, de catre Mihai Florescu, directorul Directiei Generale Investitii Mentenanta si luni, in 29 mai, de catre viceprimarul Ruben Latcau, fiind trimis ulterior producatorilor.

Reprezentantii Bozankaya au postat miercuri dimineata un anunt pe pagina de Facebook in care precizeaza ca Bozankaya va continua productia pentru Timisoara, unde va livra inca 17 tramvaie noi. In imaginea atasata postarii a si fost prezentata varianta pe galben cu negru.

Tramvaiul nostru, deținător de premii record cu tehnologia revoluționară, a fost îndrăgit de timișoreni.
A fost semnat contractul pentru 17 tramvaie suplimentare ecologice, care oferă conducere fără catenariat până la 70 de kilometri pe baterie, iar producția a început.
Tramvaiele vor fi în curând pe drum de la Ankara la Timișoara!„, au transmis cei de la Bozankaya.

UPDATE: In jurul pranzului, postarea celor de la Bozankaya a fost inlaturata atat de pe Facebook, cat si de pe Twitter.

Va reamintim, dupa ce a solicitat si a si obtinut schimbarea culorii noilor autobuzelor electrice de la Karsan, Administratia Fritz si-a propus sa faca acelasi lucru si cu tramvaiele violet de la Bozankaya.

Inca de anul trecut, autoritatile timisorene au inceput sa se intereseze ce demersuri trebuie derulate pentru ca si tramvaiele noi sa vina, direct din fabrica, in culorile galben-negru. Iar, dupa o corespondenta de cateva luni cu cei implicati in proiect, pentru ca nu a reusit sa schimbe culorile garniturilor, a schimbat echipa care se ocupa de intreg proiectul cu bani europeni.

Totul a inceput in luna februarie. Echipa de proiect a primit solicitarea de schimbare a culorilor din partea Administratiei Fritz. A cerut, la randul ei, clarificari de la ADR Vest, pentru a afla daca exista si care ar putea fi riscurile unei asemenea schimbari, avand in vedere ca proiectul se implementeaza din fonduri europene, iar culorile sunt stabilite in caietul de sarcini inca din 2019.

Raspunsul a venit in doar cateva zile. ADR Vest, entitatea care supervizeaza achizitia cu fonduri europene, a formulat o notificare prin care il instiinteaza pe primar ca orice modificare in proiect intra sub incidenta legislatiei in domeniu si, implicit, va presupune sanctiuni.

Acelasi raspuns a fost formulat si de echipa de proiect, care a explicat administratiei Fritz, inca o data, prevederile contractuale.

Administratia Fritz si-a ‘varsat nervii’ pe echipa de implementare a proiectului Bozankaya

Pentru ca si-a permis sa ceara clarificari de la ADR Vest si raspunsul n-a fost cel atat de asteptat de reprezentantii primariei, Administratia Fritz a trecut la pedepse.

Sub amenintarea sanctiunilor, a decis ca nimeni din echipa de proiect sa nu mai aiba voie sa comunice nici cu ADR Vest si nici sau compania producatoare Bozankaya, fara acordul viceprimarului Ruben Latcau.

Iar asta, desi, conform ghidurilor de finantare, echipele de proiect sunt cele care asigura comunicarea atat cu ADR Vest, cat si cu producatorul.

Specialistii, inlocuiti cu un ‘ratangiu’ si ‘ o purtatoare de trepied la Robu’

La doar cateva zile distanta, Administratia Fritz a decis sa mai aplice o masura: a inlocuit o buna parte din echipa de proiect. Iar asta, fara prea multe explicatii, desi conform ghidurilor de finantare, echipa de proiect poate fi schimbata doar pentru motive bine justificate. Si-a pus oameni de incredere, intre care noul sef Mihai Florescu, care a ratat de 3 ori concursul de angajare pentru un post de consilier in Primaria Timisoara, pana cand a venit cel cu dedicatie, pentru ca mai apoi sa fie ‘uns’ sef peste proiectul de innoire a flotei de tramvaie prin cumpararea de garnituri Bozankaya.

Un alt membru de nadejde pus de Administratia Fritz in propria echipa este o fosta ‘purtatoare de trepied’ a lui Nicolae Robu, Viviana Odrobot.

In urma tuturor modificarilor, fosta echipa de proiect a intocmit o instiintare in care explica toate cele intamplate si care ar fi trebuit sa ajunga la alesii din Consiliul Local. Si, desi a fost inregistrata inca din 28 aprilie, o luna mai tarziu aceasta inca nu a fost inaintata consilierilor locali.

 

Exit mobile version